Toon posts:

Hardeschijf geforceerd unmounten.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Een externe hardeschijf die erg vreemde eigenschappen heeft. Bestanden zijn niet te verwijderen, een partitie die niet te benaderen is, extreem trage datatransfers die soms niet willen starten, een geunmounte partitie die via "Computer" toch zichtbaar is tot een Finder die compleet hangt....

Tijd voor een schone lei! De schijf mag helemaal leeg, dat is het punt niet. Het punt is dat ik één van de twee partities niet kan unmounten, ik krijg de volgende error:
Unmount failed

The disk "Macbook Clone" could not be unmounted.

Make sure that all applications and files are closed on the disk
Helaas een Windows-style error: Informatie waar ik niks mee kan. Punt is: Het maakt hij totaal niet uit of er bestanden in gebruik zijn, het gaat toch verwijderd worden!

Op welke manier kan ik het unmounten forceren / afdwingen?

Verwijderd

Topicstarter
macbookcoreduo:~ geqxon$ hdiutil unmount disk1s2 -force
"disk1s2" unmounted successfully.
Dat deed meer dan DiskUtil over de command-line. Party *O*

Verwijderd

toch vreemd dat die schijf zo raar deed, met al die dingen die je beschreef, in welk formaat was ze geformatteerd? OSX journaled neem ik aan?

Verwijderd

Je trekt em gewoon uit de mac (het kabeltje). Lekker geforceerd en een prima oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:03:
toch vreemd dat die schijf zo raar deed, met al die dingen die je beschreef, in welk formaat was ze geformatteerd? OSX journaled neem ik aan?
Twee partities, beide OS X journaled. Op de ene partitie heb ik elke avond een cloon van mijn Macbook hardeschijf gezet, ik gok dat het daar even fout ging. Dat is een niet al te simpele job, ook met userrechten enz. enz.
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:09:
Je trekt em gewoon uit de mac (het kabeltje). Lekker geforceerd en een prima oplossing.
Ja, maar ik wil hem formateren. En dat kan niet met de kabel eruit. :+

Verwijderd

Daarna steek je het kabeltje erin en heb je geen last van allerlei processen. Kun je die dus alsnog formatteren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 16:02:
Daarna steek je het kabeltje erin en heb je geen last van allerlei processen. Kun je die dus alsnog formatteren.
Ook als ik hem direct na het insteken wil unmounten kreeg ik deze error. Kreeg. Als in: Ik heb er geen last meer van. :)
Pagina: 1