Scythe Katana 2 voor Core2Quad 6600)

Pagina: 1
Acties:

• er1c
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Hoi hoi,

Ik ben voor mijn nieuwe PC (met Core2Quad 6600) op zoek naar een stille, goede koeler. De koeler moet met name stil zijn als de CPU redelijk idle is. De PC staat in de huiskamer, en staat eigenlijk altijd aan. Ik wil hem eigenlijk amper kunnen horen als ik zit te lezen of tv zit te kijken.

Redt ik het met een Katana 2? Iemand ervaring met deze koeler, en zijn geluidsproductie?

Bvd

Er1c.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dat kan je allemaal vragen aan Google!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Alles wat je wilt weten staat gewoon op de site van de fabrikant...

[ Voor 8% gewijzigd door Rone op 27-08-2007 07:43 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 09:57

trixx

-CTU- SuiZide

r00n schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 07:43:
Alles wat je wilt weten staat gewoon op de site van de fabrikant...
Laten we alles wat op de sites van fabrikanten staat als voor 100% nemen..... :)

Er zijn idd genoeg reviews online die aangeven hoe deze processor het doet. Een beetje zoekwerk wordt hier altijd wel op prijs gesteld.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
trixx schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:04:

Laten we alles wat op de sites van fabrikanten staat als voor 100% nemen..... :)
Het enige wat hij wil weten is in feite de geluidsproductie, die volgens de site 22,0 dB(A) bedraagt.
Fabrikanten gaan daar met de specificaties echt niet onder zitten, hoor...

Verder vind je via dezelfde pagina welgeteld drie reviews die dit allemaal beamen. De 100x100mm fan (iets groter dan normaal) maakt met 1500rpm nu eenmaal niet veel geluid. Als je het daar niet mee eens bent kun je altijd een ander exemplaar uitzoeken uit de Fan Specifications Comparison Chart.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• er1c
  • Laatst online: 10-08-2024
Wat ik wilde weten is of ik met zo'n Katana een quadcore (TDP 105 Watt) gekoeld kan krijgen, en dat hij dan ook nog een beetje stil is. De testen die met een Katana uitgevoerd worden gebeuren meestal op een dualcore (~65 Watt), en dan kan de fan op low om genoeg koeling te krijgen. Ik vroeg me af of dit ook met de quadcore zo zou zijn.
Ik had iets specifieker kunnen zijn in mijn vraag, dat klopt. Ik was benieuwd of iemand ervaring had met die combinatie.

Anyway, het is ook niet meer nodig. Na wat zoekwerk heb ik toch maar de Ninja besteld.

• snelwegkat
  • Laatst online: 16-01 22:02

snelwegkat

..... plat

Anyway, het is ook niet meer nodig. Na wat zoekwerk heb ik toch maar de Ninja besteld.
Ik heb hier dezelfde setup: Q6600 met scythe ninja. Ik heb wel de ninja moeten lappen omdat ik een _heel_ slecht contactoppervlak met de proc had. Na een check met een credit card (of eigenlijk een plastic kaartje in credit card formaat) bleek de ninja erg hol te zijn.

Ik heb er verder dezehttp://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-74-14 silenx fan bij gekocht om wat meer airflow te krijgen dan met de standaard scythe fan, maar als ik jou was zou ik eerst eens kijken of je temps ok zijn, en dan pas een andere fan kopen.
Mocht je een andere fan kopen: Ik ben niet tevreden met deze silenx, hij maakt meer lawaai dan de stock scythe :? (silenx 14dB - scythe 20dB). Als ik nu een nwe fan zou moeten kopen zou ik een noctua proberen.

Succes met je Q6600 + ninja!

PC, DIY NAS, Ender3v2

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

r00n schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

Het enige wat hij wil weten is in feite de geluidsproductie, die volgens de site 22,0 dB(A) bedraagt.
Bijna alle fabrikanten gaan onder de echte waardes zitten. En bijna altijd wijzen tests dat uit. Ga nou niet beweren dat fabrikanten niet altijd een product beter neerzetten dan dat het daadwerkelijk is. Ik verwacht zelfs dat ze dat doen. Daarom is het ook belangrijk om reviews te lezen.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:43

mvds

Totally awesome!

er1c schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:51:
Hoi hoi,

Ik ben voor mijn nieuwe PC (met Core2Quad 6600) op zoek naar een stille, goede koeler. De koeler moet met name stil zijn als de CPU redelijk idle is. De PC staat in de huiskamer, en staat eigenlijk altijd aan. Ik wil hem eigenlijk amper kunnen horen als ik zit te lezen of tv zit te kijken.

Redt ik het met een Katana 2? Iemand ervaring met deze koeler, en zijn geluidsproductie?

Bvd

Er1c.
Een PC met een quadcore altijd aan laten staan terwijl je hem niet nodig hebt? :? Dat is wel erg zonde van je geld... Dat kost bakken aan energie om dat ding draaiend te houden... Waarom laat je hem eigenlijk aanstaan?

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
r00n schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 18:28:
[...]

Verder vind je via dezelfde pagina welgeteld drie reviews die dit allemaal beamen. De 100x100mm fan (iets groter dan normaal) maakt met 1500rpm nu eenmaal niet veel geluid. Als je het daar niet mee eens bent kun je altijd een ander exemplaar uitzoeken uit de Fan Specifications Comparison Chart.
Normaal als er 22dB staat , dan mag je er gerust van uitgaan dat het eerder 25-30dB is ;).
Fabrikanten liegen allemaal als het om geluidsproductie gaat !

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
trixx schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:16:

Bijna alle fabrikanten gaan onder de echte waardes zitten. En bijna altijd wijzen tests dat uit. Ga nou niet beweren dat fabrikanten niet altijd een product beter neerzetten dan dat het daadwerkelijk is. Ik verwacht zelfs dat ze dat doen. Daarom is het ook belangrijk om reviews te lezen.
430xlkod schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:59:

Normaal als er 22dB staat , dan mag je er gerust van uitgaan dat het eerder 25-30dB is ;).
Fabrikanten liegen allemaal als het om geluidsproductie gaat !
Die 22,0 dB(A) klopt waarschijnlijk wel. Wat je alleen niet weet is hoe dit is gemeten, op welke afstand, etc. Dergelijke criteria vind je vaak wel in reviews, maar die spreken in dit geval van ongeveer dezelfde waarden. Verder weet ik uit ervaring dat Scythe-fans redelijk stil zijn en is die conlusie ook snel te trekken uit het feit dat dit exemplaar 100x100mm in omvang is en op 1500rpm draait. Of je het nu leuk vindt of niet, de prestatie/geluidsproductie-verhouding is nu eenmaal erg goed, zo ook bij de Infinity. :)

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

r00n schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:06:
[...]

[...]

Die 22,0 dB(A) klopt waarschijnlijk wel. Wat je alleen niet weet is hoe dit is gemeten, op welke afstand, etc. Dergelijke criteria vind je vaak wel in reviews, maar die spreken in dit geval van ongeveer dezelfde waarden. Verder weet ik uit ervaring dat Scythe-fans redelijk stil zijn en is die conlusie ook snel te trekken uit het feit dat dit exemplaar 100x100mm in omvang is en op 1500rpm draait. Of je het nu leuk vindt of niet, de prestatie/geluidsproductie-verhouding is nu eenmaal erg goed, zo ook bij de Infinity. :)
Ik zeg alleen dat feiten op de sites van fabrikanten niet als ultieme waarheden moeten worden gezien. Dat deze cooler stil is geloof ik best. Dat geld dus niet alleen voor Scythe maar voor alle fabrikanten.

Pagina: 1