Verbinding valt na paar minuten uit

Pagina: 1
Acties:

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 20:29

-Stef-

Slainthe!

Topicstarter
Ik heb vandaag een derde computer in mijn netwerkje opgenomen. Op alle 3 draait Windows: op 2 XP en op 1 W2000. Omdat ik mijn netwerk via mijn router (Linksys WRT 54GL) met WPA beveilig gebruik ik op mijn laptop waarop W2000 staat (en dat WPA niet ondersteunt) McAfee Wireless Security, zodat ik toch (al tijden) met mijn laptop toegang heb tot mijn netwerk.

Nou staat op de 3e computer die ik vandaag heb toegevoegd XP SP1, dus ik heb ook hierop weer McAfee W.S. gezet. Na installatie maakt de computer inderdaad onternet verbinding dus alles leek op rolletjes maar na verloop van tijd wordt de vebinding spontaan verbroken. Mijn router DHCP'd gewoon.

Tweede probleem dat ik heb is dat, nadat ik vandaag mijn router even op "onbeveiligd netwerk" moest zetten om de 3e computer te kunnen testen, mijn laptop niet meer herkend wordt in mijn netwerk, in die zin dat mijn laptop wel de andere computer (pc1) ziet maar pc1 niet de laptop. Dit was t/m gisteren wel het geval. Mijn router staat weer op WPA en ook mijn laptop internet prima.

Ik heb me suf geprakizeerd maar ik kan geen oorzaak/herstel vinden. Iemand een idee?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford