Sinds een week of drie heb ik mijn nieuwe systeem binnen.
Specs:
Be Quiet! 550 Watt voeding
Intel 6750 @ 3200MHz
Gigabyte DS4
OCZ 6400 2GB Dual Channel reepjes.
En natuurlijk de graka:
De XFX 8800 GTS
Samsung 205BW en een Acer 1751AS
Legitieme Vista Ultimate
Setup:
Ik heb beide monitoren aangesloten op de beide DVI aansluitingen.
Ook heb ik mijn tv aangesloten op een svideo kabel.
Nu zie ik beide schermen.

Beetje jammer van die Trust toetsenbord, maar dat zijn slechts details
Svideokabel van 8800GTS richting TV, in zo'n onderstaand blok en dan in mijn TV.

Probleem:
Alleen nu zie ik met geen mogelijkheid het scherm fatsoenlijk op mijn tv.
Nu had ik op mijn oude vertrouwde XP setupje een handig Nvidia programma (Nview?), maar laat deze nou nét niet compatible zijn met Vista.
Ik ben er inmiddels dus al achter dat een setup van twee schermen én een tv blijkbaar niet tegelijk kunnen klonen/dual view etc, dit concludeer ik uit de opties in het Nvidia Configscherm.
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Hoewel het lijkt dat het een software/driver probleem is, heb ik de "oude" Svideo kabel vervangen door de bijgeleverde Svideo kabel, dit mocht niet baten.
TV out FAQ doorgelezen.
Google
Apparaatbeheer geeft geen onbekende apparaten en/of driverproblemen.
Beeldscherminstellingen.
Dan zie ik Scherm 1 (Samsung) en Scherm 2 (Acer), maar geen TV. OF
Scherm 1 (samsung) en TV, maar niet op goede resoluties en niet in kleur.
De laatste drivers voor de 8800GTs gedownload, de Beta drivers, en oudere drivers.
Andere Scart ingang gebruikt.
Configuratiescherm --> Nvidia Configscherm. Select Displays you would like to use.
Samsung + TV (i.p.v. Samsung + Acer). Dan gaat mijn 20" widescreen van 1680x1050 naar 1024x768 en mijn secundaire scherm (TV) gaat naar 720x480, terwijl dit onder XP nog altijd 1024x768 was. Dit kan ik niet verhogen. Vervolgens is mijn TV zwart wit.
Ten tijde van XP kon ik met de rechtermuisknop op een AVI file klikken en dan stond er: Play on my => TV of Samsung. En dan ging het perfect, maar dat is nu helaas niet meer zo.
Let dus op: Het kan dus eigenlijk niet plotseling aan mijn tv liggen of iets dergelijks, aangezien het onder XP perfect werkte, en er aan mijn tv niets verandert is. Maar om een defect uit te sluiten heb ik dus de Svideokabel vervangen en in een andere Scart aansluiting gedaan.
Terug gaan naar XP is in ieder geval niet de bedoeling.
Heeft iemand een idee welke opties er nog mogelijk zijn?
Specs:
Be Quiet! 550 Watt voeding
Intel 6750 @ 3200MHz
Gigabyte DS4
OCZ 6400 2GB Dual Channel reepjes.
En natuurlijk de graka:
De XFX 8800 GTS
Samsung 205BW en een Acer 1751AS
Legitieme Vista Ultimate
Setup:
Ik heb beide monitoren aangesloten op de beide DVI aansluitingen.
Ook heb ik mijn tv aangesloten op een svideo kabel.
Nu zie ik beide schermen.

Beetje jammer van die Trust toetsenbord, maar dat zijn slechts details
Svideokabel van 8800GTS richting TV, in zo'n onderstaand blok en dan in mijn TV.

Probleem:
Alleen nu zie ik met geen mogelijkheid het scherm fatsoenlijk op mijn tv.
Nu had ik op mijn oude vertrouwde XP setupje een handig Nvidia programma (Nview?), maar laat deze nou nét niet compatible zijn met Vista.
Ik ben er inmiddels dus al achter dat een setup van twee schermen én een tv blijkbaar niet tegelijk kunnen klonen/dual view etc, dit concludeer ik uit de opties in het Nvidia Configscherm.
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Hoewel het lijkt dat het een software/driver probleem is, heb ik de "oude" Svideo kabel vervangen door de bijgeleverde Svideo kabel, dit mocht niet baten.
TV out FAQ doorgelezen.
Apparaatbeheer geeft geen onbekende apparaten en/of driverproblemen.
Beeldscherminstellingen.
Dan zie ik Scherm 1 (Samsung) en Scherm 2 (Acer), maar geen TV. OF
Scherm 1 (samsung) en TV, maar niet op goede resoluties en niet in kleur.
De laatste drivers voor de 8800GTs gedownload, de Beta drivers, en oudere drivers.
Andere Scart ingang gebruikt.
Configuratiescherm --> Nvidia Configscherm. Select Displays you would like to use.
Samsung + TV (i.p.v. Samsung + Acer). Dan gaat mijn 20" widescreen van 1680x1050 naar 1024x768 en mijn secundaire scherm (TV) gaat naar 720x480, terwijl dit onder XP nog altijd 1024x768 was. Dit kan ik niet verhogen. Vervolgens is mijn TV zwart wit.
Ten tijde van XP kon ik met de rechtermuisknop op een AVI file klikken en dan stond er: Play on my => TV of Samsung. En dan ging het perfect, maar dat is nu helaas niet meer zo.
Let dus op: Het kan dus eigenlijk niet plotseling aan mijn tv liggen of iets dergelijks, aangezien het onder XP perfect werkte, en er aan mijn tv niets verandert is. Maar om een defect uit te sluiten heb ik dus de Svideokabel vervangen en in een andere Scart aansluiting gedaan.
Terug gaan naar XP is in ieder geval niet de bedoeling.
Heeft iemand een idee welke opties er nog mogelijk zijn?
Hoi!