Toon posts:

Het nieuwe vlaggeschip van Yamaha: DSP-Z11

Pagina: 1
Acties:
  • 1.351 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De DSP-Z11 wordt de nieuwe top-versterker van Yamaha, en zal het oudere model Z1 en de receivers RX-1700 en RX-2700 gaan opvolgen. Hij ondersteunt de nieuwe HD-audioformaten Dolby True HD en DTS Master Audio. Ook wordt met dit model het nieuwe THX-Loudness Plus geintroduceerd dat surround en bas-effecten op lager volumeniveau nog steeds goed moet laten uitkomen. De DSP-Z11 heeft maar liefst 5 HDMI-ingangen en 2 HDMI-uitgangen. Nog uitzonderlijker is dat hij sturing geeft aan 11.2 kanalen: hoofdspeaker links/rechts, center speaker, frontpresence links/rechts, subwoofer links/rechts, backsurround links/rechts, backpresencesurround links/rechts en 2 links/rechts zij-surround kanalen. D/A Converter 192 kHz/24 bit. Ik heb me laten vertellen dat er 38 DSP-programma's opzitten. Het ding weegt 36 kilo en zal vermoedelijk (hopelijk) rond kerst zijn intrede doen in Nederland. Het Amerikaanse model (daar als receiver, in Europa als amplifier) kost S5500,- Meer gegevens staan op www.yamaha.com .

Ik vind het persoonlijk een super geil ding :9 , maar wat zijn jullie reakties :? ?

Verwijderd

11.2??? Mijn god, waar laat je al die speakers? En die kabels? :?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:25:
Meer gegevens staan op www.yamaha.com .

Ik vind het persoonlijk een super geil ding :9 , maar wat zijn jullie reakties :? ?
Als je het zo geil vindt, post dan ook een plaatje hiervan :) Je stuurt ons naar de algemene site van yamaha.com, maar je zal zelf ook wel gemerkt hebben dat de amerikaanse site hiervan te gaar voor woorden is.

Heb hem zelf maar even gehost (tenmiste, ik denk dat het hem is, hij heet op de site rx-z11 ipv dsp-z11, maar de site is zo brak dat het me niet lukt om door de ander modellen te browsen):
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/rdls/Ev_rxz11.jpg

Maar goed, mijn mening is dat hij er wel leuk uitziet. Maar ja, daar koop je zo'n ding toch niet echt voor. De specs zien er goed uit, het is afwachten op reviews of ie in de praktijk ook goed presteert...

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
In die prijsklasse zuleen de meeste mensen een pre/pro met losse EV's meer waarderen. Ik zou persoonlijk nooit zoveel geld neertellen voor een receiver met 11(!) versterkers die je toch nooit gebruikt. En dat alles aangestuurd door (waarschijnlijk) één trafo.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Ik zou 'm alleen al niet kopen omdat er een bonte verzameling logo'tjes op staat. Lelijk, maar verder is het design wel strak. (laat staan dat ik er zo veel geld voor over heb)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zoals gezegd als je de ruimte hebt om al die speakers op te stellen is het wellicht wel leuk. Nou ben ik sowieso al een stereo man maar dat terzijde. De gemiddelde woonkamer / luisterruimte kan met moeite een goed 5.1 aan. Dus ik zou inderdaad voor dit geld kiezen voor een losse decoder met 5 losse eindtrappen. bijvoorbeeld een Krell HTS (wel 2e hands dan anders is het budget weer op) met bijvoorbeeld 5 x de sphynx project 12

Verwijderd

tja
Ik heb een 7,1 versterker
Maar ik gebruik alleen de sterio opties met bi-amp en bi-wire op de speakers.
De rest van de uitgangen niet wegens te kleine woonkamer .
Om nu 11speakers te plaatsen is dan helemaal te gek.

Verwijderd

Topicstarter
Voor degenen die de logotjes lelijk vinden: in Nederland zullen er minder logotjes op staan dan het model dat eerder werd vermeld. Dat is het U.S. Model. Dit USmodel heeft ook een tuner aan boord met allerlei technische HD-radio snufjes die wij in Europa niet hebben. Het europese model wordt dus een versterker zonder tuner. Het aantal kanalen (11.2) is inderdaad overdreven, maar je weet maar nooit of je op een mistige zondag zin hebt om er eens 13 speakers aan te hangen. Zelf vind ik de prijs nog wel erg hoog (op internet wordt de prijs voor de europese versie geschat tussen €5000,- en €5500,- Hij komt in december in ieder geval in Duitsland en Engeland uit. Momenteel wordt hij geshowt op de IFA in Berlijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, in de US heet hij RX-Z11 (want is daar een receiver). In Europa heet hij DSP-Z11 (want is hier alleen een amplifier).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik heb onlangs ergens eens gelezen dat 90% v.d. mensen voor surround een 5.1 setup gebruikt. Maar 5.1 receivers zijn in feite ook nergens meer te krijgen, het begint al bij 7.1. Dus met 11.2 kan de gemiddelde homecinema volledig bi-amped worden aangesloten 8)7 Hier overigens nog wat plaatjes van de DSP-Z11, 't is wel een serieus apparaat, alleen de voeding weegt al 10kg.

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/yamaha/dspz11/psulrg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/yamaha/dspz11/insidelrg.jpg

En ook genoeg HDMI poorten zo te zien, 4 in, 2 out:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/yamaha/dspz11/videoboardlrg.jpg

Wel weer jammer van de fan's, maar ja met 11 kanalen:
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/yamaha/dspz11/baselrg.jpg

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1