Toon posts:

CD-Recorder 4x speed ?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb sinds 2 dagen een CD writer(Hewlett
Packerd 8200A 4x4x32), als ik nu de systeem test uitvoer krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://home-2.worldonline.nl/~rjstop/Nieuwe%20map/recorder.gif

4x speed :systeem niet snel genoeg !

mijn systeem: P550@733
128MB pc133
IBM 19 GB UDMA 66
ABIT BE6 rev 2
Writer als master op 1e IDE
A Open 36x als master op 2e IDE

Dit zou toch allemaal snel genoeg moeten zijn, heeft iemand enig idee wat er fout zou kunnen zijn?

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Wat heb je getest dan?
Als je de DAE hebt getest, dan ligt het probleem misschien bij de cd-rom speler. Hoewel ik een vroeger een A-Open 32x had, waarmee ik gewoon op 8x kon branden. Misschien ligt het ook aan de spin-up tijd van je cd-romspeler. Bij A-Open ligt die tijd altijd vrij hoog... Probeer het nog eens als de schijf draait (=> tijdens het branden draait de cd-rom vaak ook al van te voren).

Als dit een "HD -> CDR"-test was, dan weet ik niet wat het probleem is. Je computer moet daarvoor snel genoeg zijn.

Verwijderd

IBM 19 GB UDMA 66
Writer als master op 1e IDE
A Open 36x als master op 2e IDE
Waar zit je harde schijf op dan???
Primary slave?

Ik neem aan hdd is primary master, writer is primary slave en a-open is secondary master.

Een cdwrite test van harde schijf naar writer kan idd slecht gaan omdat ze allebei op dezelfde ide zitten.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Ik heb op de primary 2 hd's zitten en op de secondary IDE als master een brander en als slave de cd-rom-speler. Met deze config werkt het zeker.

• Lord Maximus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 09:57
Ten eerste als dit een CD->CD test is dan kan dat best. Dan ligt het gewoon aan je CD-ROM.

En ten tweede: Heb je DMA wel aan staan??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie, jullie bedankt voor de snelle reactie !

Kolky> DEA ??? Ik ben nieuw in de wereld van de branders, wat is een DEA test?

Ik heb getest met het programma van EASY ADAPTEC, ik kan nergens uit op maken wat dat voor een test is.

Woebes> op mijn MOBO zit een aparte ATA66 controller, vandaar dus dat de IDE's vrij zijn voor de CD-Rom en CD-Brander.

Lord Maximus> DMA staat aan dus daar kan het ook niet aan liggen.

Weet een van jullie misschien een goed test programma waar mee je zowel een CD>CD en een CD>HD test kunt doen?
Alvast bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
.....niemand?

Verwijderd

Waarom test je eigenlijk? Gooi Easy CD creater van je computer af en instaleer Nero. ZET ZE NIET ALLEBEI OP JE COMPUTER! Want dan krijg je problemen.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

Wimo.

Shake and Bake!

Yup neem nero en clonecd voor 1 op1 kopieren

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik ga dat maar proberen ,klopt het dat niet alle writers door Clone cd worden ondersteund ? en indiendit het geval is ,hoe kom ik hier achter ?
Pagina: 1