Ik heb hier een computer staan op basis van het Asrock K7S8X mainboard. Op 1 schijf is WinXP SP2 geinstalleerd en daar werken alle apparaten goed. Op de andere schijf staat WinXP MCE en daar lukt het mij met geen mogelijkheid om de onboard geluidskaart werkend te krijgen.
Volgens apparaatbeheer bij de gewone WinXP SP2 versie gaat om de volgende geluid chip:
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller (WDM)
Maar op het mainboard zit toch echt een SiS chipset. Gek genoeg werkt het geluid wel op die Windows.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb de orginele install cd van Asrock geinstalleerd.
Ik heb drivers gedownload van de SiS website.
Ik heb de BIOS ge-update.
Ik heb allerlei drivers geinstalleerd die ik via Google gevonden had.
Allemaal zonder resultaat. Tijdens de installatie van de AC'97 chip geeft hij aan:
''Fout. Apparaat start niet op (code 10).''
Zoeken op google naar deze melding geeft aan dat je de voorgaande installaties eerst ongedaan moet maken voordat je nieuwe drivers installeert. Maar dat deed ik al
In alle gevallen staat er bij apparaatbeheer een uitroepteken bij de soundcard.
Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?
Volgens apparaatbeheer bij de gewone WinXP SP2 versie gaat om de volgende geluid chip:
VIA AC'97 Enhanced Audio Controller (WDM)
Maar op het mainboard zit toch echt een SiS chipset. Gek genoeg werkt het geluid wel op die Windows.
Wat heb ik geprobeerd:
Ik heb de orginele install cd van Asrock geinstalleerd.
Ik heb drivers gedownload van de SiS website.
Ik heb de BIOS ge-update.
Ik heb allerlei drivers geinstalleerd die ik via Google gevonden had.
Allemaal zonder resultaat. Tijdens de installatie van de AC'97 chip geeft hij aan:
''Fout. Apparaat start niet op (code 10).''
Zoeken op google naar deze melding geeft aan dat je de voorgaande installaties eerst ongedaan moet maken voordat je nieuwe drivers installeert. Maar dat deed ik al
In alle gevallen staat er bij apparaatbeheer een uitroepteken bij de soundcard.
Iemand enig idee of soortgelijke ervaringen?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz