Toon posts:

nieuwe processor aankoop - crysis based!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik ben van plan mijn pc wat te upgraden naar iets dat die verdomde crysis op high kan draaien.
de systeemeisen van crysis:
http://www.crysissector.com/info/systemrequirements.php

momenteel ben ik bezit van een :

Pentium 4 3.4ghz
asus p5ld2 deluxe mainboard
nvidia Geforce 7900 GTX
de rest is gewoon klassiek...goed.

Mijn asus p5ld2 zal waarschjnlijk geen intel core 2 aankunnen? dus moet ik ofwel een Pentium D zetten ofwel een nieuwe mainboard aankopen, nietwaar? Maar is er veel verschil tussen de D en de core 2 Duo?
Verder weet ik het niet of de grafische kaart ver achterstaat op de nvidia 8800, vooral die van crysis...

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2006/07/27/core2duo_vs_fx62_cinebench95.png
Dat is een redelijk verschil bij core 2 en dan vooral bij multiple cpu.Crysis ondersteunde toch iets van 16 core's dus raad ik je wel aan om een core 2 te nemen( het handigst is meteen quad, is goedkoper en beter dan E6850 voor crysis)
http://www.asus.com/produ...del=515&l1=3&l2=11&l3=185
en volgens deze kan hij wel een core 2 aan...
Met 7900 gtx zal je denk ik niet ultra high kunnen spelen:
nog een grafiekie :P
Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/GeForce-8800-direct-x10/3d2006-8800gtx-8800gts.PNG

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 19:10 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Van de Asus site P5LD2 specs
LGA775 socket for Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo / Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Processors
Intel EM64T / EIST / Hyper-Threading Technology
New power design supports Intel next generation 04B/04A & 05B/05A CPU

*Only PCB R2.0(or higher) support Intel® Core™2 processor

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 15:15

darkphoenix

Chikara

tja een een q6600 @2,4Ghz of e6850@ 3Ghz, ik heb deze week gekozen voor een e6850 en met de nieuwe generatie 45nm quadcores stap ik wel over!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Verwijderd

Op vista 4GB geheugen, als je op een hoge resolutie speelt minimaal 1 8800GTX of 2, evt. wachten op de 9800GTX, E6850 CPU.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:55:
hoi

ik ben van plan mijn pc wat te upgraden naar iets dat die verdomde crysis op high kan draaien.
de systeemeisen van crysis:
http://www.crysissector.com/info/systemrequirements.php

momenteel ben ik bezit van een :

Pentium 4 3.4ghz
asus p5ld2 deluxe mainboard
nvidia Geforce 7900 GTX
de rest is gewoon klassiek...goed.

Mijn asus p5ld2 zal waarschjnlijk geen intel core 2 aankunnen? dus moet ik ofwel een Pentium D zetten ofwel een nieuwe mainboard aankopen, nietwaar? Maar is er veel verschil tussen de D en de core 2 Duo?
Verder weet ik het niet of de grafische kaart ver achterstaat op de nvidia 8800, vooral die van crysis...
mainboard aankunnen? ff asus site kijken

nieuw mobo + nieuwe proc + oude verkopen is beter dan een veroudert model upgraden

videokaart: minstens een 8800 gtx als je crysis op DX10 met eyecandy wil bekijken. met reso's tot 1280*1024 oid zal het ook waarschijnlijk gaan met een 8800 GTS. maar dat is allemaal nog vaag enzo...

-_-

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Als je moederbord de C2D ondersteunt en je reeds DDR2 533 MHz geheugen in bezit hebt, zou ik zeker een nieuwe processor kopen. Zo niet, dan is het natuurlijk ook mogelijk om een compleet nieuw setje op te halen, hoewel dat eerste natuurlijk wel het allermooiste zou zijn. Kijk daarom even welke rivisie je hebt!

Over je videokaart: die zou ik voorlopig nog houden. Voor de games van dit moment is die snel genoeg en met een beetje geluk kun je Crysis met behoorlijk wat detail spelen. De systeemeisen die nu op het net staan zijn toch maar nep, dus trek je daar niet al te veel van aan :).

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik zou zeggen: probeer het spel eerst. Moest het niet werken, kan je achteraf nog altijd een upgrade overwegen. De CPU dat je nu hebt ligt ruim boven de minimumeisen en in spellen is de grafische kaart nog altijd het onderdeel met de meeste impact.

[ Voor 37% gewijzigd door mieJas op 25-08-2007 22:25 ]

Yes, but no.

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-03 15:15

darkphoenix

Chikara

Hier is nog een stukje uit het got crysis topic.

Translated the headline says "Four cores double the power of the cryengine2" (in comparison to single-core)

Cryteks Cry Engine 2, die in dem Spiel Crysis zum Einsatz kommt, wird derzeit für Quad-Core-CPUs optimiert. Ausgelagert wurden insbesondere die Physik- und Partikel-Effekte. Die Physikberechnungen würden unabhängig von der Frame-Rate Anzeige berechnet, sodass sie das Spiel nicht ausbremsen.

The cryengine is currently beeing optimized for quad-core-cpus. Particularly the pyhsics- and particle-effekts are being sourced-out. The physics are beeing calculated independet from the frame-rate, so that they dont thwart the game.

Multi-Core-Prozessoren könnten Explosionen deutlich detaillierter darstellen als Einzelkern-Prozessoren. Partikel-Effekte würden in einem separaten Thread hingegen synchron zur Frame-Rate berechnet. Hier konnten Multicore-Prozessoren bei ausreichender Rechenleistung deutlich mehr Effekte zeigen als Single-Core-CPUs. In Benchmarks konnte Crytek die Leistung der Cry-Engine auf Dual-Core-Systemen um 60 Prozent und auf Quad-Core-Systemen um 98 Prozent gegenüber Single-Core-Systemen steigern.

Multi-core-cpus can show much more detailled explosions in comparison to single-core-cpus. On the other hand particle-effects are beeing calculated in a seperated thread, synchronous to the frame-rate. Here multicore-cpus with enough computing-power can show considerably more effects then single-core-cpus. In benchmarks crytek could boost the power of the cry-engine to 60% on dual-core and 98% on quad core

This means: single->dual +60%, single->quad +98%, dual->quad +24%.
Well, 24% does not sound much for the double of cpus, but in numbers this still is from 30 fps to 37fps and if you can get better effects too...

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 20:05

Dani86

AeroGeek

Het lijkt erop dat je in de toekomst meer cores nodig hebt. :)

Alan Wake is bijv. ook volledig geoptimaliseerd voor QuadCore.

@TS: Je videokaart is zeker niet slecht, het is alleen geen DX10 kaart, maarja als je geen vista hebt ( dus ook geen DX10 ) heb je ook niet veel aan een DX10 kaart.

Er is zeker veel verschil tussen de Core2Duo en de Pentium D imo. Een goed P35 bord is de laatste tijd zeker niet duur. Misschien zou je er 1 kunnen aanschaffen als basis :)

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Heh als je quadcores hebt kan je supreme commander ook op een nog wat hogere resolutie spelen :P

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
tomcatha schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:42:
Heh als je quadcores hebt kan je supreme commander ook op een nog wat hogere resolutie spelen :P
daar heeft resolutie niet zoveel mee te maken, dat legt meer nadruk op je grafische kaart....

je cpu maakt wel uit over hoe vlot alles loopt, en of hij zelf geen bottleneck word waardoor je framedrops krijgt..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:03
Je kan nu wel allemaal geld gaan uitgeven aan quadcores en directx10 enzo maar je weet helemaal niet of het nodig is! Persoonlijk ben ik wel een voorstander van een dualcore omdat dat gewoon ook in windows zelf erg fijn multitasked, maar ik zou toch wel wachten tot je het hebt gespeeld voordat je een grote upgrade doet, zeker omdat het systeem wat je nu hebt toch nog behoorlijk met de tijd meekan!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
mieJas schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:23:
Ik zou zeggen: probeer het spel eerst. Moest het niet werken, kan je achteraf nog altijd een upgrade overwegen. De CPU dat je nu hebt ligt ruim boven de minimumeisen en in spellen is de grafische kaart nog altijd het onderdeel met de meeste impact.
Nou ik heb een X1900XT 512MB in combinatie met een Intel P4 3,4Ghz en 2x PC4200 512MB en zelfs bij Stalker begint het zooitje al te stotteren bij het inladen van nieuw terrein.

Echt gay dus.

Mooi dat ik over drie maanden een QuadCore Q6600, 9800GTX en 2gb aan PC6400 geheugen ga halen. Alan Wake en Crysis ga ik mooi op full draaien.

Mocht je dus Crysis high willen spelen dan is deze rig ook wel goed genoeg :P,
gaat je ongeveer €1300 á €1400 euro kosten, valt dus nog wel mee.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Verwijderd

Topicstarter
Dus:

Het is beter dat ik een Intel Core 2 Quad Q6600 koop ipv een Intel Core 2 Duo E6700 ? toekomstgericht dan?

hopelijk kan die mobo het dan aan?
http://www.asus.com/produ...del=515&l1=3&l2=11&l3=185

qua grafische kaart wacht ik dan nog eventjes...

Verwijderd

ik zou gezien de prijs voor de q6600 gaan

er staat niet bij dat je moederbord quad ondersteunt ,maar aan de andere kant staat dat bij mijn moederbord ook niet,en dat is later opgelost met een bios updat,aangezien de q6600 gewoon 1066 bus heeft,zou het geen probleem moeten zijn,maar je moederbord ondersteunt geen 1333 bus,dus hoger dan de q6600 kun je niet,of je moet voor dual core gaan natuurlijk

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 14:45 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:47

HugoBoss1985

Xenotech

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:42:
ik zou gezien de prijs voor de q6600 gaan
Ik zou een quadcore kopen inderdaad.

Verwijderd

Topicstarter
I see, en dan beter nog eventjes een mobo halen die een evenhoog fsb kan halen, nee?

haal je daar veel profijt mee of maakt het niet uit?

Verwijderd

nee,dat bedoelde ik niet,ik bedoelde als je in de toekomst een keer gaat upgraden dan kun je eventuweel het moederbord vervangen,maar voor de q6600 is dit bord nog goed

Verwijderd

De Ultra High Requirements zijn wel officieel van Crytek, dat was toen op zo'n beetje elke game-site te lezen. De andere zijn uit de duim gezogen.

Als je dus wilt weten wat je moet hebben, dan wete je het nu.

Ikzelf heb precies de Ultra High Req.

E6600
2GB DDR2/800
Windows Vista
8800GTS 320 MB

Ikzelf ben in juni gegaan voor een DualCore, een QuadCore in andere PC, maar izkelf merk weinig verschil, maar als het toch om Crysis gaat dan zou ik wachten op November.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Die P5LD2 Deluxe heb ik ook, daar heb je inderdaad niks aan als je een C2D wil...

Heel krom; de P5LD2 ondersteund wél C2D's (vanaf PCB 2), maar de Deluxe niet... Is echt... vervelend. :(

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

M2M schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:06:
[...]

mainboard aankunnen? ff asus site kijken

nieuw mobo + nieuwe proc + oude verkopen is beter dan een veroudert model upgraden

videokaart: minstens een 8800 gtx als je crysis op DX10 met eyecandy wil bekijken. met reso's tot 1280*1024 oid zal het ook waarschijnlijk gaan met een 8800 GTS. maar dat is allemaal nog vaag enzo...
Ik weet niet hoe je hier bij komt maar kijk maar eens naar de spec voor crysis. Je zal crysis dus op ultra high kunnen spelen met een E6600 stock 8800gts stock + 2gig geheugen

Minimum Requirements
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)
RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie de slotjes in je vorige topics, de recommended specs van Crysis zijn gewoon van internet af te halen ;)

Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.