Httpd en mysqld bij startup starten

Pagina: 1
Acties:

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024
Ik wil graag apache en mysql draaiend hebben zodra ik opstart. Ik weet al dat het de processen httpd en mysqld zijn (activity monitor), maar ik weet niet zeker welke bestanden/executables/whatever ik hiervoor moet starten om de programma's te laten draaien. In /Aplications/xampp/sbin/ staat mysqld, maar als ik die start, dan krijg ik een terminal. Sluit ik die af, dan stopt mysql ook. in /Applications/xampp/bin/ staat httpd, maar die geeft een foutmelding (kan geen socket openenen) als ik die wil starten.

Dusch... Hoe zorg ik ervoor dat ik beide programma's bij startup heb draaien? Het zou mooi zijn als dat lukt, scheelt me weer elke keer het Xampp control panel te openen hiervoor.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:17

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

By de MySQL tools die je gratis kan downloaden zit ook een preference panel dat in je system settings komt te staan waarmee je de server aan en uit kan zetten, en kan aanvinken of de server automatisch moet starten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-01 12:25
je kan bij system prefrences --> accounts --> login items met het plusje programma's toevoegen die je wilt laten draaien bij het opstarten..

Hoop dat dit werkt ;)

• Mei
wallie-s schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:31:
je kan bij system prefrences --> accounts --> login items met het plusje programma's toevoegen die je wilt laten draaien bij het opstarten..

Hoop dat dit werkt ;)
Die had ik gevonden met wat zoekwerk, maar ik weet niet precies welke programma's ik dan moet toevoegen voor apache en mysql. Er staan er zoveel in de xampp map en ook veel die op elkaar lijken (en ook de dingen die ik in de TS al uitlegde).

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
EDIT: Oops zit in apple forum :P, Excuses.

Je kan via het xampp control panel ze als services registreren, waardoor ze automatisch opstarten.

Je kan ook een omweg doen, door bijv:

een batch file maken met de volgende contents (START_WEBSERVICES.bat):

[quote]NET START mysql
NET START apache2.2
NET START XAMPP Service[/quote]

Daarna kan je hem bijv in "Documents and Settings\**********\Start Menu\Programs\Startup" zetten of een snelkoppeling ernaar toe.

[ Voor 5% gewijzigd door SpeedyTJB op 25-08-2007 23:02 ]

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
Waarom xampp? Apache staat al op je Mac. Die kan je automatisch laten opstarten via Systeemvoorkeuren > Delen. Je installeert MySQL apart en dan kan je die ook laten opstarten met Johnny zegt.

• Mei
Ik wist niet dat Apache er al in gebakken zat. Kwam ik ook later pas achter :P Gaan we dat maar eens proberen te gebruiken dan :)

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 09:33
Als je hem gaat gebruiken voor PHP en je wilt PHP5: http://www.entropy.ch/software/macosx/php/. Gewoon installeren, en klaar. :)

• Mei
Ik heb nu gewoon MAMP geïnstalleerd :) Draait super!
Pagina: 1