Probleem: 3DMark 2005 verloopt uitermate langzaam en na de eerste drie tests (gevecht, groene lichtje en het vliegende schip bij het monster) komt hij bij de 4e test (wéér vliegende schip) niet boven 1 fps uit en dus valt het hele systeem in een reboot. Dit is niet het enige probleem. Bij sommige spellen valt de computer ook wel eens gewoon uit.
Constatering dat dit niet hoort bij mijn systeem: een ruime maand geleden heb ik wel gewoon 3DMark05 kunnen draaien, de fps waren iig een ruim stuk hoger (minimaal 15 fps bij de test waar hij nu crasht), en had ik er een score uit van ~5400, en nu dus helemaal niks omdat hij halverwege reboot.
Hypothese: er is iets grondig niet goed aan mijn instellingen en/of hardware. Ik heb dus alleen geen idee wat, of hoe ik daar achter kom (waar vind ik logboeken over gamecrashes en computer crashes etc.?).
Mijn config:
Ati x1650pro
Windows XP SP2 (legaal)
Intel C2D e4400 @ 3 ghz
Asrock 4coredual-vsta
2x1 gb Corsair pc5300
Ati x1650pro, licht OC-ed AGP8x
Drivers
Ati Catalyst 7.8 Display Driver Only
Ati Tray Tools 1.3.6 Build 1042
Temps kaart: idle 46 graden, stressed 62 oid.
P.S.: Omega Drivers werken ook niet. Ik wilde 3dmark nog eens proberen nu en toen had ik de omega drivers geinstalled, dus ik dacht dat het daaraan lag. Is niet het geval.
P.S./2: ik heb afgelopen tijd heel af en toe de ventilator van de kaart op 40% snelheid laten draaien om wat stilte te hebben als ik niet aan het gamen was. Temp kwam nooit hoger dan 50 graden hierbij, en zoja dan ging ie vanzelf even op 100% om weer af te koelen.
Dit is een lastig te plaatsen probleem qua subfora..
Constatering dat dit niet hoort bij mijn systeem: een ruime maand geleden heb ik wel gewoon 3DMark05 kunnen draaien, de fps waren iig een ruim stuk hoger (minimaal 15 fps bij de test waar hij nu crasht), en had ik er een score uit van ~5400, en nu dus helemaal niks omdat hij halverwege reboot.
Hypothese: er is iets grondig niet goed aan mijn instellingen en/of hardware. Ik heb dus alleen geen idee wat, of hoe ik daar achter kom (waar vind ik logboeken over gamecrashes en computer crashes etc.?).
Mijn config:
Ati x1650pro
Windows XP SP2 (legaal)
Intel C2D e4400 @ 3 ghz
Asrock 4coredual-vsta
2x1 gb Corsair pc5300
Ati x1650pro, licht OC-ed AGP8x
Drivers
Ati Catalyst 7.8 Display Driver Only
Ati Tray Tools 1.3.6 Build 1042
Temps kaart: idle 46 graden, stressed 62 oid.
P.S.: Omega Drivers werken ook niet. Ik wilde 3dmark nog eens proberen nu en toen had ik de omega drivers geinstalled, dus ik dacht dat het daaraan lag. Is niet het geval.
P.S./2: ik heb afgelopen tijd heel af en toe de ventilator van de kaart op 40% snelheid laten draaien om wat stilte te hebben als ik niet aan het gamen was. Temp kwam nooit hoger dan 50 graden hierbij, en zoja dan ging ie vanzelf even op 100% om weer af te koelen.
Dit is een lastig te plaatsen probleem qua subfora..
[ Voor 10% gewijzigd door Murk op 25-08-2007 18:08 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."