Toon posts:

X1950pro loopt vast in spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poos de ATI Radeon X1950pro. Nu heb ik de laatste tijd problemen. Spellen lopen na ongeveer 5 minuten volledig vast. Het beeldscherm gaat op zwart en het geluid blijft zich herhalen. Enige remedie is, de computer volledig uit te zetten (fysiek) en weer aan te zetten.
Een enkele keer duurt het wat langer (bijv 45 min.) maar hij loopt steeds weer vast.
Heb nieuwste drivers. Is het een bekend probleem ? Iemand een idee wat ik er tegen kan doen ?

Systeem: Asus P5VDC-X | Intel Pentium 640 (3,2 ghz) | 1,5 GB DDRAM| ATI Radeon X1950pro | HDD 80 GB + 250 GB | Win Vista Ultimate

Verwijderd

is de kaart soms OC'd? koelling niet optimaal. kaart te heet. check je temps

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zie ook dit actuele draadje., ongeveer hetzelfde probleem. Al lijkt jou geval inderdaad heel duidelijk een temp. probleem (warm buiten he ;) ). Probeer het eens met je kast open. Of zet je fans eens wat harder. Check de temps met Rivatuner, etc ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 13:27
Het lijkt op een koeling probleem. Voornamelijk waarschijnlijk de VRM probleem, wat vaker voorkwam in oudere x1950pro kaarten, bijv. de eerste revisie van Sapphire, wat inmiddels verholpen is in de nieuwe modellen.

Wat is al "een poos"? Welk merk heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zou kunnen temp probleem, nog nooit gemeten ...
Het is een Sapphire ...
Een poos is eeeh dec. 2006 gekocht :)

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 13:30
Het kan wel eens zijn dat het dan de VRMs op de videokaart zijn die te warm worden zoals ejtnaj zei.
Het model waar de problemen mee waren ziet er uit zoals deze:
http://i.pricerunner.com/...DR3_AGP_2xDVI_TV-OUT.jpeg

Ik heb ook zo'n probleem gehad met mijn Powercolor X1950 pro, bijna identieke problemen, bij mij kon je alleen de pc nog wel afsluiten door op de uitknop te drukken, dan sloot windows zichzelf af, dus windows bleef het gewoon doen.

Bij mij hielp het niet om de VRMs te koelen, in het begin leek het te werken maar een paar dagen later was het net zo erg en het werd alleen maar erger.

Sommige mensen raden aan om je videokaart koeler wat sneller te laten draaien; bij lagere temperaturen al sneller te laten draaien, omdat de koeler ook de VRMs koelt.
Dit kan je in rivatuner instellen en ook in ati tool, en ik denk ati tray tools ook.

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:56:
Hmmm zou kunnen temp probleem, nog nooit gemeten ...
Het is een Sapphire ...
Een poos is eeeh dec. 2006 gekocht :)
Uhhhh....meet het dan? :P
Met bijv. Speedfan o.i.d.

Succes!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik doe ook een gooi op de VRM''s, maar wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Ok ben ik weer ... heb de temperatuur gemeten en hij wordt gewoon in windows zo'n 50 graden volgens Catalyst Control Center. Is dat te warm ? Heb geen idee.

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-06 22:28
Belangrijker is de temp in spellen, als je kaart hard aan het werken is... Dan loopt ie toch ook vast?

Verwijderd

Topicstarter
H004 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:45:
Belangrijker is de temp in spellen, als je kaart hard aan het werken is... Dan loopt ie toch ook vast?
Jaja, ok ...ga ik dat ook ff checken
Edit:
Okey gedaan, maar vreemd genoeg lijkt de temp niet meer dan een tiental graden te stijgen bij het spel :?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 12:03 ]

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-07 13:27
Klopt, maar de VRM's worden namelijk niet gemeten. Je moet in dit topic kijken: klik
Pagina: 1