Lijncheck, vrije lijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kisniper
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-11-2021
2 weken terug is mijn adsl verbinding opgeleverd, de lijn was klaar volgens xs4all echter hadden we nog geen modem ontvangen, nadat we hadden nagevraagd waar het modem bleef was deze verkeerd bezorgd. Modem ontvangen, aangesloten en werkte in eerste instantie. Na een paar uur viel alleen de verbinding weg en nog steeds is dit niet opgelost, al verschillende zaken geprobeerd maar het mocht niet baten. Xs4all gebeld en die verbonden me door met KPN voor een lijncheck. Ik belde op dat moment vanaf locatie en de lijncheck kon de eerste keer niet doorgaan.

Vandaag opnieuw gebeld en werd weer doorverwezen naar KPN. Op het moment dat ze mijn gegevens na gingen kijken stond het telefoonnummer wel op mijn naam maar niet op mijn adres maar op adres van de buren die in een ander postcode gebied wonen. Volgens hun heb ik geen internet en kunnen daarom geen lijn check doen terwijl het internet gewoon werkt (op de klappende lijn soms na dan). Er werd mij verteld dat er waarschijnlijk een administratieve fout was en ik de lijn moet gaan verhuizen. Ik woon 7 jaar op dat adres met hetzelfde nummer. De lijn op mijn adres is volgens KPN helemaal vrij.

Iemand ervaring met z'n zelfde probleem? Kan dit ook het probleem zijn dat de internet verbinding hierdoor instabiel is? Ben erg benieuwd naar advies/ervaringen door anderen! Gaat me beetje ver om te gaan betalen voor een verhuizing wat misschien niet eens de fout van mij is?

Met vriendelijke groeten, Ruud

Verwijderd

Encapsulatie: RFC2684 Bridged, Multiplexing: LLC, QoS: UBR, VC: 0 VPI 35 VCI, DSL modulatie: MultiMode.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 12:01 . Reden: XS4ALL.NL/FIRMWARE-UPDATE.HTM ]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:50
ik heb zelf ook problemen gehad met een slechte verbinding van XS4all, voor mij was de oplossing om een lagere snelheid te kiezen, vroeger klapte de verbinding er om het uur uit, nu is hij al 435 uur actief zonder uitval ;)

dus mischien dat je ver van de wijkcentrale zit en daardoor instabilliteit krijgt door een te hoge snelheid?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wat een kolder zeg...

Jij vraagt ADSL aan op jouw adres. Jij krijgt geleverd op dat adres, maar het werkt niet helemaal vlekkeloos. En omdat het bedrijf waar je besteld hebt (als je bij XS4all besteld heb je een stukje XS4all en een stukje KPN-ADSL) je huisnummer verkeerd heeft gezet moet jij iets doen :?

Voor problemen met het ADSL gedeelte kan je direct KPN bellen ook, XS4all verwijst je ook netjes door bij zo'n 'ADSL van KPN' type aansluiting.

Laat hun het probleem oplossen en jou er niet mee opzadelen. Als ze iets moeten verhuizen om het te corrigeren is dat prima neem ik aan, maar ik zou ze het wel lekker zelf laten regelen in plaats van je af laten schepen.

Ze moeten de storing melding die je doet gewoon in behandeling nemen mijn inziens. Dat er een lijn op hetzelfde adres staat die helemaal ongebruikt is doet er niet toe verder.

Ik heb wel een idee hoe het kan dat ze dit vertellen, maar dat doet er niet toe verder eigenlijk. Vermoedelijk heeft je telefoonnummer administratief in de technische administratie van KPN (niet de factuur gegevens) altijd al op een lijn van de buren gestaan. Toen jij ADSL aanvroeg op het juiste adres en juiste nummer is daardoor ADSL op dat adres komen te staan, terwijl het wel bij jou uitkomt gewoon. Niet jouw probleem, niet jouw fout om op te lossen.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 25-08-2007 17:32 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• kisniper
Firmware al geprobeerd, zonder resultaat helaas..

Lagere snelheid kiezen raadde xs4all me ook aan, echter moest ik hiervoor de lijncheck doen om te kijken wat daaruit kwam. De lijncheck kan volgens KPN niet gebeuren omdat ik geen internet volgens hen heb. Probleem neerleggen bij XS4ALL of KPN, wat zeggen jullie?

• bjck
kisniper schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:44:
Firmware al geprobeerd, zonder resultaat helaas..

Lagere snelheid kiezen raadde xs4all me ook aan, echter moest ik hiervoor de lijncheck doen om te kijken wat daaruit kwam. De lijncheck kan volgens KPN niet gebeuren omdat ik geen internet volgens hen heb. Probleem neerleggen bij XS4ALL of KPN, wat zeggen jullie?
Die laatste vraag is lastig.

Ik denk KPN, die is verantwoordelijk voor het ADSL gedeelte.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07

samo

yo/wassup

Tegenwoordig kan je het probleem beter bij XS4ALL neerleggen. Ze hebben nu een directere lijn naar de kpn medewerkers die hier wat mee kunnen. Maar wat ik me afvraag is wat bedoel je met 'de verbinding viel weg'. Heb je nog sync/dsl, heb je nog ppp/internet en zo ja, wat gebeurt er als je online gaat.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• kisniper
Thnx voor jullie hulp.

Op dit moment draait de verbinding gewoon stabiel, vanochtend voor het laatste uitgevallen. Met uitvallen bedoel ik dat het modem disconnect en vervolgens weer verbinding maakt. Vaak is er 30 seconden geen internet en vervolgens is het er weer. Af en toe duurt het langer maar meestal erg kort. Vandaag is het alleen vanochtend uitgevallen. Of de lijn belast word heeft geen invloed op uitvallen.

• bjck
Hij valt toch niet uit als je gebeld wordt of gaat bellen met de KPN telefoon? Dan heb je een foutje gemaakt in je aansluiting gewoon.
samo schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:06:
Tegenwoordig kan je het probleem beter bij XS4ALL neerleggen. Ze hebben nu een directere lijn naar de kpn medewerkers die hier wat mee kunnen. Maar wat ik me afvraag is wat bedoel je met 'de verbinding viel weg'. Heb je nog sync/dsl, heb je nog ppp/internet en zo ja, wat gebeurt er als je online gaat.
XS4all heeft tegenwoordig twee soorten abonnementen in het assortiment. Je kan een XS4all abonnement hebben of een XS4all-Only abonnement.

In het geval van Only moet je met XS4all contact opnemen, je hebt dan niets meer direct met KPN van doen (ook niet qua factuur, alles komt via XS4all factuur). Heb je de andere variant kan je direct met KPN contact opnemen, wellicht verwijzen ze je daarom in die variant ook netjes door.

[ Voor 76% gewijzigd door bjck op 25-08-2007 20:45 ]

• kisniper
het gaat om een normaal xs4all abbo, bellen en gebeld worden gaat gewoon goed naast het internet, heel afwisselend dat het uitvalt, vanavond weer 2x zo opeens. Aan de hand van de linecheck zou wss het abbo gedowngrade worden naar een bepaalde snelheid die ik wel goed, stabiel zou kunnen halen. Aangezien het een nieuw abbo is zou ik aan xs4all moeten doorgeven dat er een fout zit in de administratie van kpn?

• bjck
kisniper schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:02:
het gaat om een normaal xs4all abbo, bellen en gebeld worden gaat gewoon goed naast het internet, heel afwisselend dat het uitvalt, vanavond weer 2x zo opeens. Aan de hand van de linecheck zou wss het abbo gedowngrade worden naar een bepaalde snelheid die ik wel goed, stabiel zou kunnen halen. Aangezien het een nieuw abbo is zou ik aan xs4all moeten doorgeven dat er een fout zit in de administratie van kpn?
Daar ziet XS4all waarschijnlijk weinig van. Ik zou bij KPN aankloppen en het laten rechtzetten of als ze het graag zo willen laten staan eens vragen of ze je lijn willen meten. Ze kunnen dan met je meedenken wat het kan zijn dat de instabiliteit geeft.

Downgraden is de gemakkelijke uitweg, vaak is er een oplosbaar probleem aan te wijzen. Waarom bijvoorbeeld van 6 naar 3Mb downgraden als de lijn maar 1000 meter lang is? Dat is gewoon zinloos en kan niet kloppen, dan is er iets anders aan de hand.

Laat je niet zomaar afschepen met een downgrade...

En als ze voor die meting en je storing aannemen eerst de administratie moeten aanpassen kunnen ze dat ook gelijk mooi doen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:07

samo

yo/wassup

bjck schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:42:
[...]
XS4all heeft tegenwoordig twee soorten abonnementen in het assortiment. Je kan een XS4all abonnement hebben of een XS4all-Only abonnement.

In het geval van Only moet je met XS4all contact opnemen, je hebt dan niets meer direct met KPN van doen (ook niet qua factuur, alles komt via XS4all factuur). Heb je de andere variant kan je direct met KPN contact opnemen, wellicht verwijzen ze je daarom in die variant ook netjes door.
Ook voor Adsl van KPN klanten heeft xs4all een lijntje naar de relevante afdeling bij kpn. Dan doet xs4all de troubleshooting, en hoef je niet langs alle afdelingen bij kpn. De samenwerking tussen xs4all en kpn is dus verbeterd.
XS4ALL only verbindingen worden inderdaad helemaal binnen xs4all gehouden.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
XS4ALL is verantwoordelijk voor dit probleem. Zij moeten bepalen of het probleem in het KPN deel ligt of in hun eigen deel. Eeen lijncheck kan XS4ALL bij KPN aanvragen, dat hoef [hoor] je zelf niet aan KPN te vragen. Je wordt waarschijnlijk wel door iemand van KPN gebeld. Probleem is als je dit probleem zelf meld bij KPN dat de kans groot is dat ze je naar XS4ALL verwijzen, omdat via het protocol ze dit probleem niet zelf hoeven te melden.

Het is natuurlijk wel een beetje raar dat als je ADSL afneemt van een provider 'connected by KPN' dat je dan zelf alle storingen en metingen bij KPN moet aanvragen, de service van een ISP is juist dat zij dat soort gezeur voor je regelen.
Pagina: 1