Toon posts:

PC Opstart probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Mijn pc start niet altijd meer goed op. Mijn configuratie:
Pentium 4 3,2 GHZ
1GB RAM
1 HD (master) van 80GB
1 HD (slave) van 320 GB

Het ding is: als ik hem opstart met allebei de harde schijven aangesloten, blijft hij bij het opstarten (als ik in de bios kijk) na 1 primary keyboard blijft hij hangen, hij doet helemaal niets meer. Andere keren duurt het echt 10 minuten voordat de volgende in het rijtje erbij komt te staan.
Haal ik de 320GB HD van de stroom af start windows gewoon lekker op zoals altijd.
Heb ik nu een te lichte voeding of is het iets anders wat het kan zijn?
Alvast bedankt!

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02-2025

joggie

Wie niet gek is, is saai

en wordt de harde schijf andersom wel herkend? (dus de ene van de stroom en die van 320 eraan)

Heb je ook de master en slave goed staan?

edit, aangezien je aangeeft welke master en slave is, zal dit wel goed staan neem ik aan...

[ Voor 25% gewijzigd door joggie op 25-08-2007 17:10 ]

Joggie ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Het kan idd je voeding zijn, vervang dat ding gewoon en kijk wat er gebeurd.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:00

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL :o.

Je kunt nog best wat troubleshooten: Enkel de 80GB (werkt dus), enkel de 320GB, de P-ATA kabel van de 80GB aan de 320GB. De P-ATA kabel van de 320GB aan de 80GB. Master/Slave. Primary of Secondary. Test dat eerst eens en open een nieuw topic in het juiste subforum mocht je er uiteindelijk niet uitkomen. Het juiste subforum is het subforum dat over het onderdeel gaat waarvan jij denkt dat deze stuk is. Let wel even op dat je het beleid in het desbetreffende subforum leest zodat het topic zeker weten goed is :). Verder is het belangrijk om exacte en relevante specificaties te vermelden. Wát voor schijven? Wát voor moederbord? Wát voor voeding?

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.