Toon posts:

[XP] philips showline univ ab en Mediacenter

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

ik draai WIN XP media center (legaal etc). Hierin zit oa een infrarood ontvanger, maar die heb ik tot nog toe niet gebruikt.

Nu heb ik een losse afstandbediening 'showline rc4370' gekocht van philips bij computerland, om het mediacenter vanaf de bank aan te sturen. Deze afstandbediening heeft een 'groene mediacenter knop'.

Het signaal van de afstandbediening komt op de een of andere manier niet door in Mediacenter. De handleiding van Philips zegt niets over dit probleem, behoudens 'wegnemen van obstakels' (DOH)

de volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- vervangen afstandbediening
- opnieuw instaleren ingebouwde IR da ontvanger
- externe USB- ir da ontvanger aangesloten ( en de interne uitgeschakeld)

nog steeds gebeurt er niets; wat doe ik fout?
moet ik aanvullende programmas installeren om de IRdA poort de ab te laten ontvangen?

Hampo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 20:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij meer vertellen? inmiddels werk ik met het programma 'girder', maar ik zie de oplossing nog niet !

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Meestal heb je met een legale MCE ook een MCE remote erbij gekregen. Werkt die wel? Zo niet, dan is waarschijnlijk je oogje gewoon defect of niet goed werkend. Zo wel, dan is er een ander probleem. Over het algemeen werken universele remotes prima met MCE, ook al hebben ze een iets andere codeset. En als die Philips Remote een Media Center knop heeft zou het al helemaal moeten werken.

Overigens heeft die IrDA module geen zin, dat is namelijk een heel ander type infrarood. IrDA is alleen voor communicatie met telefoons en dergelijke, niet voor afstandsbedieningen. Ik neem aan dat de interne ontvanger van je MCE geen IrDA is, maar het juiste type.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de legale versie, maar hier heb ik (terwijl ik een nieuw systeem erbij kocht) geen afstandbediening bij gehad. Maar deze van Philips ZOU dus moeten werken.

Hoe kan ik controleren of het 'oogje' al dan niet werkt? Hoe is deze functie in apparaatbeheer benoemd? en zijn deze óogjes' evt ook los verkrijgbaar ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:24:
- opnieuw instaleren ingebouwde IR da ontvanger
Welke "ingebouwde" IR ontvanger heb je het over?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:11:
Ik heb de legale versie, maar hier heb ik (terwijl ik een nieuw systeem erbij kocht) geen afstandbediening bij gehad. Maar deze van Philips ZOU dus moeten werken.

Hoe kan ik controleren of het 'oogje' al dan niet werkt? Hoe is deze functie in apparaatbeheer benoemd? en zijn deze óogjes' evt ook los verkrijgbaar ?
Als het ingebouwde oogje inderdaad IrDA is werkt het waarschijnlijk niet, maar het zou vreemd zijn aangezien MCE systemen meestal met afstandsbediening-oogjes zijn uitgerust. Dat je er geen ab bij hebt gehad is echter ook vreemd. Er zijn wel USB-ontvangers met afstandsbediening te koop voor MCE: pricewatch: Microsoft Media Center Remote & Receiver 2005 NL

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Het enige signaal-ontvangst apparaat dat ik zie staan in apparaatbeheer, is de ingebouwde infrarood ontvanger. Ik begrijp dat deze waarschijnlijk niet bedoeld is om het signaal van de AB te ontvangen, maar meer gericht is op bijv data-uitwisseling met een mobiele telefoon.

de afstandbediening die ik nu heb is van philips en werkt goed, maar het signaal wordt waarschijnlijk niet ontvangen door de pc.

er zijn complete setjes te koop, maar dan is de philips ab overtollig.

zijn er ook losse oogjes te koop, en zo ja, hoe worden deze benoemd?
Pagina: 1