[HDD] WD 7200 / 8MB kortsluiting?

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Ik heb voor de pc van mijn vander een nieuwe schijf gekocht. Een 80 GB WD800JB, 7200rpm 8 MB. Momenteel zit daar een trage maxtor 20 GB 2 MB 5400rpm in.

Op de pc van mijn vader wil hij niet starten. Op mijn pc doet hij dat wel.

Vader pc: Ik heb alles losgekoppeld (dvd/cd etc.). Als ik vervolgens de nieuwe schijf alleen al op de voeding aansluit (Antec 300Watt) en het systeem start, hoor je de ventilator van de processor beginnen te draaien, een kort "tak" (waarschijnlijk uit voeding of harddisk) en vervolgens valt de voeding en de PC uit. Om de pc weer aan te kunnen zetten moet ik eerst weer de voedingkabel eruit en erin stoppen. Lijkt me een soort bescherming van de voeding o.i.d..

Het vreemde is dat dit wel werkt op mijn pc, waar ook een Antec in zit (geloof Truepower 380 watt).

Ik kan op internet ook niet echt gericht zoeken naar dit probleem, omdat ik hier nog nooit van heb gehoord. Waar kan dit aan liggen? De verschillende V-waarden in de health-monitor van het moederbord geven vrij strakke lijnen aan (bij de 12v / 5v etc).

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
niet te geloven. Ik was in de veronderstelling dat alle kabels los waren tijdens het testen, maar er was nog een klein kabeltje naar het diskettestation van de pc. Voedingkabeltje uit het diskettestation gehaald, en de schijf doet het nu. Vreemd. Iemand een verklaring?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kortsluiting in dat stukje?