Scythe Infinity-fan op verkeerde manier/plaats geplaatst?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-01 22:44
Hi there,

Ik heb vorige week mijn nieuw computersysteem kunnen afhalen.
Hier zijn de specs:

Intel Q6600 @ stock met Scythe Infinity

nVidia 8800 GTX

Asus P5K Deluxe

Antec P182

Via Speedfan heb ik echter mijn temps gecheckt en deze zijn denk ik wat te hoog als ik zo met anderen vergelijk:

Temps IDLE, gemeten met Speedfan - [Fans op "low"]

System: 45 °C

CPU: 46 °C

HDD: 28 °C

---

Core 0: 40 °C

Core 1: 42 °C

Core 2: 37 °C

Core 3: 36 °C

Ik heb mijn case nog niet opengedaan aangezien ik niets weet van assembleren(winkel heeft het voor mij gedaan).

Maar ik denk dat deze ietswat hoge temps komen doordat de fan meegeleverd bij de Scythe Infinity op de verkeerde plaats zou kunnne zitten.

Als ik door het gat van de casefan aan de bovenkant kijk zie ik géén Scythe Infinity-fan.
En als ik door het gat van de casefan aan de achterkant kijk en door de "gaten" aan de achterkant v/d case, zie ik ook daar géén Scythe Infinity-fan hangen!

Dus volgens mij zit de Scythe Infinity-fan er ofwel niet op, ofwel zit hij ergens anders, en dus op de verkeerde plaats.

Of heb ik ongelijk?

(Sorry voor de ietswat korte en botte uitleg maar ik heb momenteel weinig tijd)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:10

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Asgaro schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:47:
Dus volgens mij zit de Scythe Infinity-fan er ofwel niet op, ofwel zit hij ergens anders, en dus op de verkeerde plaats.
Hij hoort rechts te hangen, dus bij je werkgeheugen. Daar perst hij de lucht door het koelblok heen naar achteren.

Verder vind ik je temperaturen niet gek. Het is gewoon redelijk warm op het moment. Ik heb bij een e6600 nu idle temperaturen van 35 graden, kan me best voorstellen als je 2x zoveel cores hebt dat de temperatuur naar de 40 gaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

(Sorry voor de ietswat korte en botte uitleg maar ik heb momenteel weinig tijd)
Ik heb mijn case nog niet opengedaan aangezien ik niets weet van assembleren
Dan wordt dit dus de eerste keer; case openschroeven en even kijken wat er allemaal in zit :) En geen tijd? Tsja; kom dan terug zodra je wel tijd hebt...

ps. zoals je in Normale temperatuur Q6600 B3? al in de sluitmessage is verteld kun je dergelijke dingen makkelijk zelf uitzoeken.. Beetje inzet tonen! Wij weten niet wat er allemaal in zit :+

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 15:54 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is wel iets wat je zeer gemakkelijk zelf op te lossen hé! En verder staat er over die tempraturen hier nog wel wat in de FAQ :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Dit topic is gesloten.