[2003] SP2 download onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik ben momenteel bezig een Windows server 2003 te installeren waarbij uiteraard SP2 erop moet komen. Nu draait de server wel, en heb ik de eerste set updates kunnen binnenslepen die SP2 niet vereisen.

Toen ik vervolgens probeerde SP2 te downloaden, lukt dit niet. Hij zegt netjes dat ie aan het downloaden is(Update 1 van 1) en doet vervolgens niets meer. Ik had eerder al geprobeerd een SP2 in een 2k3 CD te slipstreamen, maar deze was corrupt na het downloaden, iets van op 2 verschillende machines was.

Heeft Microsoft problemen(Lijkt me stug) of iets dergelijks? En aangezien ik deze server niet kan afmaken zonder SP2 wil ik toch graag SP2 hebben. Enige tips voor andere wegen die ik kan bewandelen zonder dat ik heel de server opnieuw moet installeren(ADS e.d. draaien al, en momenteel ben ik met de SQL server bezig)? Misschien een alternatieve mirror / torrent waar ik SP2 kan krijgen?

Toolmaker

• Toolmaker
Aanvulling: Van de SQL server downloads was er 1 eveneens corrupt... Bijzonder...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Toolmaker
Dat was de plek waar ik vandaan downloadde in de eerste instantie nadat het via Windows Update niet gelukt is. Ik heb even de server anders aangesloten en probeer het nogmaals. Anders moet ik dus alternatief thuis gaan downloaden, op CD fikken en dan hiero installeren. Op zich geen probleem, zei het dat ik in Utrecht zit en in Amsterdam woon :(.

Toolmaker

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Toolmaker
Bedankt! Hij zit nu op 52% met een download manager(Gaat hopelijk zonder fouten), en anders pak ik die mirror ff. Gaat maar met 160Kb/s hier.

Jup, weer corrupt, zelfs met een download manager... Ik ga nu een van de mirrors proberen en kijken of ik iemand buiten de deur kan bereiken die ook wil downloaden...

[ Voor 18% gewijzigd door Toolmaker op 25-08-2007 15:55 ]

• Toolmaker
De link naar de mirror van jou via Softpedia verloopt alsnog via download.microsoft.com...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik zou eerder vermoeden dat je (nieuwe?) server kuren vertoont. dit is ook de machine vanwaaruit je de download start :?

doe voor de grap eens een memcheck op die machine

A wise man's life is based around fuck you

• Toolmaker
Het downloaden gebeurde op mijn laptop via zowel firefox als free download manager. Ik kan me herinneren dat ik in het verleden wel vaker problemen heb gehad met downloaden van grote bestanden hier intern.

Ik ben nu via flashget op de server aan het downloaden, waarbij de oude proxy server omzeilt wordt(Dus server met firewall direct op internet). Niet de meest slimme zet, maar ik zie nu geen alternatief. Ik zit hier nu alleen, en ik heb geen idee waar ik de uitrij kaarten kan vinden zodat ik ff ergens anders een download kan doen.

Ik ben nu maar begonnen met de installatie en configuratie van de terminal server, gebruikers / groepen en zie hoever ik kom. Mocht het niet lukken vandaag, dan hoef ik volgende week alleen ff SP2 toe te passen en dan kan ik de hele boel omwisselen.

Over de hardware: Hij is specifiek bij de leverancier in elkaar gezet(Al weet ik niet of HP de extra disken, CPUs, RAM apart of geinstalleerd levert) en uitgebreid getest. Was op verzoek omdat ik niet aan de hardware willen rommelen om te voorkomen dat we de schuld krijgen als er iets defect is.

Zal vanavond als ik weg ga ff mem check runnen om te zien of dat het probleem is.

Toolmaker

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toevallig een nVidia controller, en je hebt de firewall van Nvidia geinstalleerd?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Toolmaker
Nope.

Overigens, ik heb net GPMC geinstalleerd en vervolgens Windows Update gestart(GPMC vereist MSXML 4.0) en SP2 voor MSXML4.0 kon ik zonder problemen downloaden, terwijl SP2 via Windows Update gewoon weigert.

Hij geeft aan dat ie aan het downloaden is, maar de voortgang van de hoeveel bitjes die binnen geharkt zijn worden niet weergegeven. Ik ga er dus vanuit dat hier iets fout gaat. Ik heb de eventviewer er even op nageslagen, maar daar wordt niets vermeld. Behalve dan dat BITS hangt tijdens het starten, en als ik vervolgens deze service bekijk, dan werkt ie prima(Herstarten heeft geen zin, lost niets op).

EDIT: Voor de nieuwsgierige onder ons: Het is een HP Proliant DL 360 G5.

Toolmaker

[ Voor 6% gewijzigd door Toolmaker op 25-08-2007 17:35 ]

Pagina: 1