Geheugen gevonden, compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Momenteel werk ik met 512MB werkgeheugen, en vooral met lightroom (soort foto-database) en photoshop loopt dat niet echt vloeiend.

Daarom wil ik er nog een keer 512 bijzetten, zodat ik tezamen 1GB heb.

Gisteren m'm PC opengemaakt en dit is wat ik er in heb zitten:
waar ik het inprik, Het reepje, wat er nu inzit en het etiketje

Deze heb ik zelf opgezocht, 512MB DDR geheugen - PC2700 - Cas 2.5 (?)
Productinfo - Salland Automatisering

Dat is toch helemaal compatible enzo?
Laatste vraagje, is dit veel langzamer dan wanneer ik 2 nieuwe van PC3200 neem, dus wat mn mobo aankan (stuk duurder).

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op je plaatje lijkt het een Asus plankje te zijn, kijk op de QVL van die dingen wil je zeker weten dat het compatible is. Ik weet niet welke je hebt, maar Asus plankjes kunnen echt ranzig incompatible zijn met geheugen.

Misschien ook handig de rest van je specs te geven zodat we weten wat je precies hebt.

• Siparti
aub, screens uit CPU-Z

Alleen die QVL begrijp ik niet helemaal, ik weet de 'Vendor' niet eens :x.

-edit- Ik zie nu aan de hand van het (M) logootje op het reepje, dat de vendor Micron Tech is. Mijn reepje heeft volgens die QVL een DIMM Socket support van A en B, en geen C.
(Hier staat wat dat inhoudt, onderaan)

Ik denk dat ik die QVL verkeerd begrepen heb, en dat je moet kijken naar het nieuwe reepje, niet naar wat er al inzit?

[ Voor 47% gewijzigd door Siparti op 25-08-2007 14:57 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het idee van de QVL is dat de dimmen die daarop staan getest zijn en werken. Dus zoek een van die specifieke dimmen en dan weet je 100% zeker dat het werkt (een dimm die er niet op staat kan ook wel werken, maar juist de a7n8x vond ik een rampenbord als het aankwam op compatibility. mem dat lijkt te werken is toch niet helemaal stabiel wat rare errors geeft.

En nog iets, post gewoon specs als plaintext, niet als plaatjes, dat is namelijk vrij lastig (zeker gezien imageshack nou niet de meest snelle en fijne host is).

Verwijderd

Dat geheugen is compatible :) Het enige is dat sommige moederborden wat kieskeurig zijn en niet helemaal vloeiend lopen met al het geheugen. Dus om op safe te spelen zoek je een reepje uit van een fabrikant die door de fabrikant van je mobo goedgekeurd is.

edit: Wat Terw zegt dus :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 14:58 ]

• Siparti
Die QVL, hier ben ik gekomen, verder niet.
Zo'n A7N8X staat er wel bij, maar niet speciaal de LA (ik denk niet dat dat verschil maakt, maar toch). En van die A7N8X kan ik die QVL daar nergens vinden..

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Siparti schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:10:
Die QVL, hier ben ik gekomen, verder niet.
Zo'n A7N8X staat er wel bij, maar niet speciaal de LA (ik denk niet dat dat verschil maakt, maar toch). En van die A7N8X kan ik die QVL daar nergens vinden..
De A7N8X-LA is de HP OEM versie van de A7N8X. Het verschil zit hem in het feit dat de A7N8X een ATX plank is en de LAvariant een µATX. Verder heeft de LA een opgesoldeerde bios ipv een socketed en misschien dat er nog een paar minieme verschillen zijn.

Ik denk dat als je de A7N8X QVL hebt je er redelijk zeker van kunt zijn dat dit ook voor de A7N8X-LA geldt.
Pagina: 1