[XP-IE7] Bestand default geopend in IE

Pagina: 1
Acties:

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01:49
Als ik op sites bestanden wil downloaden met een dxf extensie dan worden deze standaard geopend in IE als TEXT, terwijl ik deze graag in ZwCAD wil openen. Ik heb bij mapopties al gecontroleerd of de extensie wel juist was ingesteld, maar dit klopte allemaal. ook als je een 'al op de computer bestaand' .dxf bestand klikt, opent hij deze gewoon direct met ZwCAD.

Ik heb alle IE7 instellingen weer gereset naar default, en de pagina zelfs toegevoegd aan vertrouwde websites, maar alles wil niet helpen. Het vreemde is, op een ander werkstation werkt dit wel zo als het hoort. 8)7

Jammergenoeg is er geen andere methode om dit bestand te openen, ofja een extreem omslachtige, wat de gebruiker hier niet van plan is te doen met 40 documenten per dag. (text kopieren, plakken in een notepad venster, opslaan als een dxf bestand, en dan openen..)
rechtsklik, doel opslaan als werkt niet (ik krijg een leeg nieuw venster, dat zit in de site ingebakken)
rechtsklik, openen in nieuw venster geeft hetzelfde resultaat.

Ik heb geprobeerd op google te zoeken, maar dit geeft helaas geen relevante resultaten. (behalve deze, maar de beschrijving is voor IE5, wat ik in IE7 niet meer terugvind)
Iemand een idee, is mij iets ontschoten? :?