Toon posts:

Harde schijf gebruiken zonder formateren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal

Sinds een week heb ik een nieuwe pc omdat mijn oude pc plotseling stuk is gegaan. Veel data heb ik kunnen behouden door een back-up te maken maar op mijn oude harde schijf staat nog veel data die ik graag over zou willen zetten.

Is er een mogelijkheid om mijn oude harde schijf aan m'n pc te koppelen zonder dat deze eerst geformateerd moet worden?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-02 21:56
Ja hoor, gewoon aansluiten en klaar ben je :?
<edit> volgens mij houdt iets je tegen, en wil je eigenlijk een andere vraag stellen, dus brandt los ;)

[ Voor 53% gewijzigd door 0siris op 25-08-2007 14:14 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Staat je OS ook op die schijf...?, Of is het een apparte data schijf...?

Als je OS er ook op staat zou je nieuwe pc wel eens moeilijk kunnen doen anders lijkt het me geen probleem.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De schijf is toch (nog steeds) geformatteerd?
Dan kun je hem aansluiten zonder formatteren, tenzij de schijf onherkenbaar corrupt geraakt is.

Verwijderd

Topicstarter
crack_en_hack schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:13:
Staat je OS ook op die schijf...?, Of is het een apparte data schijf...?

Als je OS er ook op staat zou je nieuwe pc wel eens moeilijk kunnen doen anders lijkt het me geen probleem.
Het is een schijf met meerdere partities waarvan op 1 partitie nog een OS staat inderdaad.

Ik heb hem geprobeerd hem in de pc aan te sluiten en later via een extern HDD rack maar in beide gevallen dien ik te formateren. :/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:19:
[...]

Het is een schijf met meerdere partities waarvan op 1 partitie nog een OS staat inderdaad.

Ik heb hem geprobeerd hem in de pc aan te sluiten en later via een extern HDD rack maar in beide gevallen dien ik te formateren. :/
Dan kan het zijn dat de data op dat ding corrupt is. Als je de data nog nodig hebt zou ik die er eerst afhalen met een recoverprogsel en dan gewoon opnieuw formatteren (en desgeweenst ook partiitioneren).

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik zelf al bang voor maar ik hoopte dat ik nog een oplossing over het hoofd zag.

Jammer van die data dan maar. :(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

Ik denk dat of de formattering van een andere versie is en wordt daarom niet herkend, of je je "oude" disk is een master of zo. Iets staat me bij met MBR aanpassen... Iets met fdisk /mbr?

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 25-08-2007 14:42 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1