Toon posts:

Blitz Formula SE case open melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Net een upgrade uitgevoerd van mijn oude systeem. Config bestaat nu uit:

ASUS Blitz Formula Special Edition
INTEL Core2Duo E6850
Corsair TWIN2X2048-8500C5D
Tuniq Tower 120 Aluminium

+ nog mijn oude 7950GX2 kaart en een 620 wat corsair voeding.

Gisteren alles meteen maar ingebouwd en behalve de koeler (klereding) verliep alles vlekkeloos.

Systeem opgestart en het bleef hangen. Waarom? Asus levert ook bij dit mobo een led display die aangeeft waar de pc op hangt. In dit geval stond er case open. Intrusion detection van mijn pc dus aangesloten, kast dichtgeschroefd en starten maar: werkt goed.
Vista geinstalleerd, en dit ging ook probleemloos (op activatie na maar goed).

Vandaag dacht ik dat intrusion detection best onhandig is en daarom besloot ik t kabeltje te vervangen voor een jumper. Volgens het boekje zou ik dan geen last mogen hebben van intrusion detection. Je raad het al, de pc bleef echter hangen met de melding CASEOPEN.

Om een lang verhaal kort te maken: ik krijg deze error niet meer weg. Volgende dingen heb ik geprobeerd (aantal oplossingen uit andere posts gebruikt).

Bios resetten
de 2 pinnetjes van intrusion detection met een stukje metaal verbinden
Verschillende jumpers
Kabel intrusion detection van de kast

Deze dingen hebben echter geen oplossing geboden.

Wat ik nog wil proberen: bios flashen naar 1101. Echter, dit kan ik momenteel volgens mij alleen in dos mode doen. Als ik namelijk de bios gereset heb, krijg ik de boot erna de melding dat de checksum niet klopt en kan ik alsnog het bios benaderen. Exit ik dan de bios zonder te saven, dan start de pc 1 keer door. Omdat ik een RAID opstelling gebruik en deze standaard niet in het bios is ingesteld, kan de pc dus niet booten vanaf harde schijf. Ik kan dan echter wel van floppy opstarten. Het nieuwe bios is 2mb groot en past niet op een floppy, zijn er nog mogelijkheden waardoor ik de bios wel kan flashen??

Als een bios flash niet nodig is en er een andere oplossing is voor dit probleem, dan hoor ik die natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik heb dit eens eerder met een Asus bord gehad, een BIOS flash heeft toen geholpen.
En als het goed is hebben deze borden in de BIOS een optie genaamd EZFlash.
En deze EZFlash functie ondersteund ook USB apparaten.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:
Ik heb dit eens eerder met een Asus bord gehad, een BIOS flash heeft toen geholpen.
En als het goed is hebben deze borden in de BIOS een optie genaamd EZFlash.
En deze EZFlash functie ondersteund ook USB apparaten.
Vet, dat wist ik niet, ga t meteen even proberen

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:55:
[...]

Vet, dat wist ik niet, ga t meteen even proberen
Met de kanttekening dat die niet op NTFS geformat mogen zijn btw :X !

De meeste mensen deugen!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Kan je die optie niet in de bios uitzetten?

Sloop dat ding eraf en tape em zo dat ie altijd in elkaar gedrukt blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Flash is suc6vol gelukt met EZflash, maar de melding blijft nog steeds komen.
En het ding tapen heeft geen nut is hetzelfde als met een jumper, en die werkt ook niet.
Nog anders suggesties of kan ik er van uitgaan dat ie kapot is? :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:08:
maar de melding blijft nog steeds komen.
Nog anders suggesties of kan ik er van uitgaan dat ie kapot is? :'(
heb je in het BIOS niet ergens een optie om deze melding eenmalig te accepteren?
Zover ik hier eerder mee gewerkt heb op diverse merken borden, moest je na openen eenmalig "CASEOPEN" resetten zegmaar! Een maak contact (massa) wordt weggeschreven als inbraak kast.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 12:50:
[...]

heb je in het BIOS niet ergens een optie om deze melding eenmalig te accepteren?
Zover ik hier eerder mee gewerkt heb op diverse merken borden, moest je na openen eenmalig "CASEOPEN" resetten zegmaar! Een maak contact (massa) wordt weggeschreven als inbraak kast.
Nee, helaas zit deze optie niet op mijn bord. Ik heb ook wat technische ondersteuning van Asus zelf gekregen waarmee ik de RTC kon resetten (geen idee of dit ermee te maken zou kunnen hebben maar goed, toch maar uitgeprobeerd). Helaas werkt deze oplossing ook niet. Daarna werd aangegeven dat na een RTC reset deze fout neit meer mag bestaan. Indien dit wel het geval is (mijn geval dus) is het bord defect.

Helaas pindakaas, maar het is een genuine DOA. Hij is inmiddels aangemeld bij Asus, maar ik kan 1 ding niet vinden: Wat zijn de DOA voordelen van Asus? Ik heb gezocht op de site maar kan niets vinden. Alleen McDos (leverancier) geeft aan dat zij een Asus DOA binnen 5 werkdagen na ontvangst omruilen of crediteren. Is dit een standaardregel voor DOA?

Nogmaals bedankt voor de aangeboden hulp en alvast bedankt voor de DOA hulp!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Een groot verschil tussen bijvoorbeeld een DOA of een RMA is dat de fabrikant er vanuit kan gaan dat het product bij aankomst al defect was. (Dead On Arrival).
Dit betekend dat de fabrikant zeker weet dat zij een defectief product hebben geleverd en coulant kan zijn met zijn eigen service. (In de zin van, het zo snel mogelijk helpen van de klant door meteen het product exemplaar te vervangen voor een nieuwe).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1