DDR2 PC 6400 CL3.0 / CL4.0 / CL5.0

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
Hoi Iedereen,

Ik heb een tweedehands moederboard (ABIT AB9PRO) & een 2e hands proc (dou core E6600) gekocht.
Nu zoek ik hier passend en goed geheugen voor (2x 1gb) en ik wil rond de 80 a 90 euro uitgeven.

Aangezien je dood wordt gegooid met verschillende geheugens heb ik geen idee welke ik moet kiezen.

Allereerst moet ik kiezen tussen CL3.0 pf CL4.0 of CL5.0. dit zegt mij helemaal niks, dus misschien dat iemand hier meer duidlijkheid over kan verschaffen.

Het schijnt dat dit moederboard en de processor super over te klokken is, moet ik hiermee rekening houden met het kopen van geheugen?
Heb verder geen ervaring met overclocken, dus weet niet hoe moeilijk dit is en weet ook niet of het wel verstandig is om dit te doen (mij kennende mol ik het hele ding)

Vast bedankt voor het beantwoorden van de vragen

groet,
Ruud

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-04 14:12
google is je vriend zoeken naar overclocking tutorial en lees wat topics in dit forum. Wat gehugen betreft zou ik even kijken in de FAQ van dit forum gedeelte. Daar vind je alles over geheugen latencies

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad, de RAM FAQ is een mooie start om mee te beginnen. Hoe lager de Cas Latency (CL), des te sneller het werkt.

Overclocken.. Daar kan je het beste informatie uit Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen halen. Misschien een leuke tip om te kijken naar Frequently Asked Questions TCA . Daar staat al kleine tweaks in om je PC sneller te laten lopen.

Wauw, een sig!

• sentinall
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08-2023
thanks!

ga alles eens doorpluizen!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-04 09:16

Murk

Is this thing on?

Je bent hier al 2,5 jaar bekent (regdate 22 feb 2005) en je kent de GoT faqs niet?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."