Hallo, 
Ik heb eerder een probleem gehad met mijn Yamaha TSS-1 speakerset.
Problemen met de audiobron is uitgesloten, want als je op de versterker op 'test' drukt zou hij door de boxen ruis moeten weergeven maar daar heeft hij blijkbaar geen zin in. Net zoals eerst wordt de versterker niet warmer of minder warm dan voorheen en de externe adapter heeft ook niet last van problemen.
Bij audio afspelen herkent hij het formaat en laat op de voorkant zien of het DTS of Dolby Digital ge-encodeert is. De versterker ruikt niet naar verbrande rotzooi oid.
Denken jullie dat dit naar een kapotte versterker klinkt?
Groeten,
Sebas
edit: Nog een vraag. Kan ik de speakers als tijdelijke oplossing direct aansluiten op me onboard kaart met 1x jacket -> 2x tulp verloopstukjes? Een proef bij een andere PC wees uit dat onboard wel sterk genoeg is, en wel minder hard dan de versterker, maar toch wel voldoende volume geeft, maar ik heb geen zin om mijn onboard sound te slopen met dit soort truukjes
Ik heb eerder een probleem gehad met mijn Yamaha TSS-1 speakerset.
Dat probleem heeft zichzelf opgelost, hoe vreemd het ook klinkt, na een week of wat hield het probleem op en heb een hele tijd plezier gehad van deze toch kwalitatief goede speakerset. Maar nu, een paar maanden later kapt hij er weer mee. Zelfde symptomen, alleen komt het geluid deze keer helemaal niet terug lijkt het. De draden, die overigens aan de speakers vastzitten, zijn goed, en de speakers zelf ook. Ik heb de output gemeten en deze was laag (wisselspanning, 0.20 ~ 0.50 volt) en het maakt niet uit of ik aan de volume gaat draaien.Ik heb een Yamaha Home Theater Sound System TSS- (5.1, Dolby Dig, Dolby Pro, DTS) speakerset/versterker via de optische uitgang van mijn onboard Soundmax HD geluidskaartje(ASUS M2N-SLI Deluxe Mobo) aangesloten en dat werkt heel goed. Dit heeft altijd goed gewerkt tot vanmiddag, ik zette me pc aan en mijn randappartuur etc en alles ging zoals gewoonlijk. Ubuntu startte netjes op inclusief opstartgeluid en ik had zin om even te gaan gamen. Ik startte Tremulous op en de backgroundmuziek stopte ineens, gevolgt door een tik van ongeveer praatvolume, en ik kreeg niks meer uit me speakers. Ik plugte in mijn Yamaha een setje oordopjes, deze deden het wel, en ik ging verder gamen (ondertussen tikte de speakers af en toe door). Na een tijdje de speakerset/versterker uit gehad te hebben zette ik het weer aan en me speakers deden het weer, maar na een minuut of wat stopte de speakers er weer mee, weer met een tik. Het is zo dat ik me speakers ook niet werkend krijg met testmodus, ze doen dan helemaal niets meer. De hoofdtelefoon poort blijft wel functioneren. Naarmate ik de versterker langer even uitlaat blijven de speakers als ik de versterker aanzet ook langer functioneren. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? De speakers zijn in ieder geval niet opgeblazen ofzo en ik heb het volume ook niet echt te hard gezet (kwart). De versterker/speakerset wordt passief gekoeld en te temparatuur is niet hoger of lager dan anders.
Problemen met de audiobron is uitgesloten, want als je op de versterker op 'test' drukt zou hij door de boxen ruis moeten weergeven maar daar heeft hij blijkbaar geen zin in. Net zoals eerst wordt de versterker niet warmer of minder warm dan voorheen en de externe adapter heeft ook niet last van problemen.
Bij audio afspelen herkent hij het formaat en laat op de voorkant zien of het DTS of Dolby Digital ge-encodeert is. De versterker ruikt niet naar verbrande rotzooi oid.
Denken jullie dat dit naar een kapotte versterker klinkt?
Groeten,
Sebas
edit: Nog een vraag. Kan ik de speakers als tijdelijke oplossing direct aansluiten op me onboard kaart met 1x jacket -> 2x tulp verloopstukjes? Een proef bij een andere PC wees uit dat onboard wel sterk genoeg is, en wel minder hard dan de versterker, maar toch wel voldoende volume geeft, maar ik heb geen zin om mijn onboard sound te slopen met dit soort truukjes
[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 25-08-2007 13:46 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]