Toon posts:

Computer krijgt geen IP adres.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer nu al een dag mijn computer draadloos aan mijn thuisnetwerk te koppelen maar het lukt niet.
Hij wordt wel verbonden maar krijgt vervolgens geen Ip-adres toegewezen via DHCP van het modem.
Ook ziet hij de de computers in de werkgroep niet terwijl ik wel dezelfde werkgroepnaam heb opgegeven.

Via een netwerkkabel werkt alles wel correct. De configuratie is als volgt: Het modem in de meterkast deelt de adressen uit.
Deze is met een kabel verbonden met een switch waarop alle vaste computers zijn aangesloten + een access point voor de draadloze computers.
Het access point is WEP beveiligd en MAC-adres beveiligd. Het besturingssysteem is XP servicepack2.

Heeft iemand enig idee waar de fout kan zitten?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-03 16:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

je probeert een dhcp lease te verkrijgen van je access point, echter je modem deelt deze uit, dit gaat dus niet werken(iig niet wireless), dan zul je een wireless moden moeten halen imho

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt al jaren naar volle tevredenheid op twee andere draadloze computers. Daar zit het probleem volgens mij niet.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 20:02
Ik denk dat Def!ance nog even de boeken moet induiken. Het modem heeft een DHCP server draaiend die op DHCP requests reageert. Het access point stuurt deze requests gewoon door naar het modem. Je kunt het access point in dit geval nog het beste zien als een switch.

De vraag blijft natuurlijk, waarom word er geen IP uitgedeelt? Weet je wel zeker dat de WIFI verbinding goed tot stand komt? Probeer is met een vast IP adres te werken, als dat wel of niet werkt zijn we alweer een stukje verder.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:47:
je probeert een dhcp lease te verkrijgen van je access point, echter je modem deelt deze uit, dit gaat dus niet werken(iig niet wireless), dan zul je een wireless moden moeten halen imho
dat lijkt me sterk. Het modem kan gewoon een DHCP server bevatten en daar kan je tot 256 pcs op aansluiten. Via switches of Wireless Acces points moet niet uitmaken.

Ik vermoed dat er misschien een MAC filtering aanstaat? Misschien moet je even in je modem per MACadres een IP aangeven, althans zo werkt het bij mij.

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:47:
Dit kan prima werken hoor.

Verder, is het logisch dat je geen andere computers ziet in je werkgroup omdat je geen IP hebt.
Stel het IP eens handmatig in, werkt dan alles wel goed? Zo niet, is de kans groot dat het met je MAC-adres beveiliging te maken heeft indd

[ Voor 7% gewijzigd door Optix op 25-08-2007 14:24 ]

.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik ben dit probleem al vaak tegengekomen, kijk eens bij de wireless status op je pc, er staat dat er al wat pakketten zijn verzonden, maar staat er dat er nog 0 ontvangen zijn?
In dat geval, vaak een incorrect ingegeven WEP/WPA-key, of MAC-filter.

Typ de WEP-key nogmaals in, en controleer of het juiste (wireless) MAC op de veilige lijst staat.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• edeboeck
  • Laatst online: 14-03 14:17

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:39:(knip)
Via een netwerkkabel werkt alles wel correct.
(knip)
Het access point is WEP beveiligd en MAC-adres beveiligd.(knip)
Aangezien het bekabeld wel werkt, moet je specifiek naar je draadloze verbinding kijken. Check daarom het volgende:
1) geef je de juiste WEP-key op?
2) staat het MAC-adres van je draadloze verbinding in de lijst van toegelaten MAC-adressen?
edit:
weer net te laat

[ Voor 3% gewijzigd door edeboeck op 25-08-2007 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
De draadloze netwerkverbinding geeft in het begin aan dat de computer "verbonden" is. Daarna gaat het mis omdat er geen ip-adres wordt toegewezen.
Als ik met het netwerk verbonden ben, dan betekent dat toch dat ik de mac-adres en de wep beveiliging gepasseerd ben of niet?

• Kurios
  • Niet online
Er is maar 1 manier om dat te testen: Zet eens alle beveiligingen uit, dan (bij verbinding) 1 voor 1 ze weer aanzetten.

Verwijderd

Heb je vista er tussen zitten?
De nieuwe laptop van mijn vriendin heeft bij mij thuis én bij haar thuis het netwerk "gesloopt". Ook geen ip adres vergeven aan andere pc's (XP=

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:01:
De draadloze netwerkverbinding geeft in het begin aan dat de computer "verbonden" is. Daarna gaat het mis omdat er geen ip-adres wordt toegewezen.
Als ik met het netwerk verbonden ben, dan betekent dat toch dat ik de mac-adres en de wep beveiliging gepasseerd ben of niet?
Bij mijn weten hoeft dit NIET zo te zijn ... check voor alle zekerheid toch eens de MAC-filter en de WEP-key.

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Probeer het eerst eens met een vast IP
Als je gewoon even als eerste de mac beveiliging uitzet en probeer dan eens.
Mocht dit niet werken schakel dan ook even de WEP beveiliging uit.

Het lijkt me sterk als het dan nog niet werkt, mocht dit het geval zijn dan moet je even je dhcp scope settings bekijken of er wel genoeg ip adressen gereserveerd zijn, maar dit lijkt me een beetje sterk.

• edeboeck

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 15:07:
Heb je vista er tussen zitten?
De nieuwe laptop van mijn vriendin heeft bij mij thuis én bij haar thuis het netwerk "gesloopt". Ook geen ip adres vergeven aan andere pc's (XP=
Denk dat het beter is dat hij eerst focust op de basis (=MAC+WEP). Als het dan nog niet werkt, kan hij gaan kijken naar uitzonderingsgevallen (hier bv geeft Vista totaal GEEN probleem voor het netwerk dat een combo is van XP en Vista, zowel bedraad als draadloos ... alles via DHCP).

TS: probeer eens met de MAC-filter en WEP uit te schakelen ... als het dan wel werkt, kan je "zeker" zijn dat het aan (een van) beide ligt.
edit:
Zoals flippertw zei dus ... moet sneller leren typen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door edeboeck op 25-08-2007 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met een statisch adres werkt het ook niet.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-03 20:02
Dan gaat het dus mis bij je WIFI verbinding.

Controleer het MAC adres (start > uitvoeren > cmd > ipconfig /all)
Voer opnieuw de WEP key in.

Werkt het daarna nog niet, schakel alle beveiliging tijdelijk uit, dus WEP en MAC en eventueel ook SSID broadcasting weer aanschakelen. Kijk of het dan wel werkt.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je verbinding met het netwerk krijgt, maar nog geen ip dan accepteert het accespoint jouw beveiligings instellingen niet.

Controleer de instellingen eens bij netwerkverbindingen > eigen schappen voor draadloze verbinding > draadloze netwerken en dan eigenschappen van het profiel van jouw verbinding.

Kijk daar eens of de websleutel correct is ingevoerd en niet automatisch wordt toegewezen.
Kijk bij tabblad Verificatie of er niet toevallig een certificaat is ingeschakeld, die jij hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt.

Zoek anders eens op de website van de fabrikant het tooltje waarmee je het accespoint kan benaderen en opzoeken, zodat je de beveiligingsinstellingen van het accesspoint kan nakijken.

Tweakers Discord

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-03 16:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bleh sorry, mijn naam is corry, ik heb zn setup niet goed gelezen :x excuses voor me onzin antwoord

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt allemaal.
Het was iets met de WEP-sleutel maar wat het is geweest snap ik nog steeds niet. De onduidelijke handleiding van de Sitecom wirelesskaart is daar gedeeltelijk debet aan want je kunt geen 52 tekens invoeren. Ik gebruik nu een code van 26 tekens hexadecimaal hoewel de wepbeveiliging op 128hex staat. Snappen doe ik het dus niet maar het werkt.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb volgens mij eenzelfde soort probleem:

- Draadloze LAN-verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden vanaf mijn laptop met XP Pro, maar doet het uitstekend vanaf andere laptops.

ipconfig geeft het volgende weer:
IP: 169.254....
subnet: 255.255.0.0

- ipconfig/renew werkt niet -->'Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Draadloze netwerkverbinding. Kan geen contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.'

- WEP-sleutel is correct ingevoerd, maar heb ik altijd op 'automatisch toegewezen' staan
- ik kan ook geen toegang krijgen tot de instellingen van de modem via mn browser, dit kan wel op andere laptops.

Ook heb ik WinsockXPfix geprobeerd, om de TCP/IP opnieuw te installeren, misschien dat dit wel wil werken voor bovenstaand probleem, maar bij mij zeker niet...

...

¿anybody?

PS het probleem trad op nadat ik spyware had verwijderd met behulp van easycleaner 2.0 (wat een :r programma) en ccleaner, maar zoals ik al zei, winsock fixen helpt niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 18:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring is dat je de eerste keer de WEP sleutel handmatig moet invoeren ook al staat hij op automatisch. Daarna werkt het automatisch.
Probeer via het configuratieprogramma verbinding te leggen met het netwerk totdat er een scherm komt waar je de code in kunt voeren.

Verwijderd

ja heb ik geprobeerd, de sleutel is heel standaard (0987654321) en is al handmatig ingevoerd, en elke keer als je de verbinding verbreekt bij 'draadloze netwerkverbindingen weergeven', meld ie automatisch weer aan... met zo'n fijn uitroeptekentje dat er een beperkte verbinding is... werkt dus ook niet

Verwijderd

Het is maar een probeersel, maar kan ik wat met de LSP-fix? je moet het boxje 'I know what i'm doing' aantikken voordat je
mswsock.dll; winrnr.dll; mwprovau.dll of rsvprp.dll kan verwijderen...
maarrruh, ehm... I don't know what i'm doing. i'm just shooting... :?

• Kurios
  • Niet online
even een eigen topic openen of zoeken met de search. een topickaping wordt meestal niet gewaardeerd :)

Verwijderd

Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:59:
[...]

even een eigen topic openen of zoeken met de search. een topickaping wordt meestal niet gewaardeerd :)
Search heb ik gedaan, eigen topic overwogen, maar je kan het toch niet meer bepaald een kaping noemen als het hierboven geposte probleem al opgelost is? :P ik zie het meer als een vervolg...
Pagina: 1