Nieuwe router gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe router, maar het product wat ik zoek lijkt niet te bestaan :/

Eisen:
- VPN support
- 802.11n (draft) support (voor mijn Macbook)
- minimaal 4 gigabit poorten

Nu is het probleem dat ik vanaf een remote locatie wil inloggen via VPN op mijn router. Op deze locatie staat echter alleen port 80 en 443 open. Dus de router zal dit moeten ondersteunen. Er zal connectie gemaakt worden met een Mac.

Gevonden opties:
- Linksys WRVS4400N

Echter het grootste probleem van deze Linksys is dat hij volgens mij een tooltje nodig heeft om te kunnen connecten via VPN. Op de Linksys website is alleen een Windows versie van dit tooltje te vinden.

- Draytek 2910 series

Ondersteund geen gigabit, en ook geen 802.11n maar schijnt wel de marktleider te zijn in de VPN wereld in zijn prijsklasse.

- Apple Airport Extreme

Ondersteund gigabit, 802.11n en is gegarandeerd compatible met mijn Mac. Helaas geen VPN (third-party firmware misschien?)

Eigenlijk is er dus niets wat aan de eisen voldoet 8)7. Iemand enig idee? Budget liefst <= 200.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 100% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:23 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:46
sontax schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:26:
Kan je dan niet beter gewoon een vpn router kopen dan kleine gb switch eraan hangen en een AP ?
Tsja het nadeel is dat mijn internet aansluiting in de huiskamer zit. En ik al helemaal geen zin heb om alle kabels die momenteel goed zijn weggewerkt te gaan zitten omleggen. Dus eigenlijk zoek ik gewoon een all-in-one die ik mooi kwijt kan.