Verwijderd
heb je mischien een display manager (xdm/gdm/kdm) draaien? In het geval van gdm is er een mogelijkheid om naar de console te gaan. Anders moet je het process (*dm) killen en kun je weer terug naar de console.
<edit>
typo, K@t microsoft toetsenbord!!!
</edit>
<edit>
typo, K@t microsoft toetsenbord!!!
</edit>
Verwijderd
gdm is idd van gnome (Gnome Display Manager) en kdm van KDE...
Wat je ook kunt doen is gdm lekker laten draaien en op [ctl+alt+f1..6] drukken om op een van je virtual consoles te belanden. Als je dan weer op [alt+f7] drukt, kom je weer terug in X...
Mocht je heel X willen afsluiten (om ff met al je cpu krachten een kernel te bakken of een
te draaien) kijk je wat het process ID is van gdm (pidof gdm) en vervolgens kill je het process (killall <pid>)
/me vraagt zich af waarom je geen xterm kunt gebruiken
Wat je ook kunt doen is gdm lekker laten draaien en op [ctl+alt+f1..6] drukken om op een van je virtual consoles te belanden. Als je dan weer op [alt+f7] drukt, kom je weer terug in X...
Mocht je heel X willen afsluiten (om ff met al je cpu krachten een kernel te bakken of een
/me vraagt zich af waarom je geen xterm kunt gebruiken
Verwijderd
Met "ctrlaltdel" log je netjes uit
met "ctrlaltbackspace" kill je X
N.B. ctrlaltdel onder console werkt anders: zie "man shutdown" -> je kunt het dus veranderen
Met altF1 klapt je startmenu uit
met altF2 kun je een applicatie runnen
met ctrlalt+ en ctrlalt- verander je de resolutie
N.B. als iemand weet of het ook mogelijk is dat je desktopgrootte mee verandert met de resolutie hoor ik het graag.
/me post ff een paar veel gebruikte toetsen
met "ctrlaltbackspace" kill je X
N.B. ctrlaltdel onder console werkt anders: zie "man shutdown" -> je kunt het dus veranderen
Met altF1 klapt je startmenu uit
met altF2 kun je een applicatie runnen
met ctrlalt+ en ctrlalt- verander je de resolutie
N.B. als iemand weet of het ook mogelijk is dat je desktopgrootte mee verandert met de resolutie hoor ik het graag.
/me post ff een paar veel gebruikte toetsen
Pagina: 1