Kun je een project gestart in 3dsmax op een pc overzetten naar 3dsmax op een mac? wie heeft hier ervaringen mee?
Er is geen 3ds max voor de mac 
BronSystem Requirements
Software
The 32-bit version of Autodesk® 3ds Max® 2008 software is supported on any of the following operating systems:
Microsoft® Windows Vista?
Microsoft® Windows® XP Professional (SP2 or higher)
The 64-bit version of 3ds Max 2008 software is supported on any of the following operating systems:
Microsoft Windows Vista
Microsoft Windows XP Professional x64
Klopt, dat is de reden dat ze bij de HKU (nog) met DELL werken.
Ik denk dat de quadcore van apple een behoorlijk succesvolle combi is met 3ds Max.
D'r waren toch ook al geruchten dat in voorjaar '08 er een OS X versie zou komen?
Dat zal dan ook gelijk 64 bit zijn gezien Leopard dat ook is.
Ik denk dat de quadcore van apple een behoorlijk succesvolle combi is met 3ds Max.
D'r waren toch ook al geruchten dat in voorjaar '08 er een OS X versie zou komen?
Al kan je met wat gegoogle ook wel vinden hoe je van 3Ds max (niet voor de mac) naar Cinema 4D (wel voor de mac) kan exporteren.
Het verschil tussen C4D en MAX zijn enorm.. je vergelijkt nu een pakket van 300 euro met een pakket van 4750 euro.. als je bijv particles of reactor items in max hebt, kun je exporteren naar C4d wel vergeten -_-Sjoewe schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:12:
Al kan je met wat gegoogle ook wel vinden hoe je van 3Ds max (niet voor de mac) naar Cinema 4D (wel voor de mac) kan exporteren.
Ik bouw rare dingen.
Ik zeg verder ook niet dat het makkelijk gaat.
Maar met wat kunst en vliegwerk kan het eventueel wel., als het echt echt echt op een Mac moet.
Das wel interessant. Probleem is dat max heel erg verweven is met windows en dat het omzetten best wat werk is.daansmit schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:58:
Klopt, dat is de reden dat ze bij de HKU (nog) met DELL werken.
En een quad apple werkt natuurlijk evengoed als een niet apple. Zelfde hardware tegenwoordig..
Correctie, een pakket van 699 met een pakket van 4250.StackMySwitchUp schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:17:
[...]
Het verschil tussen C4D en MAX zijn enorm.. je vergelijkt nu een pakket van 300 euro met een pakket van 4750 euro.. als je bijv particles of reactor items in max hebt, kun je exporteren naar C4d wel vergeten -_-
Overigens zit bij 3ds veel er standaard al in, en bij c4d heb je voor 699 nog redelijk kaal. XL bundle is 1700, studio bundle is 2800.
Prijs scheelt dus uiteindelijk niet zo heel veel. (niet dat prijs altijd alles zegt...)
My bad, ben niet zo erg op de hoogte van de recente prijzen, maar toch, de meeste mensen die C4D kopen nemen niet alle extra's erbij, en dan heb je een vrij kaal pakket.Bartjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Correctie, een pakket van 699 met een pakket van 4250.
Overigens zit bij 3ds veel er standaard al in, en bij c4d heb je voor 699 nog redelijk kaal. XL bundle is 1700, studio bundle is 2800.
Prijs scheelt dus uiteindelijk niet zo heel veel. (niet dat prijs altijd alles zegt...)
Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
je zou er ook voor kunnen kiezen om bootcamp (soort van keuze menu tussen Mac OS en Windows)
of paralel (excuses als het verkeerd getypt is
) een soort van virtual PC voor de Mac.
Nadeel van paralel is dat je bijna/geen kracht uit je video kaart kan halen, en met bootcamp moet je(volgens mij) een Intel Mac hebben
of paralel (excuses als het verkeerd getypt is
Nadeel van paralel is dat je bijna/geen kracht uit je video kaart kan halen, en met bootcamp moet je(volgens mij) een Intel Mac hebben
Verwijderd
Klopt. Bootcamp werkt alleen met een Intel Mac, is gewoon dualboot software van Apple zelf, dus je moet OSX en Windows XP allebei installeren. Volgens mij kan je met een Intel Mac ook alleen XP installeren.
Wanneer je een Windows-OS op een Apple wilt installeren heb je sowieso een Intel Mac nodig, ook onder parralels. Om de doodsimpele reden dat er anders geen enkele driver te vinden is.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:59:
En ja, op een Intel Mac kun je elk ander x86 of x64 OS installeren zonder bootcamp/parralels/whatever, zoals op elke PC.
Verwijderd
reminder: indien je de drivers uiteraard kan vinden, want volgens mij krijg je je airport niet aan de praat op windows? en kun je dus niet draadloos op internet als je Mac OS X er af haaldTheZeroorez schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:40:
[...]
Wanneer je een Windows-OS op een Apple wilt installeren heb je sowieso een Intel Mac nodig, ook onder parralels. Om de doodsimpele reden dat er anders geen enkele driver te vinden is.
En ja, op een Intel Mac kun je elk ander x86 of x64 OS installeren zonder bootcamp/parralels/whatever, zoals op elke PC.
http://www.google.com/search?q=airport%20windows 
Bovendien denk ik dat MS gewoon alle drivers in de windowsupdate heeft staan; ze hebben maar al te graag Maccers met een Windows OS hoor..
Bovendien denk ik dat MS gewoon alle drivers in de windowsupdate heeft staan; ze hebben maar al te graag Maccers met een Windows OS hoor..
[ Voor 58% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2007 23:13 ]
Scheelt nog altijd bijna 1500 euro per licentie. Is nogal wat natuurlijkBartjuh schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:44:
[...]
Correctie, een pakket van 699 met een pakket van 4250.
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Guillome schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 00:30:
[...]
Scheelt nog altijd bijna 1500 euro per licentie. Is nogal wat natuurlijkMax 2008 wordt een wel gruwelijk compleet pakket
offtopic:
Bahahahahahaahahaha. Max 2008?
[rant]
Ze hebben sinds max 6 ongeveer niets toegevoegd van waarde. Is misschien heel erg off-topic, maar updates van 3Ds Max zijn meestal echt een lachertje. Het is gewoon geldklopperij, want elk jaar hebben ze weer een nieuwe 'versie'. Ze durfden zelfs ergens in de new features te zetten dat ze het naamsysteem gingen wijzigen.
Key New Features and Enhancements
Volgens mij gebruiken ze hun eigen programma niet, want al deze dingen (enhanced performance is ook wel het meest nietszeggende wat er bestaat, de computers zijn gewoon sneller) zijn nou niet echt de eerste dingen waar je aan denkt als je verbeteringen in 3Ds Max zou moeten maken.
Let wel: ik ben een groot fan van 3Ds Max en gebruik het dagelijks, professioneel en als hobby, maar Autodesk is misschien nog wel erger dan MicroSoft.
[/rant]
[rant]
Ze hebben sinds max 6 ongeveer niets toegevoegd van waarde. Is misschien heel erg off-topic, maar updates van 3Ds Max zijn meestal echt een lachertje. Het is gewoon geldklopperij, want elk jaar hebben ze weer een nieuwe 'versie'. Ze durfden zelfs ergens in de new features te zetten dat ze het naamsysteem gingen wijzigen.
Key New Features and Enhancements
- Accelerated Performance
- Scene Explorer Scene Management
- Review
- MAXScript ProEditor
- Enhanced DWG Import
- Artist-Friendly Modeling Options
- Biped Enhancements
- Expanded Platform Support
Volgens mij gebruiken ze hun eigen programma niet, want al deze dingen (enhanced performance is ook wel het meest nietszeggende wat er bestaat, de computers zijn gewoon sneller) zijn nou niet echt de eerste dingen waar je aan denkt als je verbeteringen in 3Ds Max zou moeten maken.
Let wel: ik ben een groot fan van 3Ds Max en gebruik het dagelijks, professioneel en als hobby, maar Autodesk is misschien nog wel erger dan MicroSoft.
[/rant]
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Who cares? Ein-de-lijk is er een update in de MAXScript editor! Oude had geen line weergave en CTRL-Z ging wel één level diep. Dit gaat het verschil worden tussen scripten in kladblok of Zend!!
Daarnaast zijn er ieder jaar wel een paar key-updates, misschien dat niet iedere MAX gebruiker er altijd even veel aan heeft maar belangrijk is het ieder jaar in ieder geval íets gebeurd.
Neemt niet weg dat ik het met je eens bent dat ze het wel veel overhypen, en de prijs is natuurlijk extreem overdreven. Op m'n werk zit ik ook nog achter MAX7, wat het prima doet, al mis ik wel opties als ProBooleans ed.
En heb je in 8 de nieuwe poly editor options gezien? Gaat eindelijk wat meer richting PolyBoost, al is het nog maar voor 10%
Daarnaast zijn er ieder jaar wel een paar key-updates, misschien dat niet iedere MAX gebruiker er altijd even veel aan heeft maar belangrijk is het ieder jaar in ieder geval íets gebeurd.
Neemt niet weg dat ik het met je eens bent dat ze het wel veel overhypen, en de prijs is natuurlijk extreem overdreven. Op m'n werk zit ik ook nog achter MAX7, wat het prima doet, al mis ik wel opties als ProBooleans ed.
En heb je in 8 de nieuwe poly editor options gezien? Gaat eindelijk wat meer richting PolyBoost, al is het nog maar voor 10%
Ik moet zeggen dat je deels gelijk hebt, ze zitten vooral geld te kloppen, maar bijv. reactor 3 is een enorme verbetering op de voorgaande max versies, ik gebruik max 8 sp2, en daarin zitten wel mooi reactor 3, hair & fur (een WERKENDE versie..) veeeeeeel betere performance met particle flowCavorka schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:04:
[...]
offtopic:
[rant]
Key New Features and EnhancementsToen ik dit een paar weken geleden las, moest ik samen met wat collega's best wel lachen: Autodesk does it once again. ENHANCED DWG IMPORT? Een betere MaxScript editor? Who cares?
- Accelerated Performance
- Scene Explorer Scene Management
- Review
- MAXScript ProEditor
- Enhanced DWG Import
- Artist-Friendly Modeling Options
- Biped Enhancements
- Expanded Platform Support
[/rant]
UVW mapping is stukken beter, de Vray versies die ervoor uitgekomen zijn zijn beter (niet werkend onder eerdere versies etc..) enz enz
Ik bouw rare dingen.
Booleans zijn booleans, die quadrify optie is wel aardig, maar ik wordt er niet echt warm van ofzo. Je gehele mesh is opeens 4x zo dense als voor je Boolean operatie, en dat suckt.Neejoh schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:42:
Who cares? Ein-de-lijk is er een update in de MAXScript editor! Oude had geen line weergave en CTRL-Z ging wel één level diep. Dit gaat het verschil worden tussen scripten in kladblok of Zend!!
Wat betreft de MaxScript editor: ik ben geen scripter vandaar dat ik zeg 'who cares', maar kennelijk is dat dus wel een aardige nieuwe feature.
Die key updates maken vaak meer stuk dan dat ze toevoegen. Heb echt te vaak gehad dat ze de noise controller weer eens herschreven hadden zodat je camera beweging opeens compleet anders is. Zoals je zegt: het is de subscription fee al bijna niet eens waard, wat ik echt dom vind van Autodesk. De subscribers krijgen ook altijd als laatste te horen als er een service pack is, of een extension; ook zoiets raars.
Wat ik bijvoorbeeld wel wil zien is een optie waar 3Ds Max eens 50% minder crasht, gegarandeerd. Dat zou leuk zijn.
Ja, maar dat is niet Autodesk.StackMySwitchUp schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:47:
[...]
Ik moet zeggen dat je deels gelijk hebt, ze zitten vooral geld te kloppen, maar bijv. reactor 3 is een enorme verbetering op de voorgaande max versies, ik gebruik max 8 sp2, en daarin zitten wel mooi reactor 3, hair & fur (een WERKENDE versie..) veeeeeeel betere performance met particle flow
UVW mapping is stukken beter, de Vray versies die ervoor uitgekomen zijn zijn beter (niet werkend onder eerdere versies etc..) enz enz
Hair & Fur is er wel heel erg ingehacked, ondanks dat het misschien wel werkt. Maar het is wel heel erg Autodesk ten voeten uit dat je er een aparte pop-up voor krijgt met een compleet nieuwe toolset/layout om je hair te stylen.
Die andere dingen die je opnoemt zijn wel waar. Het hele particle flow gebeuren is bijvoorbeeld wel een mooie feature (ook sinds 6 geloof is) en heeft veel plugins minder essentieel gemaakt.
the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.
Bwaha, ja die hair en fur van max8 was er echt ingeramd zonder ook maar enige nette integratie. In max 9 hebben ze het wel beter geintegreerd geloof ik (hair stylen ín de viewports ipv apart.
)
Mixed Reality dev
Verwijderd
Ik ben al redelijk fanatiek met 3d max bezig geweest, maar ik heb nog nooit (afkloppen) een Unexpected error gehad thuis. Wel op school, maar dat ligt aan het brakke netwerk
en mijn machientje is er niet alleen voor 3d renderen, ik doe er allerlei zooi mee.
en mijn machientje is er niet alleen voor 3d renderen, ik doe er allerlei zooi mee.
Pagina: 1