[Vista/XP] 'Genuine Advantage' issues

Pagina: 1
Acties:
  • 3.674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 10:31

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Allen,

even een heads up, het lijkt dat Microsoft issues heeft met hun 'Genuine Advantage' validatie servers op het moment. Er zijn talloze meldingen van mensen die plotseling een melding krijgen dat ze een 'foute kopie' draaien van Vista, en dat Aero e.d. uitgeschakeld is. Het probleem doet zich blijkbaar ook voor bij XP. Volgens een van de posts op het Genuine Advantage forum van Microsoft ligt het aan een server outage.

Meer informatie kun je vinden op het Microsoft Genuine Advantage forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bijkomend probleem is dat je daardoor dus geen spel meer opgestart krijgt, want dan gelijk terug naar desktop met een validation / aero melding....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kortom: De PC's van enorm veel mensen worden zo goed als onbruikbaar gemaakt?

Lekker dan. Extra stimulance voor mij om Vista aan te schaffen wanneer ik wil overstappen! :N
Nee, ik pak het wel anders aan. Op de manier wanneer je van WGA last zou moeten hebben, maar dat juist nooit hebt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 14:23
Ik heb wel gelezen dat er voor XP een work around was.

"This is effecting all versions of windows XP and Vista.
Check out the XP forums and you'll see that they are having the same problems as well,
but for the XP version there is a download available that will validate you without having to use
the validation server as long as you don't try and use windows update for xp since that uses the
the validation server when you login to the internet update site. So either way no updates until
validation server is back online."

Ik weet wel niet in welke mate dat dit werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bedankt voor je post. Heb het ook ineens. Lekker annoying. Dacht al even dat het kwam doordat ik hier een 'zo-goed-als-gratis' Vista had draaien die ik bij mijn Laptoppie kreeg maar daar niet op heb staan :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Ben dus idd gelukkig niet de enige. Maar aan de andere kant is t toch te triest voor woorden dat dit gebeurt doordat er een server platligt??? :? In zo'n geval hoort er gewoon een simpele verontschuldiging te verschijnen en mag de hele validatie niet plaatsvinden! Ik betaal &^#%*$! deze keer voor m'n Windows, ben dus een legitieme gebruiker en nu wordt je dus simpelweg voor dief uitgemaakt! Zo ga je toch niet met je klanten om??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 12:13
Ik vind het überhaupt te debiel voor woorden dat er na het succesvol activeren van windows nog menig maal contact gelegd word met servers van microsoft om te valideren.

Ligt de windows update server voor vista er trouwens ook uit ?

Specs: http://specs.tweak.to/14067

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
rvvnr1 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:51:
Ben dus idd gelukkig niet de enige. Maar aan de andere kant is t toch te triest voor woorden dat dit gebeurt doordat er een server platligt??? :? In zo'n geval hoort er gewoon een simpele verontschuldiging te verschijnen en mag de hele validatie niet plaatsvinden! Ik betaal &^#%*$! deze keer voor m'n Windows, ben dus een legitieme gebruiker en nu wordt je dus simpelweg voor dief uitgemaakt! Zo ga je toch niet met je klanten om??
Ik ben niet anti-Microsoft ofzo, maar het is en blijft toch Microsoft. En je ziet het wel vaker bij grote bedrijven die toch een min of meer monopolistische positie hebben. Ik bedoel, Windows is en blijft toch het OS dat op dit moment het meeste gebruikt wordt, vooral bij thuisgebruikers. Microsoft weet dit, en het zal hun waarschijnlijk niet boeien dat ze zo met hun klanten omgaan.

Het is en blijft toch vervelend, zoiets mag inderdaad niet voorkomen. Als de servers down zijn, dan zouden ze hier gewoon een melding van moeten geven, ipv maar direct zeggen dat je de boel flest met een minder legale kopie. Ik heb niet voor niets veel geld uitgegeven voor een legale versie van Windows Vista, juist om dit soort ellende te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Folks:

I understand the frustration you all are going through. I'm investigating the issue right now.
I guarantee that we're working on this issue right now. For folks wondering, MACHINES ARE NOT SHUTTING DOWN with reduced functionality.

I guarantee that I will personally resolve this issue before I go to sleep - whether or not it is Tuesday I sleep.

The message from the Supportability team will be addressed appropriately as well. I encourage folks to keep an eye out on these forums.

I promise I will have an explanation and resolution as soon as humanly possible.

-Phil Liu @ Microsoft
Program Manager, WGA
http://forums.microsoft.c...?PostID=2054756&SiteID=25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Interessant probleem, dit :)

Zijn de mensen die hierboven aangeven dat ze er last van hebben, gewoon in NL/BE gevestigd? Heeft iemand antwoord op de vraag van GeniusJennis: of de updateserver er ook uitligt? En voor mij de belangrijkste vraag: zijn er ook mensen die wél Vista hebben maar hier géén last van hebben?

edit:
m3gA's post bevestigt al veel :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 25-08-2007 19:22 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Rataplan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:20:

Zijn de mensen die hierboven aangeven dat ze er last van hebben, gewoon in NL/BE gevestigd? Heeft iemand antwoord op de vraag van GeniusJennis: of de updateserver er ook uitligt? En voor mij de belangrijkste vraag: zijn er ook mensen die wél Vista hebben maar hier géén last van hebben?
Het probleem doet zich alleen voor als je een patch wil downloaden en dan checked. Zover ik kan zien is Aero en directx bij me uitgeschakelt (ik woon in NL en heb een legale versie van Vista Ultimate). Ook krijg ik regelmatig meldingen dat mijn vista illegaal is en staan er meldingen op het bureaublad.

[ Voor 7% gewijzigd door m3gA op 25-08-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online

Ook XP zou er last van hebben, maar ik hier niet met XP Pro (geen vieze hacks, gewoon 'legaal').

@onder: Klopt, neemt niet weg dat XP ook een melding zou krijgen.

[ Voor 75% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2007 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
TheZeroorez schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:23:
Ook XP zou er last van hebben, maar ik hier niet met XP Pro (geen vieze hacks, gewoon 'legaal').
Bij xp krijg je in het ergste geval een vervelende popup..bij vista wordt er vanalles disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik controleerde op updates, validatie mislukte en mijn legale Home Premium Nl werd als niet legitiem aangemerkt.

Overigens zijn op de ms forums ook meldingen gemaakt van mensen waarbij hij kapte bij het binnenhalen van updates voor Defender, Mediaplayer, IE7, updates (KBxxxxxxx), Ms progjes, oftewel: alles wat een validatie nodig heeft.

Het vervelendst vind ik overigens niet dat Aero het niet meer doet (tijdelijk), maar dat ik bij sommige games, waaronder Bf2, (mijn all time favorite, maar dat terzijde), bij het laden teruggegooid wordt naar de desktop door een pop-up van de validatie is niet goed (Dx3d zou niet meer goed werken bij een niet validering, dit zou kunnen kloppen, van HL2 en Quake (beiden openGL toch?) doen het wel).

[ Voor 37% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-08-2007 19:30 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:22
net een windows 2003 trial geinstalleerd (vmware, was net bezig met een nieuwe template's bouwen) en heb ie7 geinstalleerd + validatie. niks aan het handje :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Microsoft Windows Genuine Advantage servers all failed sometime earlier today.

The result? Every single Windows XP and Vista installation -- except possibly those with volume license keys -- is being marked as counterfeit when it tries to check in. Installations which are flagged as counterfeit switch to a "reduced functionality mode" which results in features like Aero and DirectX being disabled.

So far, the only public response from Microsoft has been indirectly via their technical support forums, where a user has posted the following snippet from an email he received from MS's technical support address:

Thank you for your response. I’m sorry to inform you that the Windows Genuine server might be down for few days. I have escalate the issue to our Genuine team, kindly try to validate again on Tuesday 28 Aug 2007. Thank you for contacting Microsoft Technical Support
http://www.winbeta.org/comments.php?shownews=9485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou lekkere onzin dan van microsoft,gewoon meteen de telefoon pakken en eisen dat ze het maar oplossen,ik bedoel je betaalt niet voor niets een retial versie van 400 euro :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter

edit:
Ik zit in Nederland, wel de US/UK English Vista Ultimate. Het leek eerder vandaag dat de update server het nog gewoon doet. Overigens is het probleem niet specifiek de DirectX update die een aantal keren genoemd werd, maar welke update dan ook. Volgens een aantal personen wordt er bij het installeren van elke update een 'Genuine Advantage' validatie uitgevoerd. Dus het kan zelfs al mis gaan als je in het Microsoft Download Center zit op hun website, en dan een download wilt doen waar je bij moet controleren of je 'Genuine Software' hebt. Maar goed, ik zag net inderdaad dat Phil Liu van Microsoft heeft gereageerd, in principe is het nu dus alleen wachten op een oplossing, en hopen dat dit niet pas a.s. dinsdag ofzo is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
De berichtjes stromen op mijn rss reader binnen.. nu ook al op arstechnica met wat 'meer' info
We contacted our sources at Microsoft, who told us off the record that the company is aware of a major WGA server outage affecting users across the globe. The Windows Genuine Advantage support forum has exploded with complaints, as a result.
Right now we don't have official word on a cause, but one source tells us that it is believed that the issue may be caused by updates to the service that were required after Microsoft expanded the number of activations keys available for Windows XP.

[ Voor 27% gewijzigd door m3gA op 25-08-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb net ook even wat zitten experimenteren - een gewone reboot op mijn laptop zorgde er niet voor dat m'n Aero uitging, dus dat was al positief, zelfs niet toen hij een update voor Windows Update (tja..) ging installeren tijdens die reboot.

Ik heb nog wat zitten klooien en de Genuine Advantage check (http://www.microsoft.com/wga) laten lopen, en daar zie je dus inderdaad dat hij mijn Windows niet kan valideren, maar ook dit had verder geen gevolgen voor Aero ofzoiets.

Uiteindelijk heb ik "Microsoft update" uitgezet, en vervolgens opnieuw aangezet om een validatie te forceren, en toen kreeg ik eindelijk:
Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/wgafail.png.

Ook nu werkt m'n aero nog, en zegt mijn systeem nog steeds dat ie gevalideerd is:
Afbeeldingslocatie: http://pinky.elexer.com/zooi/vista-activated.png

Iemand enig idee wat ze hebben moeten doen om Aero uit gezet te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
Ik heb gelijk me image van vista terug gezet, je kan wel gewoon downloaden en installeren via windows update. Het probleem doet zich voor als je bijv iets van het downloadcentrum wil downloaden en je moet valideren. Dus voorlopig even niets downloaden van het downloadcentrum.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik kreeg de 1ste melding en daarna een melding dat mijn Aero werd uitgezet.. je hebt geluk (leuk dat je trouwens doelbewust je vista om zeep helpt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

edit:
Woon in België met legale Nederlandstalige Vista Business. Tot nu toe geen enkel probleem gehad. Gelukkig gisteren een aantal downloads gedaan waarvoor validatie nodig was (virtual server en vm's). Heb gemaakt dat automatische updates gedesactiveerd zijn (stond op).

*fingers crossed* dat het zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Barfman schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:55:
Ik heb gelijk me image van vista terug gezet, je kan wel gewoon downloaden en installeren via windows update. Het probleem doet zich voor als je bijv iets van het downloadcentrum wil downloaden en je moet valideren. Dus voorlopig even niets downloaden van het downloadcentrum.
Vreemd, ook als ik iets download (nieuwe Windows defender bv.) en laat valideren krijg ik wel het scherm dat ze niet kunnen bepalen of m'n Vista "Genuine" is of niet, maar verder gebeurt er niet zo veel zoals het er nu naar uit ziet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed bezig van Microsoft :)

Iedereen die een illegale versie heeft van windows maar gewoon pesten _/-\o_
En als iedereen dan een legale versie heeft hetzelfde doen alleen dan een virus sturen naar degene die een illegale versie hebben :+

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
elevator schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:03:
[...]

Vreemd, ook als ik iets download (nieuwe Windows defender bv.) en laat valideren krijg ik wel het scherm dat ze niet kunnen bepalen of m'n Vista "Genuine" is of niet, maar verder gebeurt er niet zo veel zoals het er nu naar uit ziet? :)
Het kan best dat ze bij microsoft al het eea aan maatregelen hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:16
[...]

Dat had ik ook, als je nu windows update gaat doen, komt er tussendoor een melding dat je de dupe geworden bent van softwarevervalsing, altans bij mij gebeurde dat wel.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hmm raar verhaal. Ik maak maar snel even een image :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

[...]

Misschien zijn ze de boel aan het oplossen (of toch een voorlopige workaround)?
edit:
weer eens te laat dus *edeboeck zet slakkenmodus af*

[ Voor 7% gewijzigd door edeboeck op 25-08-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmiddag kreeg ik een melding dat mijn schoonvaders Windows niet gevalideerd kon worden bij het downloaden van de WPA2 toevoeging van XP. Na 2 keer proberen kwam die er als nog doorheen.

Was nodig omdat zijn leverancier er op zijn verzoek Windows XP Home op had geinstalleerd. Alleen jammer dat die leverancier dan niet deze fix installeerd, maar gewoon zijn accesspoint weer opnieuw insteld op WPA omdat WPA2 niet kon volgens hem 8)7.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gekeken... bij mij doet ie het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Het blijft eigenlijk schandalig dat dit uberhaupt kan, een melding ok, maar dat je vista niet meer kan gebruiken omdat er ergens een storing is kan nog leuke problemen op gaan leveren voor MS.
Eens kijken hoelang het duurt voordat het op de grote sites staat.
Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:04:
[...]

Ik zie toch meldingen dat mensen geen spellen meer kunnen spelen!
Precies wat ik bedoel.

[ Voor 29% gewijzigd door MeNTaL_TO op 25-08-2007 21:06 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
MeNTaL_TO schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 20:59:
Het blijft eigenlijk schandalig dat dit uberhaupt kan, een melding ok, maar dat je vista niet meer kan gebruiken omdat er ergens een storing is kan nog leuke problemen op gaan leveren voor MS.
Eens kijken hoelang het duurt voordat het op de grote sites staat.
wie heeft het over 'niet meer kunnen gebruiken' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Kurios schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:04:
[...]

doet je windows het nog :?

ja die doet het dus nog... spellen=applicaties die dan toevallig gebruik maken van functionaliteit welke niet meer aanwezig is (directX)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 25-08-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Powershell schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:03:
[...]

Je kunt het nog wel gebruiken, maar alleen zeer beperkt.

Zo heb je onder andere:
  • Geen DirectX rechten meer
  • Geen Aero meer
  • Last van popups
  • Last van dingen op je bureaublad
  • Geen updates meer
  • nog meer usernags
Powershell schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:07:
[...]

doet je windows het nog :?

ja die doet het dus nog...
Ja, je kunt opstarten en internetten. Codecs vanuit Windows zullen ook niet meer werken, en bijster veel games zijn er niet. Kom op zeg, Windows werkt gewoon niet. Wanneer Windows wel werkt doet Aero het, en kun je gamen.

[ Voor 32% gewijzigd door TheZeroorez op 25-08-2007 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens het technet forum zou het ondertussen opgelost moeten zijn, bijvoorbeeld door naar http://www.microsoft.com/genuine te surfen en daar je Windows opnieuw te laten valideren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou haast zeggen dat Microsoft deze melding enkel stuurt als het 100% zeker is dat het een illegale versie is. Ik krijg het gevoel dat ze nu een "Guilty until proven innocent" systeem gebruiken. Wat dus niet werkt als het "proven innocent" gedeelte eruit klapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Yup, hier doet alles het weer naar wens. Morgen weer gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Pheww hij doet t idd weer. Toch een pluspuntje dat we niet hoeven te wachten tot dinsdag....;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:13
Triest zeg, dit. Laat dat ms dat hele Windows toch lekker gratis maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit slaat nergens meer op, kop je iets legaals, wordt je beschuldigd voor illegaal gebruik.

De oplossing is gegeven en verholpen, maar hoe voorkom je euvel in de toekomst?

Ik heb 2 strategieën voor dit euvel bedacht

1. Schakel automatische updates uit en ook in services.msc de zaak disablen

Update je systeem met autopatcher, een prima vervanger voor Automatic updates. Je kunt dus handmatig Windows Update openen en wachten op een patch hiervoor en verder geen updates downloaden. Zolang je geen rare dingen doet op het www en je jouw virusscanner up to date houdt is er vorlopig weinig aan de hand. Scheeld ook performance in games want BITS en AU hebben een redelijke load op je systeem.
Als ik ga gamen koppel ik me los van het net (via firewallblock) en zet ik de virusscanner uit en dan vliegt het systeem _/-\o_

2. Windows Vista opnieuw installeren WGA niet downloaden en niet activeren.

3. Herstelpuntje doet wonderen :) Ik had het gister dus ook en ik heb na systeemherstel deze opties gebruikt en ik gebruik wel autopatcher voortaan, dat deed ik in XP ook al.

Even Windows Vista een paar restricties opleggen en deze jongen heeft nergens last meer van :)

Conclusie: Ik denk dat heel veel klachten over de gameperformance komt door de achtergrondstaken die Vista nogal rijk is. Deze kun je uitzetten en je hebt een XP machine met Aero en de functionaliteit van Vista.

Mijn Vista een gemaakt door Vlite en ik heb alle drivers erin gebakken en een hoop tweaks doorgevoert en ik kan perfect gamen zonder aan functionaliteit in te boeten.

->Sidebar gaat als eerste weg want ik ben niet te lui om de tijd af te lezen in de taakbalk.

Mijn Vista image is 1200 MB tegen een volle DVD en ik boet niets in met functionalteit. Alles is er nog, alleen de onzindingen zoals tablet PC is weg want ik heb geen tablet PC en ik koop er ook geen, dus weg ermee en nog veel meer.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het eerder gehad met mijn legale Vista die een illegale versie werd. ik had mijn lic ergens helemaal achterin liggen met Vista dus opgezocht en weer de licentie ingevoerd want ik kreeg dat mijn versie illegaal was terwijl ik hiervoor een hoop geld heb betaald en moest wederom mijn licentienummer weer invoeren. Prima dus ingevoerd en 2 dagen later weer hetzelfde geintje. Toen heb ik 1 week daarna mijn bios veranderd en kon ik weer activeren en weer was mijn licentienummer niet goed. Ik had 1 maand later Panda geinstalleerd en kon weer activeren en mijn licentienummer was weer niet correct dus weer MS bellen. Ik weet niet of MS zo goed bezig is op dit moment. Vista hadden ze echt mogen houden. XP blijft toch nog het beste werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp-antispy doet wonderen, effe naar beneden scrollen, aanvinken en huppaa :-)

nee, is geen crack doch zet de validatie uit welke je naar believen weer aan kunt zetten.
(werkt dus in dit geval alleen als je het van TEVOREN doet, voordat je het internet opgaat dus reeds, pollens)

andere truuk is de wga in je firewall blokkeren, ben je er ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik weet voor XP dat je gewoon je registers ff bij kon werken zodat 'ie "legaal" was.. Kan dat niet in Vista?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Vista kun je niks meer als je pc illegaal verklaart word.
Ik heb inmiddels met systeemherstel de boel teruggedraait maar ik kon nieteens meer naar het configuratiescherm.
Aero interface weg, windows update ook, systeemeigenschappen, echt bijna niks deed het meer, games zal ook wel niet meer dat dx dan uitschakelt, niet getest.
Ben blij dat het nu weer werkt, ook snel ff de instellingen van automatische updates verandert.
Ik zit op vista home premium, zelfs nadat 10 keer op microsoft.com/genuine mijn windows legaal verklaart werd en een reboot werkte het nog steeds niet.
Slechte zaak van microsoft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:09:
Ik heb inmiddels met systeemherstel de boel teruggedraait maar ik kon nieteens meer naar het configuratiescherm.
Aero interface weg, windows update ook, systeemeigenschappen, echt bijna niks deed het meer, games zal ook wel niet meer dat dx dan uitschakelt, niet getest.
Ben blij dat het nu weer werkt, ook snel ff de instellingen van automatische updates verandert.
Ik zit op vista home premium, zelfs nadat 10 keer op microsoft.com/genuine mijn windows legaal verklaart werd en een reboot werkte het nog steeds niet.
Slechte zaak dat validatie sowieso nodig is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:09:
Krankejorum wat zuur!

Mocht mij het overkomen dan zal het blauwe logootje rechtsonder bij activatie niet meer te zien zijn want in dat geval installeer is Vista even opnieuw en activeer ik niet :)

Ik heb hem van mijn baas en mij kostte Vista niets, ik heb er best wel schik mee en het werkt voorbeeldig, moeten ze niet met die geintjes komen.

Hoe prachtig :/
Afbeeldingslocatie: http://xs118.xs.to/xs118/07340/knipsel.jpg

Legale software: een last of een verlichting?

PS: Ik heb NTFSDOSpro en ik kan mocht mijn Windows hetopgeven makkelijk alle documenten kopiëren geheel buiten Windows om :Y (mocht het tussen 2 back-up schema's gebeuren)
Weet je meteen mijn geheim om rootkits te doden. Zo te zien.

Jongens, moet ik nu trots zijn dat ik mezelf tot de tanden toe heb bewapent of niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:13:
[...]

Krankejorum wat zuur!

Mocht mij het overkomen dan zal het blauwe logootje rechtsonder bij activatie niet meer te zien zijn want in dat geval installeer is Vista even opnieuw en activeer ik niet :)

Ik heb hem van mijn baas en mij kostte Vista niets, ik heb er best wel schik mee en het werkt voorbeeldig, moeten ze niet met die geintjes komen.

Hoe prachtig :/
[afbeelding]
Activeren moet, binnen 30 dagen, registreren niet.
Al zou je het opnieuw installeren ziet vista je pc wel als legaal.
Het was een update, het herstelpunt was bij die update(zal wel ervoor zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:19:
[...]

Activeren moet, binnen 30 dagen, registreren niet.
Al zou je het opnieuw installeren ziet vista je pc wel als legaal.
Het was een update, het herstelpunt was bij die update(zal wel ervoor zijn)
Activatie kun je 180 dagen omzeilen op een legale manier. Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar je weet nooit. Ik zou het wel heel erg vinden, maar ik laat me niet pakken door dit euvel zolang ik in de automatisering werk!

Windows vanaf scratch opnieuw opbouwen kost mij 2 uur (inclusief games).

Er was niets mis met het plaatje. Mijn Vista is keurig geactiveerd en ik hoop persoonlijk geen problemen te krijgen want mijn Vista draait heel fijn. WU staat even helemaal uit totdat er een patch voor uit is, zolang ik deze klachten hoor gebruik ik Autopatcher.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PS: Ik heb NTFSDOSpro en ik kan mocht mijn Windows hetopgeven makkelijk alle documenten kopiëren geheel buiten Windows om :Y (mocht het tussen 2 back-up schema's gebeuren)
Weet je meteen mijn geheim om rootkits te doden. Zo te zien.

Jongens, moet ik nu trots zijn dat ik mezelf tot de tanden toe heb bewapent of niet?
Live-cd van Windows XP werkt daar ook heel goed voor, en heeft nog net iets meer functies.

Geweldig spul om met de PC's op school te spelen :>

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 08:16:
[...]

Live-cd van Windows XP werkt daar ook heel goed voor, en heeft nog net iets meer functies.

Geweldig spul om met de PC's op school te spelen :>
Wil je het echt dan heb ik ook nog een low level sectorviewer en editor :)

Ik vertel je een geheimpje:

Ik heb 2 schijven en ik weet een bepaalde sectorgroep die nooit gebruikt wordt. Op dit nummer zet ik mijn eigen naam, adres en telefoonnummer neer. Mochten mijn harddisks in onbedoelde handen vallen dan kan mijn systeem zo geïndentificeerd worden. Formatteren, partitioneren, helpt niets. Je zult de harddisk moeten zero-fillen eer je die signature weg wilt hebben, maar dan is ook je data weg waar het om ging ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Trots op het feit dat je een operating system gebruikt waar je dit soort ingewikkelde techniek moet gebruiken om je data veilig te stellen? Mwa.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 10:36:
[...]

Trots op het feit dat je een operating system gebruikt waar je dit soort ingewikkelde techniek moet gebruiken om je data veilig te stellen? Mwa.
You got a point

Dat is inderdaad iets waar ik nu pas bij stil sta: hoeveel tijd kost het me werkelijk om een Vista systeem uit deze tijd helemaal in te richten van niets af? Neem een grove 4 uur.

Nu bevatten mijn schijven waardevolle data en vooral de data van het werk moet veilig zijn. Dat is dé reden dat ik 2 schijven gebruik. Dat is de reden van de signature en dat is de reden dat ik een heel strak back-up schema erop nahoudt.

Die 4 uur zal langer worden want Neowin (de site achter autopatcher) heeft een leuke mail gehad van onze grote softwaregigant. Slipstreamen (RyamVM) is er ook niet meer bij. Nee, je moet de updates per sé van hun site afhalen. Als ze ooit durven te klagen over bandbreedte vind ik het een zielig bedrijf. Zielig dat je zo ver moet gaan om zelfs het risico te nemen je klantenkring te verliezen. Zielig omdat ze de eerlijke betalers ermee lastig vallen! Dat activatiegedoe van afgelopen weekend heeft vele systemen weten plat te leggen.
Dus hun server werkt niet; dus je bent slachtoffer.

Hoelang pikken mensen dat nog?

Mij is het ook overkomen en ik heb gewoon Vista er op nieuw opgezet en ik wacht tot die volle 180 dagen eer ik hem activeer al heb ik hem harstikke legaal!

Nonkel, kan ik na de installtie services liggen te slopen, het is wat :/

Windows Vista is mijn laatste Windows OS, ik tracht over te stappen naar Linux, maar dan moeten wel mijn games werken anders heb ik er niet veel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 12:54 ]

Verwijderd

E-mail aan Microsoft, ik vraag om verheldering en als klant heb je daar namelijk recht op. Nu zet ik mijn tanden erin.

Beste mensen van Microsoft

Het laatste weekend ging het mis met de validatie. Er was een probleem met jullie validatie server, Dit kan gebeuren, maar hoe tolerant is het dat duizende mensen de dupe zijn en beschuldigd worden van softwarepriraterij.
U mag rustig weten dat ik ook ooit WIndows illegaal heb gedraait, wie niet? Maar mijn Windows Vista licensie is in orde en ik heb hier gewoon een hartstikke legaal product en dan krijg je deze ellende.

Hebben wij dat verdient?
Nu krijgen wij de problemen op ons brood die U maakt tegen piraterij en dat ios een goed streven, maar kan dat niet op een andere manier?

Hier spreekt een ernstig bezorgde systeembeheerder en nu kan ik geen images meer maken met RyanVM pack of met Autopatcher.

Het is triest dat het ook gebruikt wordt voor illegaal gebruik, maar er zijn ook genoeg mensen op deze wereld die Autopatcher in legale doeleinden gebruiken en ik gebruik(te) altijd de Ryanvm HOTFIXPACK, maar de laatste is van 22 juni dit jaar.

Het spijt me oprceht, maar ik vind dit echt niet door de beugel kunnen en dat kan ik dan wel vinden, maar wat is jullie motief om alles zo hard aan te pakken. Er bestaat ook zoiets van vertrouwen hebben in je medemens. Er zijn en blijven zat legale gebruikers over.

Ik ben tegen het schrappen van Autopatcher en RyanVM's software want deze maakten een uitrolprocedure wel makkelijk en dat zullen we flink gaan missen en helaas kan ik de schuld wel bij jullie neerleggen

Ik onderneem geen stappen. Ik probeer het gewoon op de vriendelijke manier van waarom dit nu nodig is geweest, snapt U dat?

Nog een issue met deze maatregel is dat mensen die illegaal hun WIndows gebruiken niet meer gaan updaten, besmet raken en andere systemen meenemen zodat een explosie van malware geen uitzondering is. Het is evenmin een uitzondering dat de downloadkapaciteit van de updateserver flink omhoog zal moeten.

Ik maak me hier zorgen om. Welke kan gaat het op?

Hier een bezorgde klant die netjes alles betaald heeft en gewoon probleemloos wil computeren.

Concreet: Kan dit ongelukje in de toekomst voorkomen worden?

MVG Jimmy Harsveld, systeembeheerder GGZ

• Kurios
  • Niet online
en wat denk je dat dat gaat helpen?

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

1. Het boeit Microsoft vrij weinig wat één consument vindt. Samen sta je sterk, alleen begin je niets.
  2. Deze e-mail lijkt qua stijl/woordkeuze/zinsbouw op een e-mail die je richting je buurman zou sturen (nofi, maar professioneel is die e-mail niet).
Hij gaat regelrecht de prullenbak in en je krijgt een voorgekookte reply terug. :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Jungian op 30-08-2007 15:03 ]

0.0

Verwijderd

Kurios schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:52:
en wat denk je dat dat gaat helpen?
Nee, maar ik wil gewoon weten wat hun redenen zijn voor dit besluit. Daar heb ik namelijk recht op.

Ik kom wel aan mijn updates want Vista doet dat zelf voor mij, mij treft geen blaam. Ik spreek voor mensen die ik ken die er ook problemen mee hebben en RyanVM gebruiken. Iemand moet het toch vragen en of ik het nu ben of wie dan ook, dat doet toch niet terzake?

Als bedrijf mag je verwachten dat je met zo'n maatregel wel vragen te verwerken krijgt. Nederlanders pikken al zoveel, maar deze Brit niet.

Verwijderd

Hij gaat regelrecht de prullenbak in en je krijgt een voorgekookte reply terug.
Dan weet ik meteen waar de klepel hangt en ga ik mijn eigen weg voor die mensen. Ik kom echt wel aan die updates! Als ze zo gaan beginnen trek ik al mijn registers open van sites die ik ken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 15:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:05:
[...]

Dan weet ik meteen waar de klepel hangt en ga ik mijn eigen weg voor die mensen. Ik kom echt wel aan die updates! Als ze zo gaan beginnen trek ik al mijn registers open van sites die ik ken.
Gevolg: op een gegeven moment is er controle, wordt je ontslagen en krijg je een paar rechterlijke procedures aan je kont en werk je de rest van je leven in de supermarkt...
Nee, maar ik wil gewoon weten wat hun redenen zijn voor dit besluit. Daar heb ik namelijk recht op.
Omdat het gebruik van andere software om de updates te downloaden illegaal is? En ze dat logischerwijs niet willen? Lees anders het Tweakers frontpage nieuwsbericht eens door :)

Je kunt hoog en laag springen, maar je kunt ook gewoon even Microsoft bellen en om alternatieven bellen, schiet je meer mee op dat met een dergelijke mail die totaal niet concequent is (ben je nu boos of probeer je op de lachspieren te werken, etc)

Verwijderd

Ik had laatst NOG een keer problemen met dat mijn vista illegaal verklaard werd.
Ik kon iig niks meer nadat ik UAC had uitgezet en moet WEER systeemherstel gebruiken.
Op dit moment zijn er 3 updates beschikbaar maar ik ga die zeker niet installeren :(
Ik kan op de microsoft site ook geen email adres vinden om vragen naartoe te sturen :/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:28:
[...]

Gevolg: op een gegeven moment is er controle, wordt je ontslagen en krijg je een paar rechterlijke procedures aan je kont en werk je de rest van je leven in de supermarkt...

Ik heb niets te vrezen want op het werk is alles legaal, ze komen maar op de koffie.
Thuis heb ik ook alles legaal, dus komen ze daar maar op de koffie
Bij mijn maten is alles illegaal en daar komen ze nooit
Ik wordt niet ontslagen want dar is geen gronde toe en ik heb een 2e baan (mooie back-up), ik wordt niet werkloos, desnoods ga ik de systemen van ons dorpshuis erbij nemen want er is vraag naar een beheerder

[...]

Omdat het gebruik van andere software om de updates te downloaden illegaal is? En ze dat logischerwijs niet willen? Lees anders het Tweakers frontpage nieuwsbericht eens door :)

Je kunt hoog en laag springen, maar je kunt ook gewoon even Microsoft bellen en om alternatieven bellen, schiet je meer mee op dat met een dergelijke mail die totaal niet concequent is (ben je nu boos of probeer je op de lachspieren te werken, etc)

Ik praat hier over de thuis situatie en voor OEM partners is er geen support, remember? Mijn maten zijn niet iemand die zomaar 60 euro kan lappen voor een vraag aan Microsoft.
Ik heb die 2e baan genomen omdat ik af wil van de hele dag maar computers. Het is leuk werk, maar ik wil ook gezond bezig zijn en ik ben 2kg aangekomen dus de 2e baan bij een boer hier dichtbij is goed voor mijn lijn.

Mijn schrijven is beroerd en de reden weten jullie, ik kan daar gewoon geen barst aan doen. Als mensen het niet accepteren draai ik mijn hoofd een andere richting uit.
Op het VWO had ik schamper een 6 te pakken met onze moerstaal en het is 15 jaar geleden.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
LAten we gewoon weer ontopic gaan Exuimtum, ik heb al eens vaker uitgelegd waarom dit soort offtopic zaken niet gewenst zijn. Dat hele autopatcher verhaal staat volledig los van WGA.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze mail kreeg ik terug en kan handig zijn voor als het in de toekomst weer mis gaat.

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

Wanneer u de notificatie in beeld ziet en u ziet de melding dat u een illegale licentie zou hebben, neemt u dan kontakt op met de fabrikant of leverancier van de pc. Ook wanneer de WGA-tool niet goed installeert.

Indien de leverancier niet helpt, en uw licentie toch in orde lijkt te zijn, bezoekt u deze website:
http://www.microsoft.com/genuine/diag/
Hier kan u een diagnose starten, die problemen met de WGA-tool verhelpt.

Wanneer u nog steeds de melding krijgt dat bestuurssysteem illegaal is, of de WGA-tool nog steeds niet werkt neem dan kontakt op met 020 - 500 1500 voor technische hulp.

Mocht de licentie echter niet in orde zijn, (OEM of een andere vorm), dient u een legale licentie aan te schaffen.
WGA biedt de mogelijkheid om goedkoop een geldige licentie te kopen, of u koopt een licentie in een softwarezaak.

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.
Microsoft Contact Center
e-mail: msnlinfo@microsoft.com
tel.: +31 (20) 500 1500
fax: +31 (20) 500 1970
www.microsoft.nl

Neem een gratis abonnement op een e-mail nieuwsbrief en ontvang het laatste nieuws en handige tips van Microsoft in uw e-mailbox
http://www.microsoft.com/...ieuwsbrieven/default.aspx
Pagina: 1