Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] stuurprogramma steeds opnieuw

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik ben afgelopen weeken overgestapt van winxp naar vista. Uiteindelijk draait vista prima ... op 1 klein puntje na. Het moederbord is wat ouder ... daarom moest ik voor het onboard geluidskaartje een driver (Soundmax) ophalen van internet. Ook dat ging prima. Geluid doet het enzo, maar nu gaat hij steeds bij het opstarten van de pc opnieuw het stuurprogramma installeren (zo'n irritant tekstballonetje rechts onderin). Het opstartgeluid hoor je ook niet (logisch). Kan ik hier wat aan doen ? Zo ja wat ? Het is niet een heel groot probleem, maar zou toch wel erg mooi zijn als het kon worden opgelost ... want verder loopt hij perfect op mijn systeem. Wil ook wel een geluidskaartje kopen als dat kan helpen, maar heb een vermoeden van niet. Ik heb verder geen biosupdate of driver geïnstalleerd van het moederbord, kan dat nog het probleem zijn ?

Systeem: Asus P5VDC-X | Intel Pentium 640 (3,2 ghz) | 1,5 GB DDRAM| ATI Radeon X1950pro | HDD 80 GB + 250 GB | Win Vista Ultimate

[ Voor 5% gewijzigd door Bertuss op 25-08-2007 14:15 ]

• Bertuss
Als ik overigens zo'n infoballon open, staat er ook bij dat hij het stuurprogramma installeerd voor een PCI to PCI-bridge.
Dit staat er allemaal in:
De apparaten zijn gereed voor gebruik
VIA standard PCI to PCI bridge
PCI standard PCI to PCI bridge
High Defenition Audio-besturing
SoundMAX Integrated Digital HD Audio

[ Voor 47% gewijzigd door Bertuss op 25-08-2007 20:06 ]

• Bertuss
Nou het probleem lijkt opgelost ... heb doodgewoon de dingen van het lijstje in apparaatbeheer bekeken ... en het ballontje verschijnt niet meer :S

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Da's mooi :) Wil je er in het vervolg als je zelf de laatste poster bent aan denken de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te gebruiken, ipv telkens een nieuw bericht te posten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Bertuss
sanfranjake schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:38:
Da's mooi :) Wil je er in het vervolg als je zelf de laatste poster bent aan denken de [afbeelding] te gebruiken, ipv telkens een nieuw bericht te posten :)
Oke :) Toch maar ff een nieuw berichtje nu, want heb te vroeg gejuichd :( Melding is weer terug.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bertuss schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:51:
Als ik overigens zo'n infoballon open, staat er ook bij dat hij het stuurprogramma installeerd voor een PCI to PCI-bridge.
Dit staat er allemaal in:
De apparaten zijn gereed voor gebruik
VIA standard PCI to PCI bridge
PCI standard PCI to PCI bridge
High Defenition Audio-besturing
SoundMAX Integrated Digital HD Audio
Als die telkens opnieuw worden geinstalleerd, dan is je Windows installatie niet helemaal in orde.
Wat gebeurt er als je de juiste chipset drivers voor je moederbord handmatig installeert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bertuss
alt-92 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

Als die telkens opnieuw worden geinstalleerd, dan is je Windows installatie niet helemaal in orde.
Wat gebeurt er als je de juiste chipset drivers voor je moederbord handmatig installeert?
Welke moet ik van deze: http://support.asus.com/d...&type=Map&SLanguage=en-us hebben dan ? Want heb alleen audiodriver geinstalleerd.

• Bertuss
Niemand nog een tip ? Het probleem is er nog steeds. Wel onregelmatig ... de ene keer doet het geluid het meteen andere keer installeerd hij het pas in Windows.

• Dapie007
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 07:59
ik heb precies hetzelfde probleem een rijtje van 6-8 apparaten die hij steeds weer opnieuw installeerd echt zo irritant? heeft neimand een goede oplossing hiervoor?

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

He ik ook opeens. Ik heb windows XP 64 bit en een Asus P5N32E-SLI.
Ik heb onlangs van bios 1103 naar 1404 overgeschakeld.
Na de flash van floppy (via tool in bios zelf) moest ik wel mijn cmos resetten maar toen werkte alles weer prima. Mijn overclock van 3,45 Ghz werkt nog steeds perfect. Het enige probleem is dus.
Dat bij elke opstart word "PCI standard PCI to PCI bridge" een stuk of 8 keer geinstaleerd.
Wel dat probeert hij maar hij vind nooit een stuur programma.
Open ik apparatbeheer dan staat die regel "PCI standard PCI to PCI bridge" er een stuk of 30 keer in.
Dan kan ik al die apparaten daar wel verwijderen ... bij de volgende boot krijg ik die onzin weer.

Misschien eens kijken of het updaten van een paar andere drivers van het moederbord misschien help ....

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Pagina: 1