Toon posts:

Nieuw 19'' tft scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag een nieuw 19'' tft scherm aanschaffen. Nou heb ik er een paar op het oog:

de Azerty MA-9,Zwart, 19inch http://azerty.nl/producte...etail/155/34745/ma-9.html
de Mirai 19" DML-619N200 http://azerty.nl/producte...27003/19-dml-619n200.html

en de Belinea 1905 S1, Zwart, 19 " http://azerty.nl/producte...il/155/12440/1905-s1.html

Nou heeft de Azerty een resolutie van 1440x900
en hebben de mirai en belinea allebij een resolutie van 1280x1024

Nou is de vraag: is de resolutie van 1440x900 geschikt voor te gamen (aangezien de meeste 19'' beeldschermen een reso hebben van 1280x1024)

groet,

thijs

(shit verkeerd forum wil een mod hem meschien verplaatse?)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 10:04 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:24
1440x900 heeft een verhouding van 16:10 (breedbeeld); 1280x1024 van 5:4. Je eigenlijke vraag is dus of 'widescreen gaming' mogelijk is. Dat verschilt per spel (Google vertelt je welke). Wel kun je ervanuitgaan dat alle spellen die tegenwoordig uitkomen ermee overweg kunnen.

^ Wat hij zegt.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Bijna alle spellen kunnen het. Ik kan het je alleen maar aanraden, hier thuis hebben we alleen maar breedbeeldschermen op dit moment en elk spel (evt. met een kleine modificatie) draait breedbeeld. Wil nooit meer iets anders, je hebt in spellen echt een voordeel omdat je aan de zijkanten meer ziet!

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik speel ook veel oude spellen (tactical ops, farcry, c&c generals) dus ik denk dat ik voor de niet breedbeeld ga

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 14:22
Dit is inderdaad puur of je graag breedbeeld hebt of niet, maar dat is echt alleen maar een kwestie van smaak. In spellen die het ondersteunen is het geweldig, maar sommige spellen zien er dan ook een stuk minder uit als ze geen breedbeeld ondersteunen. Voor je videokaart maakt het niet uit omdat het allebei even zwaar voor je videokaart zijn. Maar het is dus totaal smaakafhankelijk, ik zou persoonlijk dus voor de breedbeeld tft gaan

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:05:
Ja maar ik speel ook veel oude spellen (tactical ops, farcry, c&c generals) dus ik denk dat ik voor de niet breedbeeld ga
Ik heb zelf een Samsung Syncmaster 931bw 1440X900 en eigenlijk geen problemen met het breedbeeld gebeuren.
Ik bedoel, of je hebt een niet-breedbeeld monitor waar je dus eigenlijk het plastic omhulsel ziet.
Of je ziet een zwarte streep van pixels. En je hebt dan altijd nog de optie om breedbeeld te spelen in een spel of niet :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Meestal willen die ook wel breedbeeld ondersteunen. Far Cry in ieder geval( Heb hier een Iiyama E1900WS) en ik denk dat voor de andere game's je gewoon moet zoeken. Widescreen werkt echt geweldig tijdens het gewonen desktop werk en vooral films kijken. Het ziet er goed uit bij films omdat het beeld standaard al opgerekt is, op een normaal scherm word hij weer samen gedrukt, op een WideScreen niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Z-Dragon
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:07:
[...]

Ik heb zelf een Samsung Syncmaster 931bw 1440X900 en eigenlijk geen problemen met het breedbeeld gebeuren.
Ik bedoel, of je hebt een niet-breedbeeld monitor waar je dus eigenlijk het plastic omhulsel ziet.
Of je ziet een zwarte streep van pixels. En je hebt dan altijd nog de optie om breedbeeld te spelen in een spel of niet :)
900<1024. Je houdt in dat geval (900/4*5=)1125 pixels over in de breedte. Kleiner dus.

FarCry ondersteunt het inderdaad 'native' (van zichzelf), Generals met een paar kleine aanpassingen in een configuratiebestandje en Tactical Ops zover ik kan zien helemaal niet.

[ Voor 78% gewijzigd door Z-Dragon op 25-08-2007 10:13 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gezocht op google en TO ondersteund het niet farcry wel en zoals z-dragon al zij generals een paar kleine aanpassingne in een configuratie bestandje ik zoek nu ff of de sims 2 het ook ondersteund (voor mijn zusie)

- - - - - - - - - EDIT - - - - - - - - - - -

De sims 2 ondersteund het! Maar aangezien TO Tog egt mijn lievelings spel is ga ik tog voor een niet-breedbeeld ik denk de mirai ga in iedergeval bedankt voor julie reacties

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 10:25 ]

• Napo
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:05:
Bijna alle spellen kunnen het. Ik kan het je alleen maar aanraden, hier thuis hebben we alleen maar breedbeeldschermen op dit moment en elk spel (evt. met een kleine modificatie) draait breedbeeld. Wil nooit meer iets anders, je hebt in spellen echt een voordeel omdat je aan de zijkanten meer ziet!
Als je aan de zeikanten meer ziet zie je dus aan de bovenkanten minder?

• hugoy
  • Laatst online: 10-07 14:22
Ja, sims 2 ondersteund het, maar niet op 1440x900, dat wordt dan 1360x760 (iets in die richting)
Het is bij dat soort spellen dan soms gewoon beter om op een 4:3 resolutie te spelen (in mijn geval 1280x1024, ik heb 1680x1050) want dat het opgerekt is heb je totaal geen last van.

@Fataleke dat ligt aan de grootte van je scherm, ik ben van 1280x1024 naar 1680x1050 gegaan, dan heb je dus aan de bovenkant een klein stukje meer, en aan de zijkanten een heleboel meer.

Edit @Z-Dragon, toch bedankt voor die link, daar staat dat met config het wel is te upscalen tot 1920x1200, zal mn zus wel prettig vinden :P

[ Voor 38% gewijzigd door hugoy op 25-08-2007 10:32 ]

• Z-Dragon
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:19:
Ik heb even gezocht op Google en TO ondersteunt het niet, FarCry wel en, zoals Z-Dragon al zei, Generals met een paar kleine aanpassingen in een configuratiebestandje. Ik zoek nu even of The Sims 2 het ook ondersteunt (voor mijn zusje).
Maak je berichten was leesbaarder alsjeblieft.

The Sims 2. Spuit 11. :+

^ Wat hij zegt.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:40
Voor een niet breedbeeld zou je de de Acer AL1951Es kunnen overwegen uit de Acer Gamers Line.

Verwijderd

Topicstarter
Die zit een beetje boven mijn prijsklasse mijn budget is ongeveer maximum 180 - 190 euro

ik wil mijn oude tft'je (ag neovo f-15 15'') verkopen voor ongeveer rond de 90 euro en ik wil niet meer bij leggen als 100 euro

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 10:37 ]

• The__Virus
FaTaLeKe schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:24:
[...]

Als je aan de zeikanten meer ziet zie je dus aan de bovenkanten minder?
Dan zie je dus...? Die redenering gaat toch niet op? Het scherm is breder, dus je krijgt er aan de zijkant wat bij. Dan hoef je toch niet op de hoogte in te leveren? Merk er zelf iig niets van en de breedte is sowieso vaak belangrijker dan hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:40:
[...]

Dan zie je dus...? Die redenering gaat toch niet op? Het scherm is breder, dus je krijgt er aan de zijkant wat bij. Dan hoef je toch niet op de hoogte in te leveren? Merk er zelf iig niets van en de breedte is sowieso vaak belangrijker dan hoogte.
Hij heeft wel degelijk gelijk kijk maar:

http://gathering.tweakers...s/img529/848/729435zo.gif

Verwijderd

Ik heb zelf het 19" mirai scherm, ook besteld bij azerty. Zonder pixelgarantie, geen dode pixels, en ik ben zeer tevreden over het scherm :*)

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 14:41

Woohooo

Smilie, James Smilie

Uit eigen ervaring weet ik dat Tactical Ops wel op widescreen kan.
Generals kan ook met een aanpassing in een ini bestandje.

btw, moet deze topic niet naar beeldscherm afdeling? :?

pricewatch: Samsung SyncMaster 940NW (19", Wide, 5ms, D-Sub, Zwart)

[ Voor 19% gewijzigd door Woohooo op 25-08-2007 13:21 ]

• The__Virus
Het gaat erom hoe games het afhandelen. Als je een 1 inch scherm hebt of een 15 inch scherm met exact dezelfde verhoudingen, dan zie je toch ook evenveel? Net alsof je op een 22inch scherm rondom zou kunnen kijken en op een 17 inch dus minder 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door The__Virus op 25-08-2007 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:41:
[...]

Het gaat erom hoe games het afhandelen. Als je een 1 inch scherm hebt of een 15 inch scherm met exact dezelfde verhoudingen, dan zie je toch ook evenveel? Net alsof je op een 22inch scherm rondom zou kunnen kijken en op een 17 inch dus minder 8)7
Ik dacht dat hij bedoelde dat als je widscreen had dat er alleen aan zijkant bij kwam en aan de bovenkant niets weg ging (dat was het eigenlijk geen 19'' meer:P)

Verwijderd

PMG --> VB

• The__Virus
Ja tuurlijk dat is natuurlijk zo, maar dat is logisch :+

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Over het gamen op breedbeeld TFTs is al veel meer geschreven. Ga maar eens een beetje op zoek naar de topics in VB over breedbeeld TFTs, daar zul je genoeg informatie vinden.
Ook kan www.widescreengamingforum.com een erg handig resource zijn.
En gewone 4:3/5:4 resoluties kun je ook op een 16:9 monitor weergeven natuurlijk ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.