Opensource settop box

Pagina: 1
Acties:

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een opensource versie van een settop box.

Je hebt appleTV en allemaal van die apparaten die wel leuke dingen kunnen maar ik wil mijn eigen software of teminste aangepaste software erop kunnen zetten. Dus geen gehackte bestaande apparaten.

Nu kan je natuurlijk gewoon MythTV oid gebruiken op een linux bak, maar ik wil toch graag een embedded module gebruiken omdat ik het voor elke TV in huis wil gebruiken en het klein moet blijven.

Weet iemand of deze al in de maak zijn?

Het enigste wat ik heb kunnen vinden is http://www.linux4.tv maar zo te zien hebben die nog geen eigen settop box.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Megamind schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:37:
Je hebt appleTV en allemaal van die apparaten die wel leuke dingen kunnen maar ik wil mijn eigen software of teminste aangepaste software erop kunnen zetten. Dus geen gehackte bestaande apparaten.
En waarom sluit het ene het andere uit volgens jou? Op de AppleTV bijvoorbeeld kun je in principe Linux draaien en dus ook alle software die je maar wil gebruiken, waaronder MtyhTV.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Megamind
Exirion schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:39:
[...]

En waarom sluit het ene het andere uit volgens jou? Op de AppleTV bijvoorbeeld kun je in principe Linux draaien en dus ook alle software die je maar wil gebruiken, waaronder MtyhTV.
1 omdat het niet mag van Apple :) Je mag volgens apple niet de firmware zelf veranderen, en je betaald natuurlijk ook voor de software als je hem koopt, als je er dan andere software op zet dan ben je natuurlijk duurder uit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Megamind schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:38:
1 omdat het niet mag van Apple :) Je mag volgens apple niet de firmware zelf veranderen
Gelul. Apple heeft het nooit tegengewerkt, laat staan verboden. Bovendien zet je er zo weer de originele software op als ie voor garantie terug naar Apple zou moeten.
en je betaaldt natuurlijk ook voor de software als je hem koopt, als je er dan andere software op zet dan ben je natuurlijk duurder uit.
Oh ja, ik was even vergeten dat veel open source adepten alles liefst voor niks krijgen. Als jij een kastje met soortgelijke afmetingen, specs en design kunt vinden voor de prijs die Apple vraagt dan vind ik 't knap. Voor 299 euro een 40GB schijf, 1GHz ULV Pentium-M, 256MB RAM, nVidia 7300Go, etc. Voeding ook nogs eens ingebouwd.

Maar goed, als jij denkt dat het beter en goedkoper kan, succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Megamind
Exirion schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:10:
[...]

Gelul. Apple heeft het nooit tegengewerkt, laat staan verboden. Bovendien zet je er zo weer de originele software op als ie voor garantie terug naar Apple zou moeten.

[...]

Oh ja, ik was even vergeten dat veel open source adepten alles liefst voor niks krijgen. Als jij een kastje met soortgelijke afmetingen, specs en design kunt vinden voor de prijs die Apple vraagt dan vind ik 't knap. Voor 299 euro een 40GB schijf, 1GHz ULV Pentium-M, 256MB RAM, nVidia 7300Go, etc. Voeding ook nogs eens ingebouwd.

Maar goed, als jij denkt dat het beter en goedkoper kan, succes :)
Das mooi, maar daar vraag ik niet om. Ik wil geen apple box maar een open source settop box...