Problemen met citrix en VPN via ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-03 19:27

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik heb een wat lastig probleem, betreffende citrix, vpn en (xs4all)

Sinds circa anderhalf jaar maak ik via mijn xs4all-account gebruik van een VPN-verbinding om op de citrix-omgeving op kantoor in te loggen. Hiervoor gebruiken wij de citrix ica client. Dit ging lang goed, tot een maand of vier geleden of zo.

Vanaf dat momen kon ik nog wel een VPN-verbinding aanleggen, maar blokkeerde de citrixclient bij het inloggen op de citrixomgeving. Zowel aan mijn (client) zijde als aan de zijde van de server (werkgever) zijn geen wijzigingen doorgevoerd. Na een lange speurtocht, waarbij alle mogelijke portforwarding opties zijn gebruikt, ontdekten wij dat alleen collega's met een xs4all-account of een demon-account deze problemen hadden. Collega's bij andere providers hadden dus deze problemen niet. Volgens xs4all zijn er aan hun zijde geen wijzigingen doorgevoerd en ook geen blokkeringen van kracht (bijv op poort 1494).

Ik werk met XP, servicepack 2, en zelfs al zet ik alle firewalls en virusscanners (tijdelijk) uit, werkt het niet. Ik heb geen besmettingen (gecheckt met hitman pro).

Een vergelijkbaar probleem heb ik gevonden via google op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=16851, maar daar heb ik nog geen oplossing gezien.

Met andere woorden, ik begrijp er niks van......

DUGG

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien wat met MTU-settings geexperimenteerd om te kijken of het daar mee op te lossen is?
Geen wijzigingen, pretty serious, want dan is je pc zo lek als een mandje en zou ik er eerst een goede virusccanner en alle windowsupdates op zetten ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:11:
Misschien wat met MTU-settings geexperimenteerd om te kijken of het daar mee op te lossen is?
Geen wijzigingen, pretty serious, want dan is je pc zo lek als een mandje en zou ik er eerst een goede virusccanner en alle windowsupdates op zetten ;)
Met MTU settings heb ik nog niet gefrutseld, zal ik eens doen.

PC is niet lek, is up to date met virusprofiles en updates. Extra info, ook op een verse install van XP op een nieuwe PC werkt het niet.

DUGG

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT @ request

Je komt dus wel op de VPN,. maar binnen die VPN kom je niet meer op de Citrix server ?
Kun je exact beschrijving wat er allemaal gebeurt als je een connectie met de citrix server probeert te leggen ?
Wat levert een "telnet citrix-server 1494" op ?

In principe hoef je vanaf de client kant niets te mappen om een goede ICA verbinding op te zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Wat er gebeurd is het volgende:

1. Ik maak een VPN-verbinding, geen probleem
2. Ik klik op het door kantoor geleverde ICA-bestandje, er verschijnt een venstertje waarin staat dat contact met de citrix-server wordt established. Daarna opent het grotere "desktop-venster"waarin normaliter het inlogscherm verschijnt, maar het venster bevriest en vervolgens blijft het proces hangen.

Ik weet niet precies wat voor resultaat ik met telnet kan verwachten maar in het telnet venster worden de letters ICAICAICA herhaald.

DUGG

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ah, dus er is wel degelijk een verbinding met de Citrix server, alleen freezed het scherm. Dan ben je dus al veel verder dan we dachten. Eerste test: installeer de laatste Citrix client 10.1. Zet bitmap caching uit en probeer nog eens. Zet ook je virusscanner en firewall eens uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 28-08-2007 07:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Microkid schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:26:
Ah, dus er is wel degelijk een verbinding met de Citrix server, alleen freezed het scherm. Dan ben je dus al veel verder dan we dachten. Eerste test: installeer de laatste Citrix client 10.1. Zet bitmap caching uit en probeer nog eens. Zet ook je virusscanner en firewall eens uit.
Waar zit de bitmapcaching precies ?

Virusscanner en Firewall staan uit (zelfs in m'n router).

DUGG

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mach schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:46:
[...]

Waar zit de bitmapcaching precies ?
In je rdp/citrix client :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Ik zal vanavond eens gaan pielen :)

DUGG

• Mach

Mach

[END]Avengers

Topicstarter
Helaas geen succes. Heb de nieuwste citrixclient geinstalleerd, bitmap uitgezet, maar hij blijft nog steeds hangen in het window dat mijn ica-bestandje opstart.

Iemand nog ideeën, want ik zit met mijn handen in mijn haar.

DUGG

Pagina: 1