Toon posts:

Internetplusbellen(zakelijk) en fax (all in one)

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Maak nu reeds een 9 maanden gebruik van Internetplusbellen en sindsdien kan ik bijna geen faxen meer ontvangen. Ik kan wel faxen wegsturen maar dus niet ontvangen. Ik krijg alleen nog van die advertentiefaxen binnen en gewone bedrijven kunnen niks versturen
Mijn all in one is een Canon pixma 780. Ook Canon weet niet waar het aan kan liggen, hebben alle instellingen al gecheckt en alles staat goed. Canon zegt dat het komt door de lijn van KPN. KPN schuift het weer door naar Canon.
Weet iemand raad ?

Natuurlijk zou ik faxmail in e-mail kunnen gebruiken maar dat nummer is niet gemakkelijk te onthouden. Mijn eigen huisnummer is natuurlijk wel gemakkelijk.

ps mijn schoonouders hebben ook internetplusbellen en een Hp 6310 en bij hun werkt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 09:13 ]

Verwijderd

Ik kan wel faxen wegsturen maar dus niet ontvangen. Ik krijg alleen nog van die advertentiefaxen binnen en gewone bedrijven kunnen niks versturen
Krijg je nu wel of geen faxen binnen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Hij krijgt wel faxen binnen maar sporadisch dus.

Is het toevalig zo dat van waar je faxenkrijgt dat die ook VOIP hebben en degene waar je niks van kan ontvangen gewoon een analoge lijn gebruiken hiervoor?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:18
Probeer de HP van je schoonouders op jouw lijn. As het dan wel werkt ligt het dus toch aan je Canon?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat degene waar ik wel faxen van kan ontvangen VOIP hebben.
Misschien dat ik deze all-in one doorschuif naar ons andere bedrijf waar we nog een analoge lijn hebben. Maar wat voor iets moet ik dan afschaffen, die wel werkt met internetplusbellen

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Zoals al Flappie al zei: probeer de fax van je schoonouders eens uit, misschien dat die het wel doet, weet je meteen wat voor fax er wel werkt op je aansluiting :)

blub

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:50
Probeer inderdaad een of meerdere andere faxapparaten. Als dat wel werkt, ga dan KPN weer lastigvallen. Van zakelijk IPB weet ik niks (die gebruiken een ander modem), maar met faxen op consumentenIPB zijn veel problemen met de firmware van de Experiaboxen. Mocht iemand hier IPB willen nemen dan raad ik aan om dit niet te doen als je je fax hard nodig hebt. Niet dat dit nog zoveel mensen zijn, maar toch.

[ Voor 16% gewijzigd door GreatDictator op 25-08-2007 18:52 ]

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

Topicstarter
De helpdesk heeft vanmiddag als het goed is alles opgelost. Ze hebben instellingen in de experiabox veranderd. Die stonden niet goed. Ik heb een test fax van hun kunnen ontvangen en nu maar hopen dat alles is opgelost.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Hebben ze je nu ook nog verteld wat er gebeurd is? Hebben ze toevallig een script gedraaid of een downgrade van je firmware? Dat gebeurt vaak bij een SpeedTouch 780. Heeft niet de voorkeur, want bij de volgende firmware-upgrade moet deze wijziging ook meegenomen worden. Of dat gebeurt is een tweede. :P
Bij de Siemens Experiabox wil de helpdesk nog wel eens de poorten omwisselen, dus telefoon op tel.2 en fax op tel.1 (en dit vervolgens ook in het modem switchen).

offtopic:
Een Canon en een Explodiabox zouden juist goed samen moeten werken lijkt me zo. :+

[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 27-08-2007 20:27 ]

Pagina: 1