Chaintech 9CJS USB porten werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Ik heb hier het bovenstaande moederbord liggen, USB porten worden gewoon gezien in aparaatbeheer zonder uitroeptekens. Memory pen erin geeft ook een lichtje dus stroom staat er wel op. Maar windows xp (fresh install) met alle updates reageert daar niet op.

Zowel niet op de echte onboard porten als op de front usb die met een kabel op het moederbord zitten.

Iemand een idee? TOch niet alle usb porten zullen kapot zijn lijkt me?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Thandor

SilverStreak

Hoe staan de instellingen in het BIOS m.b.t. de USB poorten? Het lijkt mij overigens ook verstandig om verder te kijken dan enkel Microsoft Windows XP. Probeer eens een Linux LiveCD (bv. Knoppix of Ubuntu). Deze versies van Linux kun je direct van CD starten waarna je een volwaardig bureaublad op het scherm krijgt. Mocht Linux na het inprikken van een USB apparaat het apparaat correct aansturen dan is de kans groot dat dit topic beter naar Windows Clients verplaatst moet worden gezien de poorten dan hardware matig in functionele status zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Hoeveel partities heb je draaien op bestaande XP versie.
Is dit met of zonder SP-2?

Als je pen plaatst, zie je hem dan erbij komen onder beheer/schijven beheer?

• Operations
Verwijderd schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 11:58:
Hoeveel partities heb je draaien op bestaande XP versie.
Is dit met of zonder SP-2?

Als je pen plaatst, zie je hem dan erbij komen onder beheer/schijven beheer?
Nee komt er niet bij, en ook geen melding over nieuwe hardware oid.
En 2 partities (C en D).
Het is Windows XP SP2, En in de BIOS heb ik alles op enable gezet.

Ook me USB pen van me G7 werkt niet in de poorten.

[ Voor 13% gewijzigd door Operations op 26-08-2007 12:16 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Operations
Niemand verder een idee?

Update:

De poorten echt op het moederbord zelf werken nu met de usbpen, maar niet met de G7 usb pen. (die gewoon werkt op me eigen pc).

De G7 pen werkt nog steeds nergens.

Tevens werkt de front USB nog niet, maar die kabel kan je toch maar op 1 manier op het bord prikken want er zit een opgevuld gaatje op de connector.

Het enige wat er in de BIOS staat is:

USB Controller
ISB 2.0 Controller
USB Keyboard Support
USB Mouse support

Dit heb ik allemaal op Enabled gezet.

[ Voor 105% gewijzigd door Operations op 27-08-2007 12:08 ]

Verwijderd

TheGeneral schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 12:02:
Niemand verder een idee?

Update:

De poorten echt op het moederbord zelf werken nu met de usbpen, maar niet met de G7 usb pen. (die gewoon werkt op me eigen pc).
De G7 pen werkt nog steeds nergens.
Welk merk/type usb memory key werkt er nu wel?
Wat is het merk van G7 (pen)?
Zie je bij de werkende usb-drive wel bij Deze computer rechtermuis/beheren/schijfbeheer een verwisselbare schijf gekoppeld worden? en welk stationsletter krijg je dan? En dit gebeurt dus niet bij die G7 versie......?

• Operations
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 19:49:
[...]

Welk merk/type usb memory key werkt er nu wel?
Wat is het merk van G7 (pen)?
Zie je bij de werkende usb-drive wel bij Deze computer rechtermuis/beheren/schijfbeheer een verwisselbare schijf gekoppeld worden? en welk stationsletter krijg je dan? En dit gebeurt dus niet bij die G7 versie......?
Is denk ik een probleem met de USB poorten die je toe moet voegen met een kabel, want zowel de front als de usb poorten op een pci plaatje zeg maar werken allebei niet.

G7 is trouwens een draadloze logitech muis. En ja de werkende usb pen staat zeker bij schijfbeheer.

Verwijderd

Oke, dat vermoede ik al....
Je hebt het continue over pen, hiermee bedoel je zeker de connector zelf.......

Als je iets doorgeeft wat niet werkt kan deze beter benoemen bij zijn soort (Muis/Memory-key o,.i.d.) van daar deze spraak verwarring!

Dus de muis werkt niet op een "Onboard usb poort". terwijl een ander USB-device er wel op werkt?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

TheGeneral schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:41:
Is denk ik een probleem met de USB poorten die je toe moet voegen met een kabel, want zowel de front als de usb poorten op een pci plaatje zeg maar werken allebei niet.

G7 is trouwens een draadloze logitech muis. En ja de werkende usb pen staat zeker bij schijfbeheer.
Die USB poorten op dat 'pci-plaatje' zat dat standaard bij het moederbord of komt die van een ander moederbord af?
De pinnetjes op je moederbord kunnen namelijk wel eens een andere volgorde hebben dan die van een ander moederbord, bij de front aansluitingen van je kast geldt hetzelfde.

Dat het stekkertje er maar op een manier in past wil dus niet meteen zeggen dat het dan goed aangesloten is (als het niet van het moederbord zelf is).

Je zou eens in je manual moeten kijken wat de pinnetjes doen en controleren of deze volgorde klopt met de stekkertjes.
Pagina: 1