Toon posts:

Automatisch switchen van IE vensters

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een tijdje werk ik met Vista HP en gebruik voornamelijk IE7 als browser (aub geen reacties dat Firefox zoveel beter is en dat ik die moet gebruiken...). Er is echter een ding dat me irriteert en ik weet niet hoe dit uit te schakelen:

Als ik meerdere pagina's tegelijkertijd binnenhaal in verschillende vensters dan switcht IE automatisch naar het venster waarvan de content volledig gedownload is...
Iemand enig idee waar dit uit te schakelen?

Ik vind het erg irri, voornamelijk als je bezig bent met dingen te typen in de andere pagina!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ruud

Verwijderd

Dit is een bekend IE7 probleem, zowel onder XP als Vista.

De focus van IE7 is gewoon niet goed geregeld, vaak switcht ie spontaan van windows (bijvoorbeeld wanneer er een actie is zoals een download die klaar is) en soms klopt je alt-tab ineens niet meer, de volgorde is dan anders.

Ik heb zelf nog geen fix hiervoor gevonden, maar ik geloof dat het probleem wel bekend is bij Microsoft. Het schijnt vaker voor te komen wanneer je geen gebruik maakt van tabbed browsing. (Zoals heel veel mensen omdat tabbed browsing gewoon evil en stom is ;))

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:05:
(Zoals heel veel mensen omdat tabbed browsing gewoon evil en stom is ;))
Alt-tab vind ik soms makkelijker dan Ctrl-tab...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 04:07:
[...]

Alt-tab vind ik soms makkelijker dan Ctrl-tab...
Laten we dit topic niet ontsporen door het te gaan hebben over waarom tabbed browsing evil is, er zijn 3 soorten mensen, mensen die het fijn vinden, mensen die het niet fijn vinden en mensen die er niets om geven.

Ik ben iemand die van mening is dat tabbed browsing niet fijn is. De voornaamste reden daarvoor is dat ik groeperen op de taskbar heb uitgeschakeld, daarmee kan ik met 1 muisknop heel snel switchen tussen al m'n browser windows en applicaties. Heb ik tabbed browsing aan dan moet ik altijd 2 handelingen uitvoeren, 1 om naar de browser te komen en dan nog 1 om naar de juiste tab te komen. Zonder tabbed browsing is het maar 1 actie (namelijk direct naar het juiste venster, danwel via keyboard danwel via de muis). Daarom vind ik het niet fijn, maar dat komt omdat ik vaak switch tussen applicaties en verschillende browser vensters.

Gelukkig kun je in IE7 gewoon een keuze opgeven en daarmee heeft het een stapje voor op sommige browsers.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 04:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goed er zijn dus mensen die willen ctrl-tabben en mensen die willen alt-tabben, maar ik weet nog steeds niet of het mogelijk is het irritante automatisch vensterwisselen uit te schakelen...

Hulp is nog altijd welkom!