Verwarring Vista services

Pagina: 1
Acties:

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Het is laat en ik ben uitgegaan, dus misschien ligt het aan mij ;) maar in nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid wordt gesteld dat MMCSS uitgeschakeld kan worden door middel van netsh in de command prompt. Het lijkt me waarschijnlijker dat dat gebeurd in de services MMC snap-in (start > run > services.msc) en dat hier een andere oplossing om netwerktraagheid wordt verward, ik zie netsh ook niet terugkomen in het aangehaalde topic. Die heeft te maken met het automatisch schalen van het TCP-packets waar niet alle netwerkapparatuur goed mee overweg kan en is wel met netsh op te lossen, details en uitleg staan op deze blog :).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Rafe schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:28:
Het is laat en ik ben uitgegaan, dus misschien ligt het aan mij ;)
Het ligt niet aan jou, dat was mij ook al opgevallen ;)

dit is de bewuste Windows Service.
Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/mmcss.png

De netsh commands kunnen weliswaar ook een bijdrage leveren aan een verbeterde netwerksnelheid, maar dat staat grotendeels los van de instelling in de Service :)

hier staat MMCSS dus aan, en autotuning is disabled.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 25-08-2007 18:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Schop. Ik was een weekje weg maar wat feedback zou fijn zijn :).

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:03
Ik heb een PM naar de auteur van het artikel gestuurd.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Ik lijk inderdaad twee mogelijke oplossingen met elkaar verward/verweven te hebben. Ik heb de tekst iets aangepast om de tweede mogelijkheid te verduidelijken.