P!!!-450@600 op ASUS-P3B-F

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:21
Ik heb gisteren ffies me PC100 geheugen er uit gehaald en 1 bankje 256MB PC133 er in laten zitten, FSB op 133MHz gezet, zodat de proc op 600MHz loopt. Het ging eigenlijk prima, proc werd zo rond de 63 graden, normaal gesproken 57 graden.

Dus toen wilde ik met 3DMark2000 een bench doen, crashte na het eerste zicht van een 3d beeld al. Blue Screen, schijf ging uit, pc startte opnieuw op vanzelf. Snel weer op 100MHz FSB gezet en de bench ging weer goed. Geen crash dus.

'k Heb een ASUS V3400 met 16Mb, kan die het niet aan? Detonator 6.50 voor Win2k. Ik dacht dat de AGP-bus op 66MHz zou blijven.

Iemand anders ervaring met dit moederbord en oc'en?

[/typo] [/edit] nog wat meer details er bij gezet.

Verwijderd

Draai hier met hetzelfde bord ook 450@600 met el cheapo geheugen. Draait prima. Verhoog je core eens naar 2.05. Dat was voor mij de stap naar een stabiel systeem.

Verwijderd

Ik vind je pIII vrij warm dude!

Verwijderd

KatmaiŽs zijn altijd erg warm....maar daar kunnen ze beter tegen dan coppermineŽs.
(ze zijn niet stabieler of zo, maar die core barst nooit open door temperatuursverschillen)

Verwijderd

de asus p3b-f heeft een bekend probleem.. dat is dat de temp. meter vet afwijkt :)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
De AGP-bus loopt niet op 66MHz maar op 89 MHz als de FSB 133 is.

Verwijderd

Op zaterdag 10 februari 2001 23:10 schreef _-Infinion-_ het volgende:
de asus p3b-f heeft een bekend probleem.. dat is dat de temp. meter vet afwijkt :)
Hmm, in hoeverre? Ik heb hem ook en lees de temp uit met Asusprobe, die zegt 30 graden nostress, 42 graden full stress (Seti)... Wat is er niet goed aan?

[oeps reactie op verkeerd bericht -> gesjeft]

• tiguan
Op zaterdag 10 februari 2001 21:58 schreef marx het volgende:
Draai hier met hetzelfde bord ook 450@600 met el cheapo geheugen. Draait prima. Verhoog je core eens naar 2.05. Dat was voor mij de stap naar een stabiel systeem.
Ok, ik heb je raad opgevolgd. Ik heb ook me PC100 geheugen weer terug gezet. Ben benieuwd. Ga nu ff 3DMark2000 draaien.

• tiguan
Nou, 3DMark2000 wilde niet eens meer starten. PC liep helemaal vast. Processor werd ook ineens 65> graden.

Ik denk dat ik hem maar gewoon weer op 450 laat lopen.

Verwijderd

doe dan 558 of tenminste 504

Verwijderd

Fuego: slecht advies, dan kom je op non-standaard PCI bussnelheden uit.

Wanapuf: ik begrijp dat je in tweede instantie probeerde met je VCore iets hoger en je oude geheugen terug? Probeer het eens met de VCore iets hoger maar met alleen die nieuwe DIMM erin, zoals bij je eerste test? (Altijd maar één variabele tegelijk veranderen)

(edit: foutje)

• tiguan
Ok Bnard, ik zal het meteen proberen vanavond :9. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Zucht het ligt er dus gewoon aan dat de agp op 89 MHz staat, de BX chipset ondersteund geen 1/2 agp/fsb multiplier. Misschien dat de cpu wel warm wordt, maar dan zou je met meer dingen problemen hebben (bv. met de koe).

Als je nou je bios van je vga-kaart opnieuw flashd, en deze keer agp sidebanding uit zet, heb je een grotere kans dat hij het haalt.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1