Dualscreen uitdaging

Pagina: 1
Acties:

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
Ok ik zit weer met een probleem, wat ik niet in de 256 karakters van de titel weet te proppen :P

Ik heb twee 17" TFT monitoren. Tot voorkort had ik ze als aparte monitoren ingesteld, en dmv Ultramon hadden ze iedere een startbalk, en als ik er 1 maximaliseerde dan maximaliseerde hij alleen op dat scherm.

Nu zat ik eens wat te klooien met WoW over 2 schermen, en dat lukt best aardig, maar dan moet ik van 2 schermen 1 scherm maken met dus een resolutie van (2x1280)*1024. Dus als ik het scherm nu maximaliseer dan maximaliseert hij over het heel scherm, en ik heb geen aparte startbalken meer, wat redelijk irritant is :P

Dus: hoe krijg ik het zo voor elkaar dat windows mijn schermen als 2 schermen ziet, en WoW mijn scherm als 2? :P
Is er dus een proggie dat mijn (2x1280)*1024 in 2-en kan splitsen?
Ultramon kan het niet voor zover ik heb gezien en google kon mij ook niet helpen.

Welke heldt wel? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Topicstarter
*schop

Ik wil zeker weer iets onmogelijks? :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

ofwel moet je ergens een profiel instellen. ofwel moet je is acer gridvista proberen

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-07 14:07
Probeer het met ultramon profielen, inderdaad.

edit:
Psst! "heldt" is zonder 't' ;-)

[ Voor 40% gewijzigd door Zsub op 27-08-2007 00:46 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Wisselen tussen de verschillende modes is de beste manier, je kan met ultramon per programma instellen welk profiel en welke instellingen gebruikt moeten worden dus het zou moeten lukken.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 20:39
Ik snap wat je bedoelt Atlas.

Splitview is hier speciaal voor bedoeld. Helaas niet gratis.
WinSplit Revolution is wel gratis en zou hetzelfde moeten doen.

Geen van beide geprobeerd, dat laat ik aan jou over ;)

edit:
toch even mee zitten kloten. Splitview ondersteunt in principe wel dat maximaliseren slechts maximaliseert naar een schermhelft, maar in de praktijk werkt het nogal brak, zo kun je 'gemaximaliseerde' vensters nog steeds slepen.
Winsplit ondersteunt dit helemaal niet.

Verder zijn beide tooltjes meer bedoelt om je venster wat vaste posities in te laten nemen (linker/rechterhelft scherm oid) dat doen ze wel aardig. Opzich wel handig met het breedbeeld scherm dat ik tegenwoordig heb, dus ik denk dat ik die winsplit erin houdt.
gridmove bied daarin overigens een wat andere, flexibelere aanpak.

[ Voor 54% gewijzigd door Splash op 27-08-2007 03:11 ]

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 14:22

NielsNL

DigiCow

Met een nVidia kaart kun je je instellingen gewoon aanpassen (ook per programma), en ben je niet afhankelijk van andere progjes. Met andere kaarten weet ik het niet...

M'n Oma is een site aan het haken.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Trues, nvidia videokaarten hebben hier extra instellingen voor te vinden onder

"nview"

Heb op die manier precies het zelfde gedaan wat jij nu probeert, alleen dan nog net even wat gekker

1x breedbeeld 1440x900 + 1x crt 1152x864 aan elkaar gemaakt waardoor het 2592x864 werd (wel humor dat mijn breedbeeld schermpje dat wel goed deed :) )

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1