Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goedkope import telefoons uit china!

Pagina: 1
Acties:
  • 17.997 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11 14:51
Ik kwam op een site terecht die telefoons zelf fabriceerd en verkoopt.
Nu kwam ik op deze telefoon terecht: http://www.uxcell.com/ozo...-128mb-tflash-p-8672.html

Het lijkt op een wannabee iPhone!
Dit is overigens de enigste telefoon die ze aanbieden met nederlandse menu`s.

Heeft iemand ervaring met importeren uit china?
En wie kan mij vertellen of ik hier goed aan doe.

Our Price: €159.16 (4 Euro shipping kosten)

OZONE TRI-BAND Bluetooth 3.3" 260K Color TFT Screen Dual Card Cell phone 128MB T-Flash
Features:

GSM 900/1800/1900 tri-band high-tech dual card Bluetooth multimedia mobile phone
Cool appearance in black and sized at 11.7cm long, 6.0cm wide and 1.5cm thin.
Huge 3.3 " 260K true color high resolution 240x320 (QVGA) TFT touch screen
1.3 mega pixels CMOS camera
Bluetooth function: wireless connection with other Bluetooth enabled devices and date transfer.
Multi-media and digital phone integrated with Camera, MP3/MP4 player; Games, Voice recorder, USB mass storage,
Hand write (with a pen) input (English / Vietnamese/ Arabic/ Italian/Dutch/French etc)
SMS / MMS / WAP / GPRS supported.
Dual card functions: manual cards switch,
Coming with 128MB micro SD memory cards allows you to store and download your favorite mp3 and photos
6 built-in speakers and earphone interface.
Specifications:

Technology: 2.5G
Net work: 900/1800/1900 tri-band mobile phone
3.3" TFT 260K True Color high resolution 240*320 (QVGA) touch screen
Camera: 1.3 mega pixels CMOS sensor
Picture effect / white balance / self timer / snap shot / Night mode adjustable
Still image size: 240*320, 160*120,320*240,640*480, 1280*1024
Supported file formats: JPEG, GIF, BMP picture files; MP3, M4a, AAC, WAV, AMR, Midi audio files; 3PG, MPG4 video files.
Movie / music playing list, music ring tone and background playing enabled
Sound effect: normal, bass, dance, classical, trebel, party, pop, rock
Voice recorder in AMR, WAV format.
6 built-in speaker and earphone output
Computer syncing / Alarm / World time / Calendar / calculator / unit converter / currency converter /To Do: Support
USB mass storage: Support
Bluetooth: Yes
SMS (short message service) / MMS (multi-media message service): Support
WAP web browser and GPRS connection: Support
Auto redial / incoming call transfer: Support
Dual card functions: manual cards switch
Support SIM lock, phone lock, auto keypad lock, fixed dial, barred dial, change password
Input language: English / Vietnamese/ Arabic/ Italian/Dutch/French etc
Phone book: 500 records
External storage: 128MB micro SD cards
Operation system: closed system (This is not smart phone)
System language: English / Vietnamese/ Arabic/ Italian/French/Dutch etc
Talk time: about 4 hours depends on the network
Standby time: about 170 hours (7 days)
Battery type: 3.7V Li-ion rechargeable battery
Adapter power: AC100-240V, 50/60HZ
Dimension: 11.7x6.0x1.5cm
Weight: 128g (With battery)
Package contents:

1 x Cell phone
1 x Battery
1 x 128 M micro SD card (inside the phone)
1 x USB cable
1 x Earphone
1 x Desktop Charger

:)

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Binnen 1 week kapot, kopen dus! 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-11 14:44
Ik heb (nog) niet naar die website gekeken, maar het eerste wat mij opvalt:
Kunnen hier wel grotere kaarten in dan? (zou zonde zijn als dat niet kan, aangezien een 1 gig sd toch al niks meer kost.)

edit:
@ hieronder: Kan je doen ja, maar werkt het ook?

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 25-08-2007 00:20 ]

• Tony
warcow schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:16:
Ik heb (nog) niet naar die website gekeken, maar het eerste wat mij opvalt:
Kunnen hier wel grotere kaarten in dan? (zou zonde zijn als dat niet kan, aangezien een 1 gig sd toch al niks meer kost.)
Ken je tog gewoon een 2giga miniSD kaartje in pleuren :P

• CLB
  • Niet online

CLB

Werkt toch niet altijd, en 'pleuren' ken we hier niet!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Tony
Dat is idd de vraag.

Iemand ervaring met zulke telefoons?

Verwijderd

DutchGamer schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:23:
Dat is idd de vraag.

Iemand ervaring met zulke telefoons?
Nee, maar lees de kranten maar. Staan vol met berichten over troep uit China. Zelfs de chinesen willen geen Made in China meer kopen. Afblijven dus!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 08:22 ]

Verwijderd

dit zei iemand op stumble upon:

PikeyMullet rated 6 months ago
Helpful? yes / no
I ordered some stuff to sell on ebay. This is my experience of the goods i received: 3 watches, all with various faults. 4 multi tools, all seem good. USB cup warmer, not working. Electronic Sudoko game, Eldest daughter says "Its Good". Ring watch , seems ok. This is my experience and shipping takes a while as well. Not bad but not good either.

sommige dingen als hoesjes zullen het wel doen maar ik weet niet als ik wel 210 $ wil riskeren........
tenzij iemand goede feedback geeft

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 10:24 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Tis nogal riskant, ik heb wel ervaringen met import uit Hong Kong (Li-po accus, brushless motoren en regelaars), maar dat is ten eerste geen "echt" China en ten tweede al een vrij bekende winkel (unitedhobbies.com).

Met eentje waar je nog nooit van gehoord hebt kan t best gewoon scam zijn.

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:18:
[...]

Nee, maar lees de kranten maar. Staan vol met berichten over troep uit China. Zelfs de chinesen willen geen Made in China meer kopen. Afblijven dus!
Grapje hoop ik?

Chinese telefoons zijn echt niet slecht. Okay, qua menu-opbouw en gebruiksvriendelijkheid zijn ze wat minder dan wij hier gewend zijn, maar verder is er niets mis mee. Chinezen gebruiken zelf over het algemeen ook telefoons die in hun eigen land geproduceerd worden door merken als CECT. Voor een redelijke prijs heb je een telefoon die er goed uitziet en vaak ook voorzien is van leuke technische snufjes. Het enige probleem is eigenlijk afhandeling van garantie etc., de telefoons worden namelijk niet officieel in Europa verkocht, iets wat er overigens wel aan zit te komen.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Volgens mij lijkt deze zoveel op de iPhone dat je dit niet eens mag importeren.

• Tony
Markplaats staat ook vol met Namaak i-Phones en N95 modellen.
Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen via Paypall, dan laat ik jullie wel weten hoe het zit met de kwaliteit en shipping.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:18:
[...]

lol, waar denk je dat alle Apple producten worden gemaakt?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Famoso schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:28:
[...]

Grapje hoop ik?

Chinese telefoons zijn echt niet slecht. Okay, qua menu-opbouw en gebruiksvriendelijkheid zijn ze wat minder dan wij hier gewend zijn, maar verder is er niets mis mee. Chinezen gebruiken zelf over het algemeen ook telefoons die in hun eigen land geproduceerd worden door merken als CECT. Voor een redelijke prijs heb je een telefoon die er goed uitziet en vaak ook voorzien is van leuke technische snufjes. Het enige probleem is eigenlijk afhandeling van garantie etc., de telefoons worden namelijk niet officieel in Europa verkocht, iets wat er overigens wel aan zit te komen.
Idd.. las laatst ergens een artikel met foto's van Chinese winkeltjes die vol hingen met allerlei soorten Koreaans uitziende telefoons (dus kopieën van Samsungs e.d.) alleen dan uit Chinese fabrieken. Allemaal hadden ze ook dezelfde standaard software. Nep-telefoons schijnen in China behoorlijk hot te zijn.

Overigens:
6 built-in speakers and earphone interface.
(8> :7

[ Voor 3% gewijzigd door Bigs op 25-08-2007 17:07 ]

Verwijderd

Kijk maar eens op ebay, daar vindt je deze telefoon ook. Ook Ipod-look-a-likes, media players, en meer van dat soort spul is echt voor een prikkie te halen. De kwaliteit is wat anders. Ik zou niet eens weten als mijn aangeschafte product stuk zou gaan en hoe de garantieprocess eventueel zou verlopen. Je zou je scheel betalen alleen al om het terug te verzenden naar china.

Maar daarnietvan zijn leuke hebbedingetjes :P

• Tony
Ik heb trouwens nog even nagevraagt hoe dat zit met het geheugen, dit was het andwoord:

Yes, it supports the micro SD memory cards to 2GB.

Verwijderd

een xbox 360 voor 7 euro...in de winkel 30 euro,
als iemand goede feedback geeft dan bestel ik wel een paar goodies (:

edit: sorry xbox remote control!!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2007 15:47 ]

• Tony
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:58:
een xbox 360 voor 7 euro...in de winkel 30 euro,
als iemand goede feedback geeft dan bestel ik wel een paar goodies (:
Ze hebben Idd ook leuke goodies..
Ik had een vraagje, Is dit legaal als ik het importeer?(word geen BTW op betaald denk ik) En wat gebeurt er als ik word gepakt?

Verwijderd

.........ik weet bijna zeker dat het legaal is

• Petok
  • Laatst online: 01-08 13:32
Zo te zien is www.sourcingmap.com dezelfde site, met een iets uitgebreidere faq.
Ik zou hier ook best wel wat willen bestellen, maar ik durf het nog niet echt aan. Grootste nadeel is denk ik dat ze een eigen besturingssysteem erop hebben draaien, waardoor je niet gemakkelijk software er voor kunt vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:48:
.........ik weet bijna zeker dat het legaal is
In principe is het illegaal als blijkt dat het om nep merken gaat, zo is het ook met kleding, luchtjes e.d.
Maar als het idd vanuit eigen merk opereerd dan lijkt het me ook wel legaal.

Verwijderd

De link naar het product in de startpost werkt niet meer...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2007 09:49 ]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Wel jammer dat deze phone geen Bluetooth heeft. Want voor dat geld haal je een mooi ding in huis

iRacing Profile Flickr

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
toevallig net terug uit china. Iedereen loopt daar met zo een telefoon.
Toevallig kreeg ik een Nokia N99 in handen (bestaat dus ook niet), maar ik vond hem wel
lekker werken en goed aanvoelen. Voor 100,- leek het me wel een degelijk ding.
Niet gekocht aangezien ik dik tevreden ben met me eigen telefoon.
Ik denk dat je er niet teveel van moet verwachten, maar dat ze wel hun werk gewoon doen.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 10:43
Hier is er 1 met bluetooth.

Volgend jaar als mijn huidige contract is afgelopen ga ik wel kijken voor zo'n telefoon. En dan mijn abbo verlengen als sim-only.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
WorkForce schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:52:
Hier is er 1 met bluetooth.

Volgend jaar als mijn huidige contract is afgelopen ga ik wel kijken voor zo'n telefoon. En dan mijn abbo verlengen als sim-only.
en een review:
http://www.youtube.com/watch?v=UZ5cTo4jXHI

Het is toch echt een clone, heeft de naam Iphone en je het apple logo staat op de achterkant.

• Tony
Ik heb de OZONE besteld. Je hebt 2 Ozone`s op die site, 1 met een witte achterkant en de ander met een zwarte achterkant die zwarte ondersteund DUTCH maar is nu al uitverkocht. Ik had hem nog net optijd besteld binnen 2 weken ontvang ik hem. Ik laat jullie wel weten hoe het zit met de kwaliteit en zal een paar foto`s ervan maken.

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

migros

Nooit meer een Samsung

Kurios schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 12:08:
[...]

en een review:
http://www.youtube.com/watch?v=UZ5cTo4jXHI

Het is toch echt een clone, heeft de naam Iphone en je het apple logo staat op de achterkant.
Ik heb er gister 1 gekocht en moet zeggen dat het een grappig toestel is. Als je van gadgets houdt vooral aanschaffen die hap.

Leuk man gatheren

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 10:43
migros schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

Ik heb er gister 1 gekocht en moet zeggen dat het een grappig toestel is. Als je van gadgets houdt vooral aanschaffen die hap.
Ik heb er eergister 1 besteld. Het zal nog wel even duren voordat ik hem heb. Tegen de tijd dat hem heb zal ik ook een mooi topic er voor maken.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Verwijderd

www.specialphones.eu

hier nog al zo'n site.

Really rare PDA phone, iPhone style
http://www.specialphones....age=store&cid=1&pid=10087

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2007 15:32 ]

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ziet er echt leuk uit voor dat geld, jammer dat je ze niet bij een beetje bekende shop kan krijgen nog.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
migros schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:52:
[...]

Hoe gaat het afspelen van filmpjes? In de review leek het met een erg laag fps te gaan. Is dit "in het echt" ook zo?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• cornelixnootje1
wcduck schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:48:
[...]

Hoe gaat het afspelen van filmpjes? In de review leek het met een erg laag fps te gaan. Is dit "in het echt" ook zo?
jep, en het filmpje was van een seller, dus niet echt objectief.

Wat is de schermresolutie bijvoorbeeld?

er zit ook maar 256mb geheugen in, wel uitbreidbaar met 2gb.

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:48

migros

Nooit meer een Samsung

Scherm is best oke als je ervoor staat, schuin ernaar kijken is bijna onmogelijk, alles vervaagt. Het geheugen is inderdaad uitbreidbaar t/m 2 gb. Video's afspelen heb ik nog niet geprobeerd maar hangt van de kwaliteit van je videotje af. Er kunnen geen avitjes op afgespeeld worden.

Verder is het besturingssysteem van de P168 een mistery, niemand die weet wat het is. Je kan er in ieder geval geen java op draaien. Veel mensen zijn ermee bezig om te kijken wat voor besturingssysteem erop draait en hoe die te updaten of te flashen is. Ze zijn in ieder geval zeer ver ermee.

Leuk man gatheren

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Lijkt me wel een grappige gadget eigenlijk, ik mag over een half jaar toch weer verlengen, dus misschien dat ik hier de gok op waag :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Deze moet blijkbaar in de buurt komen van de Iphone
http://www.specialphones....page=store_item&pid=10092
Iemand nog nieuwe ervaringen met zon clone?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:33
Ik zag laatst op marktplaats ook een NOKIA N95 kloon staan. Het was een NOKLA N95.

Best wel vaag dat dit zomaar verkocht mag worden, want als je dat NOKLA in kleine letters schrijft lijkt het verdomd veel op Nokia. Verpakking e.d was ook hetzelfde.

Nokia > Nokla

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Maar kan je deze ook ergens direct goed bestellen ? Want ik heb het idee dat bij al diegene op ebay enzo dat je ze betaald en dat zij m dan nog eens apart gaan bestellen, dan doe ik het liever zelf direct :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Verwijderd

Ik ben deze website tegen gekomen: http://www.solomobi.com/ . Hierop zijn diverse mobieltjes te vinden, met de gekste dingen zoals een ingebouwde tv-tuner. De prijzen zijn in Amerikaanse dollars, en vallen erg mee.

Ik heb alleen geen idee, of je deze mobieltjes zomaar mag importeren. Er staan trouwens ook diverse nokia en apple i-phone clones op.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:59:
Ik ben deze website tegen gekomen: http://www.solomobi.com/ . Hierop zijn diverse mobieltjes te vinden, met de gekste dingen zoals een ingebouwde tv-tuner. De prijzen zijn in Amerikaanse dollars, en vallen erg mee.

Ik heb alleen geen idee, of je deze mobieltjes zomaar mag importeren. Er staan trouwens ook diverse nokia en apple i-phone clones op.
LOL!
1. 3.0 Inch Touch handwritten TFT color screen with resolution of 320*240
Hand written?

Anyway - kan niet uitvinden of het DVB-T is bij die tv versies, dan zou het wel leuk zijn op de fiets: tv! (mag dat?)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Bizarre toestellen. Voor 120 euro een nep iPhone, briljant.

https://www.specialphones.eu/en/store/10174

Kan over dit toestel nergens wat vinden.. Lijkt me wel grappig ding.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Nou....doe maar niet. Ik heb een mobieltje (ZT8898-3) besteld bij www.specialphones.eu en kreeg een brief van de douane dat er een telefoon was aangekomen dat inbreuk maakte op de rechten van Nokia. Fijn, 150 euro (ex verzend) in rook opgegaan.

Copy.com

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-11 20:14
battler schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 11:18:
toevallig net terug uit china. Iedereen loopt daar met zo een telefoon.
Toevallig kreeg ik een Nokia N99 in handen (bestaat dus ook niet), maar ik vond hem wel
lekker werken en goed aanvoelen. Voor 100,- leek het me wel een degelijk ding.
Niet gekocht aangezien ik dik tevreden ben met me eigen telefoon.
Ik denk dat je er niet teveel van moet verwachten, maar dat ze wel hun werk gewoon doen.
Aangeboden voor 100,- of na afdingen ? Mijn ervaring in China is dat de prijzen hard zakken als je intresse hebt maar als ze niet willen zakken doe je een laatste bod.. zo niet loop je weg.. ( 9 van de 10 keer roepen ze je dan wel terug dat je het mag hebben voor de prijs die je zelf wilt betalen ;-) )

Aan westerse beginnen ze altijd hoog met de vraagprijs.. dus afdingen moet je daar zeker doen.

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
sariel schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:23:
Nou....doe maar niet. Ik heb een mobieltje (ZT8898-3) besteld bij www.specialphones.eu en kreeg een brief van de douane dat er een telefoon was aangekomen dat inbreuk maakte op de rechten van Nokia. Fijn, 150 euro (ex verzend) in rook opgegaan.
Dat is toch een beetje vaag en meten met twee maten, naar mijn mening.

http://www.douane.nl/part...bagage-17.html#P228_20121

Wanneer je het zelf als reizigersbaggage meeneemt, dan mag je dus wel een beperkt aantal nep/namaak artikelen meenemen.

Maar bij bestellingen van buiten de EU staat weer niets vermeld.
De volgende die dit overkomt kan een bezwaarbrief schrijven en kijken wat de reactie is.
Die postzegel zal toch ook je de kop niet kosten.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
ThinkPadd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:32:
Ik zag laatst op marktplaats ook een NOKIA N95 kloon staan. Het was een NOKLA N95.

Best wel vaag dat dit zomaar verkocht mag worden, want als je dat NOKLA in kleine letters schrijft lijkt het verdomd veel op Nokia. Verpakking e.d was ook hetzelfde.

Nokia > Nokla
Is ook bewust om mensen te belazeren, want de prijzen worden opgedreven bij het bieden als zijnde het echte produkt. Achteraf kan de verkoper dan zeggen, ik heb nooit gezegd dat het een Nokia was.

Is sinds de introductie van de Nokia N95 al op eBay, vaak ook naar gerefeerd als alleen N95.
Mensen gaan ervan uit dat het DE N95 is van Nokia.

Je hebt geen poot om op te staan, behalve Nokia inlichten. Daar heb jij je geld natuurlijk niet mee terug. Wel wordt dan de verkoper verbannen etc.

De kopers bieden deze dan weer aan via MP, en sommigen doen het om geld te verdienen, lees handel.

Geldt eigenlijk voor alle populaire bekende merken, tegenwoordig allemaal made in China.
Koud kunstje dus voor ze om alles na te maken ( waar ze van nature goed in zijn ) en voor een prikkie te verkopen. Lokaal wordt er in China niks tegen gedaan, net als andere landen waar je op straat gewoon gekopieerde spellen / cd / dvd's etc kan kopen open en bloot.

Bij terugkomst in NL heb je dan wel een probleem.
Bij versturen meldt de douane ook bij de vertegenwoordiging van het merk dat er kopieen zijn opgedoken. Jij kan dan een mooie brief van hun deurwaarder verwachten. Lees maar is in de forums van eBay bijv.

Toch zijn er semi/thuis handelaartjes die makkelijk geld denken te verdienen, kijk maar is op eBay, en ongetwijfeld op MP en soortgelijke sites, naar de prijzen van merkkleding die als echt wordt verkocht voor 1/3 v.d. originele prijs.

Advies, dus NIET doen, hoe aantrekkelijk dan ook.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-11 21:05
Je mag blij zijn ( zie mijn vorige post hierboven ) dat je er 1 hebt besteld en er nog zo makkelijk vanaf komt. Bij 2 stuks of meer hadden ze ervan uitgegaan dat het voor handel is, en had je hoogstwaarschijnlijk een brief van de advocaat/deurwaarder van Nokia binnen gehad.

Je zal ongetwijfeld denken, waarom pakken ze de verkoper niet aan. Simpel ,die is ongrijpbaar omdat de lokale overheid er niks tegen doet. Dit omdat of het te massaal gebeurt, of omdat het ze niks kan schelen.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 15:57

Tim Schuhmacher

abasios

dit: http://www.uxcell.com/fir...b-tflash-card-p-7151.html is toch wel een geniale telefoon.

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04:26
das echt crap, hij lijkt er misschien wel op, maar nergens staat een gelijke merknaam op toch?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Er hoeft ook geen vrijwel identieke merknaam op te staan, uiterlijke gelijkenis is al voldoende.
Zo zijn er meerdere chinese telefoons, die, wanneer je niet al te goed kijkt, op een Nokia N95, al dan niet 8GB, lijken en design valt ook onder het merkenrecht.
Op Marktplaats is ook de chinese "N96" al te koop.

• cornelixnootje1
thefxr schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:45:
[...]

das echt crap, hij lijkt er misschien wel op, maar nergens staat een gelijke merknaam op toch?
:D

Als dat nou eens de wet was... hoe zou ons land er dan uit hebben gezien? :)

Verwijderd

Ik vind het asociaal dat de douane een telefoon van jou durft tegen te houden, terwel ze bij de bart smit en intertoys ook namaak ipods verkopen. Mag dat wel dan?

• thefxr
Ik heb gisteren een reportage gezien op de belg, dit ging over namaak goederen uit china. Het schijnt dat er meer wordt nagemaakt, dan er onder merknaam wordt geproduceerd.

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:41
Ik ga eind deze week ook zon chinese phone halen. Gewoon een cheape dus als er iets misgaat ben ik niet veel geld kwijt. Maar elke telefoon daar heeft wel een nadeeltje. Meestal kleine dingetjes maartoch. Bijv. dat je bij sommige de achtergrond niet kan veranderen enz. Dus dat is wel jammer. Als ze die dingetjes nou zouden aanpassen dat had je voor bijv 100 euro een telefoon met touchscreen enz. die meer kan als een prepaid dingetje van hier die 150 kost. Maar voor 200 euro heb je bijv. een telefoon met gps en wifi en wm 6.1 dusja dat is geen geld.
Alleen zit je met de garantie, die heb je wel maar je moet je phone wel op sturen en dat kost geld.

• thefxr
Het schijnt dat veel phones worden geproduceert met maar 1 imei nr, als dit dus geblokkeert wordt, moet je de imei wijzigen.

Verwijderd

Inmiddels alweer een tijdje geleden, zo'n tel gekocht... en hij doet het nog :)

Geen flauwe kul.. Toestel besteld, geld overgemaakt, en binnen 2 weken netjes thuis gezorgd door de mensen van de UPS.

Een paar chinese papieren erbij, met rare logo's, vreemde stempels, en heeeeel erg slecht vertaalt in het engels, daar snapte ik niks van, dus meteen in de prullenbak.

De handleiding was helaas compleet in het chinees. Maar met alleen de plaatjes, kon ik mij ook prima redden.

Nog een paar foto's erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.wjtel.nl/images/tel_01/01front.jpg

En is al verkocht, dus deze week een nieuw toestel bestellen, ook al verkocht trouwens :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2009 14:29 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom kopen jullie deze rommel?

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:02
Denk dat dat de hele discussie is he :p Is het rommel? Goedkoper dan merk telefoon met dezelfde functies over het algemeen...

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 14:22
Ik had in Turkije een vriend die ook zo'n chinese telefoon had. Ik vond dat gewoon een te goede gsm. Hij had zijn gsm gekocht voor 300 Turkse lira ( toen was da €170 ) en je kon er alles mee. Er konden 2 sim-kaarten in, Toeuch screen van 3Inch, micro-sd kaarten tot 4Gb en wat ik het strafste vond was dat deze gewoon een tv-tuner had. Je kon zo een lange antenne uit de telefoon halen ( 30cm ong. ) en we konden naar alle regionale zenders zien ( TRT etc. ). Was wel leuk als we in de bus zaten, konden we de olympische spelen zien :D

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-11 14:22
Def1ant schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:08:
[...]

Denk dat dat de hele discussie is he :p Is het rommel? Goedkoper dan merk telefoon met dezelfde functies over het algemeen...
Tjah, het enigste wat die telefoons hebben is een slechte camera, de n95 clones hebben een 640K camera :D i.p.v. een 5MP.

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

En een brak OS ipv Symbian ;) Maar ja, voor nog geen kwart van het geld moet je niet zeuren ook.

Verwijderd

Ik heb zelf 2 namaak iphones uit Hong Kong, Werken beide perfect en hebben dubbel simkaarts, Kwa kwaliteit geen verschil, Software is iets minder maar zelf wel te veranderen als je de kabel aanpast.
Verder werkt alles goed, Heb er een simonly in en nooit problemen, ik post binnenkort wel paar foto's

ook is deze incl java, bleutooth etc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2008 11:57 ]

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
valt mij inderdaad erg vaak op, dat die goedkope telefoons vaak dual-sim hebben waar je dat in de meeste ''normale'' telefoons niet ziet

Verwijderd

Tjaa goedkoop, mijnes waren rond de 200 a 230 maar erg handig die dual sims;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:17:
Bizarre toestellen. Voor 120 euro een nep iPhone, briljant.
Wat te denken van de Dream G2 met Android, filmpje Op zich niets mis mee. want Android is open.
Echter de naam is misleidend HTC DREAM G2 is DE echte.
T'is gewoon een Sciphone.

Afbeeldingslocatie: http://iwatch.at/images/g24.jpg
Pagina: 1