upgrade naar Vista => geen roaming profiles meer

Pagina: 1
Acties:

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Ik heb zojuist mijn Windows XP Pro vervangen door Vista Business. Thuis heb ik een Windows 2003 domein met daarop roaming profiles.

Dit heeft steeds gewerkt. Nu heb ik Vista geïnstalleerd en heb ik mij toegevoegd tot het domein. Ik herstart en log in via mijn vertrouwde login. Echter, hij laadt het profiel niet in en zegt dat hij het niet kan inladen wegens access denied. Ik kan echter zonder probleem zelf browsen naar mijn profiel-map, en er zelf bestanden aanmaken of verwijderen.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Permmissies zouden goed moeten staan, aangezien het zonder problemen werkt onder XP.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je wel nieuwe mappen aanmaken in de map waarin het profiel moet komen te staan? Vista werkt met een ander soort roaming profiles, en zal een nieuwe UserProfile.V2-map aanmaken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• needless to say
fixed! Wel spjitig dat bvb de bestanden op desktop niet automatisch overgezet worden.

En vroeger moesten die pc's geen schrijfrechten hebben op de profielmap. Nuja, zo erg is het nu ook weer niet. Dit domein wordt enkel thuis gebruikt ;).

edit:

Nu zit ik wel met een ander probleem... Ik heb een script dat normaal automatisch uitgevoerd wordt en netwerkshares aan drives mappet. Nu doet hij dit niet meer.

Dat script zit in User Configuration => Windows Settings => Scripts => Logon

en bevindt zich in de map:
\\<domeinnaam>\SysVol\<domeinnaam>\Policies\{A41E5529-3D29-49CC-95F5-80F123192206}\User\Scripts\Logon

[ Voor 44% gewijzigd door needless to say op 25-08-2007 01:21 ]

• needless to say
Blijkbaar laadt hij het script soms wel en soms niet....

edit:
Blijkbaar staan de drives direct goed na het opstarten, maar verdwijnen ze daarna plots.
Is er iets mis met dit script misschien?

VBScript:
1
2
3
4
5
6
Dim wshNetwork
Set wshNetwork = CreateObject("Wscript.Network")
wshNetwork.MapNetworkDrive "Z:", "\\<servernaam>\Temp"
wshNetwork.MapNetworkDrive "Y:", "\\<servernaam>\Common"
wshNetwork.MapNetworkDrive "X:", "\\<servernaam>\" + wshNetwork.UserName
WSCript.Quit

[ Voor 79% gewijzigd door needless to say op 25-08-2007 12:10 ]