Toon posts:

Creative AWE64 bios fout melding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg met Windows 98 en ME de volgende melding met mijn creative SB AWE64:

This device is not working properly because the BIOS in the device is reporting the resources for the device incorrectly (code 9)

Hoe kan ik dit nou weer oplossen???

Ik heb al het een en ander geprobeerd in bios met de pci/isa (PnP) instellingen.

Verwijderd

Ooit, in een grijs verleden - zeg vier jaar geleden - had ik met mijn SB 32 (is vrijwel dezelfde kaart) hetzelfde probleem. Ik heb dat toen allen op kunnen lossen door te rotzooien met de PnP settings via de DOS PnP util (ICU, of zoiets), waarmee je rechtstreeks de settings kunt veranderen. Daarna ging het weer goed in Win 95 en kon Win ook weer PnP de settings veranderen van mijn SB. (Die ik nog steeds gebruik). Succes - want zo fijn is die ICU in het gebruik niet 8-)

Verwijderd

Topicstarter
waar tover ik dat progje vandaan? heb je enig idee?

Bedankt voo tip iig, ik kon er echt weinig over vinden op het net :'(

Verwijderd

Tsja..... Creative.....:r

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 11 februari 2001 13:32 schreef Flower het volgende:
Ooit, in een grijs verleden - zeg vier jaar geleden - had ik met mijn SB 32 (is vrijwel dezelfde kaart) hetzelfde probleem. Ik heb dat toen allen op kunnen lossen door te rotzooien met de PnP settings via de DOS PnP util (ICU, of zoiets), waarmee je rechtstreeks de settings kunt veranderen. Daarna ging het weer goed in Win 95 en kon Win ook weer PnP de settings veranderen van mijn SB. (Die ik nog steeds gebruik). Succes - want zo fijn is die ICU in het gebruik niet 8-)
Prog heet dus ctcm en staat op creative cd!

ff proberen

Verwijderd

Op zondag 11 februari 2001 13:58 schreef Hout het volgende:
[..]
Prog heet dus ctcm en staat op creative cd!
ff proberen
Mmmhjah, die ook, maar ik bedoel echt ICU, DOS pnp management. Ctcm is alleen voor de settings van je AWE, ICU voor alle PnP apparatuur

Verwijderd

Topicstarter
ja bedankt het heeft gewerkt met die flash!!

Verwijderd

op go.to/kt7faq
bij de sounds sectie, staat een uitleg...
Ook een link voor het flash proggie
Pagina: 1