Weer een tv-out vraagje :)

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Nee deze keer niet over een zwart - wit beeld of zoiets simpels.(Hoop ik :)

Ik heb net een Club3D Geforce 8800GTX in mijn systeem gezet. :+
Nou zegt de doos dat er een tv-out op zit. _/-\o_
Het enige wat ik vin is een soort s-video ingang met 2 extra pinnetjes. 8)7 (En nee een s-video stekker past er niet in |:( )

Verder zit er een kabeltje bij dat er wel inpast met 3 cinch stkkers. >:)
En nou komt het. De kleuren van die cinch stekkers zijn: rood, groen en zwart. :?
Dus geen gele die je zou verwachten als er een composiet zou zijn. :o

Oh ja vergeten
Er zit ook geen manual bij alleen 2 A4 tjes met hoe je de software installeerd en hoe je die kaart in een slot schuift. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door JEV op 24-08-2007 23:10 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07 09:48
damn it edit:p

heb je geprobeerd in gewooneenvan die cinch kabels.?

[ Voor 145% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-08-2007 23:15 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 5090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1600

• JEV

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• JEV
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:10:
heb je geprobeerd in gewooneenvan die cinch kabels.?
Dat is het volgende wat ik ga proberen.
Ik had gisteren alleen geen s-video naar cinch adapter.

Wel vreemd trouwens dat er bij zo een "high end" video kaart geen s-video aansluiting bij zit.

[ Voor 16% gewijzigd door JEV op 25-08-2007 10:59 ]

Verwijderd

Manuals zijn ook weleens op internet te downloaden. :|
Bijvoorbeeld hier : http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/232
Daarin zul je vinden dat je 3 polige aansluiting-ding component video uit kan spugen.
Wel een beest van een kaart trouwens.

• JEV
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:14:
Manuals zijn ook weleens op internet te downloaden. :|
Bijvoorbeeld hier : http://www.club3d.nl/index.php/products/graphics/item/232
Daarin zul je vinden dat je 3 polige aansluiting-ding component video uit kan spugen.
Het enige wat ik daar kan vinden is een datasheet met wat technische info. Hierin over de tv-out:
  1. S-video and Composite Out (1024x768)
  2. HDTV output YPrPb (1920 x 1080p)
Verder niks.
Maar niet tegenstaande dat:
Ik heb bij andere leveranciers die deze chipset gebruiken gekeken en bij sommigen stond inderdaad ook dat zij een van de 3 polige aansluitingen gebruiken al component aansluiting.

Wat ik voor deze kaart vreemd vind omdat component minder is van kwaliteit dan s-video.
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:14:
Wel een beest van een kaart trouwens.
>:)

[ Voor 17% gewijzigd door JEV op 26-08-2007 08:56 ]

Verwijderd

JEV schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 08:50:
[...]

Het enige wat ik daar kan vinden is een datasheet met wat technische info. Hierin over de tv-out:
  1. S-video and Composite Out (1024x768)
  2. HDTV output YPrPb (1920 x 1080p)
http://en.wikipedia.org/wiki/YPbPr --> component dus.
Wat ik voor deze kaart vreemd vind omdat component minder is van kwaliteit dan s-video.
Nou.... daar zou ik ook nog maar eens wat info over zoeken als ik jou was. Het klopt namelijk niet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

JEV schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 08:50:
Verdiep je er eens in. Component staat ruim boven composiet en S-video. Via component kun je (met bijv. een Xbox 360) makkelijk HD-Ready resoluties halen, en in sommige gevallen Full-HD. (al is 1920x1080 beter op HDMI).

Verwijderd

videokaarten hebben als sinds de geforce3 en radeon8500 een soort variant op s-video met een paar pinnetjes meer. die kabel die je er bij kreeg is inderdaad een component-out kabel en zeg nou zelf: 3 kabels tegenover 1 kabel. welke zou meer kwaliteit kunnen dragen?

je kunt in de wat meer speciaal zaken een s-video naar composiet kabel krijgen en meestal wordt deze ook wel meegeleverd. ik had bij mijn radeon9800, x800 en x1900xt alle drie een s-video -> component en een s-video -> composiet en heb ze hier nog wel ergens in een bak liggen. check je doos dus nog eens na naar een kort (10cm) kabelt met aan 1 kant een dus dit soort s-video plug en aan de andere kant een (gele) composiet vrouwtje. mijn radeon8500 had al deze s-video variant en heb toen in de speciaal zaak zo'n kabel gekocht. koste een paar euro maar ze zijn inderdaad moeilijk los te krijgen. je kunt het best gewoon met deze s-video -> component kabel er heen gaan en ze laten zien wat je zoekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2007 17:25 ]

• JEV
Heb net via email te horen gekregen van Club3D
Als het goed is had er een zwart blok in moeten zitten met daarop een
aantal aansluitingen, zoals S-video etc.
Die wordt dus hopelijk nu na gestuurd.

En dat geintje van s-video naar component ken ik al jaren.
Die gebruik ik nl. voor oudere tv's, die ondersteunen nl. geen s-video (krijg je zwart/wit beeld).

[ Voor 27% gewijzigd door JEV op 27-08-2007 11:06 ]

Verwijderd

JEV schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:03:
En dat geintje van s-video naar component ken ik al jaren.
Die gebruik ik nl. voor oudere tv's, die ondersteunen nl. geen s-video (krijg je zwart/wit beeld).
Composite bedoel je dus.

• JEV
Oeps :o

Jep

Pagina: 1