Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP Pavillion Tx1020 met XP installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Werk al een tijdje met deze laptop met Vista, maar wordt dat verschrikkelijk trage klote vista nu echt spuugzat. Ook loop ik elke dag weer tegen drivers aan die er niet zijn voor vista.
Ik heb nu dus besloten om een multiboot te maken met XP.
Na goed zoeken op diverse fora, is dit inmiddels prima gelukt, en wat een verademing, eindelijk een snel systeem dankzij XP.
Maar helaas, niet alles zonneschijn wat er blinkt, laptop is ontworpen voor vista, dus weer problemen om drivers voor XP te vinden.
Uiteindelijk is het me met veel moeite gelukt om nagenoeg alles aan de praat te krijgen, inclusief video drivers, bluetooth en wifi.
Netwerk en geluid werken echter nog niet.
Touch screen reageert wel, maar is verre van gecalibreerd.

Ik heb nog een uitroepteken staan bij "Microsoft UAA Bus Driver for high definition audio" en bij NVidia Nforce networking controller"

Heeft iemand hier enig idee waar die drivers te vinden zijn, en hoe ik het display goed gecalibreerd kan krijgen?
Meerdere dagen zoeken op inet hebben zeer veel chipset drivers opgeleverd, maar helaas niet de juiste.
Ook heb ik nog niet kunnen achterhalen welk NVidia chipset er voor deze laptop gebruikt is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand hier die ervaring heeft met de tx1000?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens op de nivdia site gekeken voor de drivers? Daar lijkt mij dat je de netwerkcontroller toch moet kunnen vinden. Het is totaal niet belangrijk wat voor merk pc je hebt, de chips die gebruikt worden zijn veel belangrijker. Je kunt het evt achterhalen met progjes zoals Everest, al moet je bedenken dat die niet altijd 100% juist hoeven te zijn.

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
Soms werken de vista drivers ook gewoon (ervaring met feit dat mijn vriendins laptop ook dat soort problemen had, is ook een HP)

Verwijderd

Topicstarter
Het meeste heb ik inmiddels aan de praat, alleen blijft er nog een Microsoft UAA bus driver en de netwerk kaart over die ik onmogelijk aan de praat krijg.
Touch schreen heb ik inmiddels wel aan de praat gekregen door naar de site van de fabrikant te gaan, ook de fingerprint scanner draait inmiddels, ook weer door de driver van een ander type te gebruiken.
Het automatisch draaien van het scherm (van laptop naar tablet) werkt overigens ook nog niet.

Jammer dat zoveel bedrijven gewoon de onwil hebben om drivers te maken voor XP voor hun nieuwe producten.

HP claimde namelijk ook dat de touchscreen onmogelijk zou kunnen werken, omdat dit niet door xp ondersteund kan worden.
Ook nonsense dus.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ook eindelijk de netwerk kaart aan de praat gekregen, kwam er achter dat HP de Nforce 430 gebruikt heeft.
Gedownload van Nvidia, geinstalleerd en draaien :D :D :D :D

Vista is voor mij nu echt verleden tijd _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik kan nu tenminste gewoon de hybernate functie gebruiken die dus ook onder vistba al niet werkt, en de laptop is met XP en 1GB ram echt ongelofelijk rete snel.

Dat ik geen geluid heb, en mijn analoge modem het niet doet, neem ik heel erg graag voor lief, het is tenslotte toch een laptop voor zakelijke doeleinden, en wil ik echt een filmpje kijken, dan start ik visba wel weer op, lang leve multiboot, hoewel ik nu al weet dat vistba zeer weinig het daglicht zal zien.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11 23:25
Microsoft UAA bus driver, doet me erg denken aan high definition audio. Ik meen dat ik daar ook in het begin mee heb ligge lopen op men desktop. Kan je voorlopig alleen richting microsoft site wijzen voor een hotfix.

edit: voorlopige link(s)

http://www.driversplanet.com/device.php?id=71406

http://forums.microsoft.c...?PostID=1785535&SiteID=17

Het begint allemaal zo een beetje terug te komen: voor de software daarvoor ben ik half internet afgeschuimd, bleek dat die hotfix enkel te krijgen was op aanvraag bij Microsoft. Daarna had ik die ergens van internet geplukt, weet wel niet meer waar. Mijn excuses voor de geringe bijdrage.

[ Voor 54% gewijzigd door gerre22 op 27-08-2007 22:29 ]

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:11
Eerst de UAA bus driver installeren, dan opnieuw opstarten.

Even kijken of er apparaten met een uitroepteken staan (wss je geluidskaart), deze verwijdeder en dan pas de geluidsdrivers (Hp gebruikt de laatste tijd veel Realtek ALC850) installeren.

Zo heb ik het tot nu toe altijd snel werkend.

[ Voor 15% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-08-2007 12:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die UAA drivers van realtek werken dus niet helaas :(

Ik ben inmiddels wel iets verder, ik kan de netwerk kaart met de nforce 430 drivers installeren, allen krijg dan het vreemde verschijnsel dat de UMTS modem niet meer werkt, kan geen connectie maken door een fout in de netwerk instellingen (Huawei modem met KPN UMTS)
Schakel ik de netwerk kaart uit, of deinstalleer ik hem, dan werkt die nog steeds niet, ik moet echt een ghost image terug zetten van voordat ik de nforce drivers installeerde.

Nog geen gelegenheid gehad om er verder in te duiken, morgen heb ik voor mijn werk die tx1020 weer nodig, dus moet die wel werken voor ik mijn bed in duik :D

Maar heb echt geen idee waar dat aan zou kunnen liggen, mogelijk interrupt probleem of zo.

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 21:26
Sakura, welke drivers heb jij gebruikt voor de videokaart? Ik krijg op zich bijna alles aan de praat, behalve de videokaart... Ik heb ook de tx1020 en wil heel graag downgraden naar XP.

• BasRik
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2023
Allereerst mijn excuses voor het omhoog halen van dit oude topic.

Ik heb mijn tx1020 voorzien van XP tablet edition. Dit werk naar behoren en ik heb alle drivers gevonden die ik tot nu toe nodig had.
Nu zit ik nog met 1 probleempje en dat is dat mijn scherm niet mee draait als ik het in tablet mode dicht klap, ik kan hier ook geen optie voor vinden binnen de software van windows of touvchkit.

Ook de media knoppen aan de zijkant van mijn scherm lijken niet te reageren. Iemand hier al iets op gevonden?

Mocht je de drivers willen hebben kan ik ze wel online zetten.

Verwijderd

Wilde gok voor het geluid ?
http://h10025.www1.hp.com...s&softwareitem=pv-22533-1
Succes !

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Volgens mij levert HP gewoon alle drivers voor de meest gebruikte OS-en

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Jester.NL schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 10:13:
Volgens mij levert HP gewoon alle drivers voor de meest gebruikte OS-en
Ze hebben iig een software updater die na installatie de drivers automatisch download.
Pagina: 1