Inbelverbinding DSL en router

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Mijn broer heeft een inbelverbinding voor zijn DSL en moet dus vanaf zijn pc met de inbelverbinding connecten met zn ISP.
Nu wil hij een router en netwerk in zijn huis hebben. Is dit inbellen met een router te bewerkstelligen?
Een optie is natuurlijk een pc met twee netwerkkaarten die altijd aanstaat maar bij voorkeur natuurlijk liever dat vanaf elke pc via het netwerk gewoon via de router contact kan maken met het internet.

Enige suggesties?

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 21:25
Meer informatie is gewenst. Welke ISP, welk modem.

Zal wel om een Speedtouch USB modem gaan vermoed ik, maar zonder al deze informatie kunnen we er weinig mee.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Superseb schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:12:
Meer informatie is gewenst. Welke ISP, welk modem.

Zal wel om een Speedtouch USB modem gaan vermoed ik, maar zonder al deze informatie kunnen we er weinig mee.
Aangezien hij het over een pc met 2 netwerkkaarten heeft, zal het eerder een antieke ST Home met PPTP of iets in die richting zijn ;)

Al durf ik me wel hardop af te vragen tot in hoeverre het de moeite waard is om een pc 24/7 aan te laten staan om internet te delen als je tegenwoordig voor 50 euro een ST5x6 koopt, zeker als hij toch al de aankoop van een nieuwe router overweegt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
intoxicated schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:21:
[...]
Aangezien hij het over een pc met 2 netwerkkaarten heeft, zal het eerder een antieke ST Home met PPTP of iets in die richting zijn ;)

Al durf ik me wel hardop af te vragen tot in hoeverre het de moeite waard is om een pc 24/7 aan te laten staan om internet te delen als je tegenwoordig voor 50 euro een ST5x6 koopt, zeker als hij toch al de aankoop van een nieuwe router overweegt :)
50 euro? Op markplaats vindt je er horden voor 15 euro. Gelijk vervangen zou ik zeggen. Scheelt een hoop geklus en geeft een hoop meer mogelijkheden, gemak en stabiliteit.