Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bank achter iDeal dynamisch -> mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben bezig met een soort van overkoepelende webshop waarbinnen meerdere shops zitten. Deze winkels willen allemaal gebruik gaan maken van iDeal maar omdat deze winkels van verschillende eigenaren zijn hebben ze dus verschillende banken.

Nu was mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen of dit mogelijk is. Dus dat de implementatie per bank hetzelfde is en dat er via code iets dynamisch toe te wijzen is per bank.

Ik heb uiteraard al gezocht op de site's van iDeal en de banken maar kon niets vinden? Misschien dat iemand hier al iets vergelijkbaars heeft gehad?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

waarom niet meerdere ideal accounts? Ik begrijp niet echt wat je wilt eigenlijk.

Je wilt 1ideal account of zo, gedeeld door alle bedrijven, maar als het geld binnenkomt, moet het weer naar de juiste bank gesluisd worden?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hij wil één interface waarmee hij meerdere banken kan benaderen, als ik het goed zie. De shophouder geeft in zijn settings aan welke bank geladen moet worden bij iDeal-transacties. Het gemak daarvan zal zijn dat je maar met één implementatie te maken hebt en dus ook maar één ding hoeft te onderhouden, in plaats van implementaties voor alle losse banken.

Maar goed, ik weet niet of dat kan :P . Ik probeer slechts de vraag helderder te krijgen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Harm schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:50:
Hij wil één interface waarmee hij meerdere banken kan benaderen, als ik het goed zie. De shophouder geeft in zijn settings aan welke bank geladen moet worden bij iDeal-transacties. Het gemak daarvan zal zijn dat je maar met één implementatie te maken hebt en dus ook maar één ding hoeft te onderhouden, in plaats van implementaties voor alle losse banken.

Maar goed, ik weet niet of dat kan :P . Ik probeer slechts de vraag helderder te krijgen.
Ehm... ik kan het verkeerd hebben, maar het volgens mij moet de klant kiezen welke bank hij gebruikt voor het betalen. En alle banken werken gewoon via dezelfde (specced) idealkoppeling.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Waarschijnlijk kan je het beste eens contact opnemen met een payment service provider, zoals Buckaroo, Triple Deal of Ogone. Ik denk echter dat ze je gaan teleurstellen: als iemand een bestelling doet, waarvan de artikelen over meerdere webshops verdeeld en de betaling ook naar meerdere verschillende rekeningen moet, dan zal iemand meerdere keren het iDeal betalingsproces moeten doorlopen, omdat een enkele iDeal interactie gebaseerd is op het overmaken van geld van rekening A naar rekening B.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 23:11

Klippy

Still Game

kmf schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:18:
[...]

Ehm... ik kan het verkeerd hebben, maar het volgens mij moet de klant kiezen welke bank hij gebruikt voor het betalen. En alle banken werken gewoon via dezelfde (specced) idealkoppeling.
Correct.
Maar de winkelier moet via zijn eigen bank een iDeal account laten aanmaken.

Maar daar kom je ook niet onderuit.

Sommige delen van je webshop blijven toch specifiek per bedrijf. Dus elke webshop zal zelf een iDeal account moeten aanvragen.
De implementatie is wel voor elke bank (dus elke webshop) gelijk.

Stelt ook niet veel voor, je stuurt de klanten door naar een website en geeft wat betalingingsgegevens mee en je krijgt terug of de transactie geslaagd is.
Maar precies weet ik het ook niet, dus vraag eens een demo aan of laat een van je webshops al een account aanvragen.

Ik weet wel dat in elk geval de implementatie voor elke bank hetzelfde is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Razr
  • Niet online
Sorry dat ik wat onduidelijk over kom, Harm heeft het bij het goede eind (3e reactie).

En het is niet mogelijk dat iemand 1 betaling doet over meerdere webshops. Het is altijd 1 webshop waar wordt afgerekend.

En het gaat er dus niet om dat de eindgebruiker zelf zijn bank kan kiezen (reactie v. kmf) maar de bank van de ondernemer waar het geld dus naar toe moet.

Maar als zoals Klippy aangeeft de implementatie hetzelfde is voor elke bank dan moet dit kunnen. De rekening van de ondernemer is dus dynamisch in de code aan te geven neem ik aan?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52

ralpje

Deugpopje

Razr schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:42:
Sorry dat ik wat onduidelijk over kom, Harm heeft het bij het goede eind (3e reactie).

En het is niet mogelijk dat iemand 1 betaling doet over meerdere webshops. Het is altijd 1 webshop waar wordt afgerekend.

En het gaat er dus niet om dat de eindgebruiker zelf zijn bank kan kiezen (reactie v. kmf) maar de bank van de ondernemer waar het geld dus naar toe moet.

Maar als zoals Klippy aangeeft de implementatie hetzelfde is voor elke bank dan moet dit kunnen. De rekening van de ondernemer is dus dynamisch in de code aan te geven neem ik aan?
Ik ken het principe niet, maar ik kan me voorstellen dat je bij het aanroepen van de (secure) ideal pagina een code in de url meegeeft, aan de hand waarvan ideal 'ziet' welk account (lees: verkoper + bijbehorende rekeninggegevens) de request doet.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• kmf
  • Niet online

kmf

Razr schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:42:

Nou is het nog steeds niet helemaal duideiljk. Wil je nou een stukje code maken dat je bij elke webshop propt en elke keer de instellingen wilt veranderen (vrij standaard) of wil je nou een centrale pagina voor betaling waarbij elke keer de betaling moet verdelen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Wat ik uit de vraag begrijp is dat TS wil weten of het mogelijk is om met maar één iDeal-account naar verschillende rekeningen te kunnen overboeken.

Voorbeeldje:
- Klant bezoekt siteA en bestelt, het systeem laadt gegevens voor siteA (rek. nr. enzo)
- Klant gaat naar siteX en bestelt, en laadt de gegevens voor die siteX.

We are shaping the future

• kmf
  • Niet online

kmf

Alex) schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:44:
Wat ik uit de vraag begrijp is dat TS wil weten of het mogelijk is om met maar één iDeal-account naar verschillende rekeningen te kunnen overboeken.
Lijkt me een hartstikke vieze implementatie dat een betalingsinstantie nooit mee zal instemmen. Je neemt een account waarin duidelijk je betalingsgegevens zwart op wit staan. De betalingsinstantie zal altijd hier van uit uitgaan.

ALs je aan jouw kant bij elke transactie kan zeggen "stuur naar bankrekening 1234, en nu naar 3456 en daarna weer 5324". Dan moet de betalinstinstantie maar hopen dat je de juiste nummers doorgeeft en dat je uberhaupt dat nummer mag doorgeven? Leuke rechtszaken zal dat opleveren, als bedrijven de betalingsinstantie gaan aanklagen omdat ze nooit hun betalingen binnen hebben gekregen.
Voorbeeldje:
- Klant bezoekt siteA en bestelt, het systeem laadt gegevens voor siteA (rek. nr. enzo)
- Klant gaat naar siteX en bestelt, en laadt de gegevens voor die siteX.
ja hoor. met meerdere ideal-accounts.

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:17
Een webshop moet een merchant id hebben en een acquirerer url van zijn iDeal accunt. Deze kun je makkelijk variabel maken. Voor authenticatie heeft elke merchant zijn eigen certificaten nodig. De lokatie hiervan moet je dus ook per merchant opslaan.
Voor de rest kan je code generiek blijven.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:27
Ik denk dat je hierover het beste contact kan opnemen met Ideal zelf...
Denk dat hun je het enige juiste antwoord kunnen geven, en dan met name of ze het wel een goed idee vinden.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Klippy schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:34:
...

Sommige delen van je webshop blijven toch specifiek per bedrijf. Dus elke webshop zal zelf een iDeal account moeten aanvragen.
De implementatie is wel voor elke bank (dus elke webshop) gelijk.
De implementatie voor elke bank is gelijk? Ik weet niet waarop je dat baseert, maar het is in ieder geval niet correct! Er zit wel degelijk verschil in de implementatie.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Je zult sowieso 3 keer iDeal moeten aanvragen, aangezien de rekeninggegevens waar het geld heen moet bij iDeal in de servers bekend is, en deze moeten erin gezet worden waarvan jij een unieke code (merchant ID) krijgt. Om die gegevens in hun systemen te krijgen moet je het dus gewoon aanvragen. Code-technisch gezien kan het wel wat jij wilt, namelijk de merchant ID dynamisch laten invoeren. Maar ik snap nou niet wat je wil bereiken; minder programmeerwerk of minder geld uitgeven? Dat eerste is wel mogelijk, dat tweede niet.

• Razr
  • Niet online
MisterBlue schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:52:
Een webshop moet een merchant id hebben en een acquirerer url van zijn iDeal accunt. Deze kun je makkelijk variabel maken. Voor authenticatie heeft elke merchant zijn eigen certificaten nodig. De lokatie hiervan moet je dus ook per merchant opslaan.
Voor de rest kan je code generiek blijven.
Oke bedankt, dit was wat ik wilde weten.

Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen:
Wij bieden een online gebeuren waar ondernemers met een 'echte' winkel zich kunnen aanmelden en vervolgens een account krijgen met hun eigen webwinkel (binnen onze omgeving). Vervolgens kunnen ze hun eigen assortiment toevoegen en deze gaan verkopen via hun webshop. Nu willen wij de ondernemers via de webshop ook de mogelijkheid geven dat ze hun klanten via iDeal kunnen laten betalen. Dit moet dat gewoon een setting worden per ondernemer.
Dus Piet registreert, vult bij de opties in dat hij iDeal wilt gebruiken, vult nog wat dingen als merchant-id en de naam van de bank in etc. En vervolgens kan hij iDeal gebruiken.

Maar aangezien Piet de ABN heeft en Jan de Rabobank moet dit wel dynamisch kunnen zijn aangezien wij in onze overkoepelende omgeving 1x de code voor iDeal willen inbouwen en dit moet dan kunnen werken met alle banken.

Duidelijker kan ik het er niet uitkrijgen denk ik ;) Maar bovenstaande reacties hebben voor mij al duidelijk gemaakt dat het mogelijk is.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:56

weebl

YARR!

Waarschijnlijk kan je per ideal account maar op een rekeningnummer het geld over laten maken. Dus om het te scheiden zal je iets moeten doen met onderscheiding in het betalingskenmerk, en dan later alles doorboeken naar de rekeningen van de verschillende webshops. Maar of dit echt goedkoper is als meerdere ideal-accounts betwijfel ik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:14
Je kunt gewoon bij een 3rd party iDeal afnemen, ongeacht de bank. Voorbeelden hiervan zijn Tripple Deal, Ogone of Buckaroo. Je maakt voor 1 van deze 3 aanbieders je code, en zorgt dat je afnemers een account registreren bij de aanbieder die jij gekozen hebt.
Pagina: 1