Blauwe laag over scherm

Pagina: 1
Acties:

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-07 17:14
Ongeveer 2 weken geleden heb ik een nieuwe videokaart in mijn PC (P4 3.0 Ghz, 2*512mb DDR RAM) gehangen (een Geforce 7950GT 512mb AGP). Dit omdat mijn oude kaart erg verouderd was, maar dat doet er verder niet toe.

De nieuwe videokaart werkt(te?) perfect, tot een dag of vijf geleden. Tijden het spelen van GRAW singleplayer kreeg ik plots enkele lichtblauwe lijnen flitsend over het scherm. Ik dacht: grappig, een storing in mijn "headset" (ingame). Totdat het zich steeds verder uit ging breiden en niet meer weg ging. Eenmaal uit het spelletje begreep ik dat er meer aan de hand was, want de strepen bleven, maar gingen na een tijdje ook weer weg.

Gisteren heb ik de MoH:Airborne demo uitgeprobeerd, en om ff te testen meteen alles op high gezet. Dit zorgde er echter voor dat het spelletje bleef hangen, kort daarop gevolgd door de monitor die zichzelf uitschakelde. Enfin, computer uit gezet en opnieuw opgestart, maar tot mijn verbazing was het daar weer: de blauwe laag over het scherm (of zijn het de rode kleuren die missen?). Ik zag het meteen toen de witte tekst bij het opstarten lichtblauw was iig. Als ik de PC lang genoeg uit laat staan, lijkt het probleem zichzelf te verhelpen.

Wat het mijns inziens niet is:
- Defect in monitor (zolang computer niet aanstaat geeft hij correcte kleuren (LG flatron L1915S))
- Defect in de aansluitingspinnetjes (zitten allemaal recht en aangezien hij het soms niet doet...)
- Drivers videokaart (nieuwste geïnstalleerd, hoewel ik dit wel 'handmatig' moest doen omdat nvidia de hardware niet herkende)
- Temperatuur chip/videokaart (computer is schoon, chip wordt zo'n 45 graden, videokaart 50-55)

Wat zou het wel kunnen zijn? Hieronder een screen van hoe ik dit bericht zit te typen, ik weet niet of jullie daarop correcte kleuren zien, maar dat lees ik dan wel (of zie ik wanneer het weg gaat).

Afbeeldingslocatie: http://xs118.xs.to/xs118/07345/probleem.jpg.xs.jpg

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-07 13:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het screenshot is in orde, dus je grafische kaart werkt normaal.

Dan zit het dus in je monitor. Alles is goed geaard? Geen vreemde magnetische velden zoals transformators van, ik noem eens wat, je geluidsinstallatie?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Op je screenshot zijn geen rare blauwe lijnen te zien dus in vrees dat het probleem in je beeldscherm zit.

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:24:
Op je screenshot zijn geen rare blauwe lijnen te zien dus in vrees dat het probleem in je beeldscherm zit.
Dat vind ik erg raar... Als de computer niet aan staat en ik zet de monitor aan krijg ik altijd een "Going in standby" berichtje ofzo. Die tekst is wit, en er staan 2 rood-blauw-groene blokjes naast. Hoe kan het dat die wel goed weer worden gegeven, maar zodra de computer aan gaat de rode kleuren verdwijnen/een blauwe laag er overheen zit?

Verwijderd

Sluit 'm op een andere PC aan en je weet of je scherm defect is.

Mss doet het probleem zich enkel en alleen op 1 resolutie voor.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 20:30 ]

• Joss
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:30:
Sluit 'm op een andere PC aan en je weet of je scherm defect is.

Mss doet het probleem zich enkel en alleen op 1 resolutie voor.
Nouja, het probleem is dat dat hij het niet altijd doet. Als ik hem nu een kwartier uit zet en weer aan, dat is het weer normaal. Dus geen magnetische velden danwel resolutie / refreshrate...

Verwijderd

Kijk eens of de connector op de videokaart en bij het scherm goed schoon is en goed vast zit. Mss is er een pinnetje krom of los, mss heb je een kabelbreuk in de kabel. Zoiets.

Ik had vroeger een BNC systeem en als ik een kabel lostrok had ik roze beeld, of geel. Enz.

• Joss
Ik zal er nog eens naar kijken.

Merk nu trouwens pas dat het lampje van mijn beeldscherm oranje blijft, terwijl hij na het opstarten groen zou moeten worden. Volgens de handleiding is hij dan Standy, Suspend of DMPS off...

Enig idee wat die laatste 2 in zouden houden?

Edit: of ik word gewoon kleurenblind door dat blauwe scherm :X

[ Voor 10% gewijzigd door Joss op 24-08-2007 20:45 ]

Verwijderd

Dat staat vast in de handleiding van je beeldscherm.

• Joss
Ik zet de PC even 2 seconden in standy, haal hem eruit en alles is weer goed.

Wat is er hier in hemelsnaam aan de hand? :?

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:16
Hang em aan een andere pc en kijk. Hier alleen maar vragen neerplempen, om het zo maar te noemen, en zelf maar dingen aannemen werkt niet. Je zal toch echt bijvoorbeeld andere drivers moeten proberen, nog eens goed kijken naar de temperaturen of misschien een andere monitor aan de pc hangen om uit te sluiten dat het of in je monitor zit of je pc.

Als je die dingen ook echt hebt geprobeerd en niet hebt zitten roepen heb ik niks gezegd (maar zet het dan wel in je post).

Maakt soms wel eens een foto ...

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:19
Kabel breuk, ga eens aan de kabel frunniken als ie aanstaat.
Pagina: 1