[2003] Hostheader redirector gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Topicstarter
Ik zoek het volgende stukje software:

Een redirector welke op bijvoorbeeld poort 80 luisterd naar http requests. Dit stukje software (wat op Windows moet draaien) leest de host-header uit en maakt aan de andere kant connectie met een andere web server op poort 81 bijvoorbeeld. Het is een soort tunnel voor HTTP verkeer.

Voorbeeld:
Server A: 10.0.0.1 draait op poort 80 de software
Server A: 10.0.0.1 draait op poort 81 IIS
Server B: 10.0.0.2 draait op poort 80 Apache
Server C: 10.0.0.3 draait op poort 80 Kerio webmail

Een webbrowser maakt verbinding met intranet.mijndomein.local. Dit is 10.0.0.1. De proxy ziet in de header dat dit naar 10.0.0.2:80 moet.
Een webbrowser maakt verbinding met webmail.mijndomein.local. Dit is 10.0.0.1. De proxy ziet in de header dat dit naar 10.0.0.3:80 moet.
Een webbrowser maakt verbinding met starteam.mijndomein.local. Dit is 10.0.0.1. De proxy ziet in de header dat dit naar 10.0.0.1:81 moet.
Een webbrowser maakt verbinding met forum.mijndomein.local. Dit is 10.0.0.1. De proxy ziet in de header dat dit naar 10.0.0.2:80 moet.
Dus de hostheaders worden ook nog eens transparant doorgezet.

Nu kan ik zoiets bouwen met een vreselijk zwaar pakket zoals ISA server of equivalent. Ik zoek echter een klein stukje software die alleen dit doet.

WB

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je dit misschien via mod_proxy van Apache regelen - ik heb zelf geen concrete ervaring met de setup die jij wilt op deze manier, maar volgens mij moet dat wel lukken (kijk eens of http://confluence.atlassi...rtual+hosts+and+mod_proxy niet al een voorbeeld is van wat jij wilt) ? :)