Geforce 8600 GTS switched steeds van uitgang [Win Vista]

Pagina: 1
Acties:

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb zojuist een nieuwe computer in elkaar gezet met o.a. een XFX Geforce 8600 GTS videokaart.

Mijn probleem is dat telkens bij het starten van Windows Vista het beeld overschakeld naar de uitgang waar de monitor niet op aangesloten is.

Dus:

Is de monitor bij het opstarten aangesloten op uitgang 1, dan wordt tijdens het starten van Vista mijn beeld zwart en als ik dan de monitor in uitgang 2 prik heb ik direct beeld. Dit geldt ook andersom, dus als ik bij het opstarten de monitor heb aangesloten op uitgang 2, dan wordt mijn beeld zwart en krijg ik weer beeld bij het aansluiten van mijn monitor op uitgang 1.

Het probleem zit hem volgens mij in de drivers van Nvidia, want met de standaard windows drivers gebeurt dit niet. In het configuratiescherm heb ik ook niet de mogelijkheid om een bepaalde uitgang te forceren voor mijn beeld (zoals dit wel prima kon in Windows XP).

Ik heb al verschillende versies van de Nvidia nforce drivers geprobeerd, en op dit moment draai ik de laatste beta versie. Het beeld is prima, maar het is wel erg vervelend om elke keer de monitor in een andere uitgang te prikken.

Het is trouwens een monitor met een analoge D-Sub aansluiting die via een verloopstuk op 1 van de 2 DVI poorten wordt aangesloten.

De BIOS van mijn systeem is up to date en ook via google en op dit forum kon ik niemand vinden met hetzelfde probleem.

Overige specs van mijn systeem:

Voeding: 350 Watt AOpen
Moederbord: ASUS M2N
Processor: AMD Athlon X2 4800+
Geheugen: 2 GB DDR2 667Mhz Kingston
HDD: 250 GB Maxtor SATAII (MaxLine 21)

EDIT: Probleem doet zich alleen voor bij een (oude) monitor die verder overal prima op werkt, de monitor die op dit systeem aangesloten gaat worden, werkt wel prima. Mijn probleem is hiermee in ieder geval opgelost!

[ Voor 6% gewijzigd door Borizz op 24-08-2007 19:22 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-07 18:01
heb je de tweede uitgang in windows ingeschakeld (Bij beelscherm->instellingen)? Als dat zo is moet je hem uitzetten

End of Transmission