Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[auto] sleutels kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 12:03
Sinds een paar dagen ben ik eigenaar van een Opel Rekord 1900 :)

zie plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.philseed.com/images/oprekc-a.jpg

helaas ben ik hiervan de sleuteltjes kwijt!

De optie om de cilinders van de auto te vervangen doe ik liever niet; ik moet dan alle cilinders vervangen (inclusief handschoenkastje en buiten op de deuren/handgrepen). Dit zou pas de laatste optie zijn, omdat dan alles open moet etc. etc.

nu het vrijdagavond is kan ik niemand meer bellen (slotenmakers), dus weet ik niet of het mogelijk is om op basis van een cilinder een nieuwe sleutel aan te maken...

wat zijn mijn opties? Kan het namaken van een sleutel op basis van een cilinder überhaupt wel? en is dat extreem duur?

edit: de auto is wél open :)

you had me at EHLO

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat sleutelprof Luke er wat mee kan:

http://www.keyprof.com/sleutelnummer.html

http://www.keyprof.com/zondersleutel.html

[ Voor 19% gewijzigd door 3dfx op 24-08-2007 18:55 ]

• sjongenelen
oew, erg goede service zie ik! ik heb een mailtje gestuurd met wat informatie.. en nu maar afwachten..

you had me at EHLO

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 21:11
Volgens mij kunnen ze ook wel open met een schroevendraaien hoor :+ .
Nouja ouders hadden een keer de sleutels in de auto laten liggen :X.
Was overgens een Opel kaddet uit 1991

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 20:07

Cyphax

Moderator LNX
Een sleutelboer in de VS wist mij eens te vertellen dat bij veel auto's in het rechterportier de code te vinden is in het slot. Ik had toendertijd een sleutel nodig voor een auto en die hebben we laten maken aan de hand van die code.

Saved by the buoyancy of citrus

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Probeer eens een sleutel van een Kadett ofzo. Vroeger hadden onze buren net als wij een Astra, en zij konden met hun sleutel onze auto open maken.

:D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:48
max schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:45:
Probeer eens een sleutel van een Kadett ofzo. Vroeger hadden onze buren net als wij een Astra, en zij konden met hun sleutel onze auto open maken.

Hoe kwamen ze daar achter? :D

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik weet nog dat de sleutel van een zundapp brommer op een Citroen gs paste >:)

Maar je kan beter even naar een sleutelboer gaan in de buurt die kan je waarschijnlijk verder helpen.
Of je belt even naar een Opel dealer, misschien kunnen die je ook wat tips geven.

Gave bak trouwens, veel rijplezier

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:42

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

OMG :X :X :D

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 23:04
Is het niet misschien handiger om je sleuteltjes te gaan zoeken? :')

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat kwam/komt wel vaker voor. Tegenwooridg waarschijnlijker wat minder en als het tegenwoordig nog kan dan kan je de auto iig niet starten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

klopt Opel gebruikte erg lange tijd de zelfde cilinders en had niet zo veel verschillende sleutels...

Een simca 1100 kun je overigens starten met een thee lepeltje

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 20:48

yassine

Nothing to it but to do it!

zelfde met een golf 1,,, Kon er alleen niet mee starten :P

• sjongenelen
lol alle antwoorden:

nee, ik ga niet telkens de auto openen met een schroevendraaier :/ tuurlijk niet :'(
ja, ze zijn echt kwijt als in weggegooid :)
de auto is gewoon toegankelijk, ik heb ook een code gevonden in het slot van het handschoenkastje.
random gokken met sleutels is ook lastig natuurlijk.. :)
laatst: wij hebben geen lokale sleutelboer! ik heb wel een mailtje naar de eerste reply op mijn vraag gestuurd, maar nog niets terug gehad :'(

you had me at EHLO

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ghe, mijn broertje kan zijn kever starten met zo'n sleutel/opener dingetje van een blik smac :D

Ga eens langs een opeldealer zou ik zeggen, wellicht kunnen die je verder helpen

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

kamstra schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 13:41:
ghe, mijn broertje kan zijn kever starten met zo'n sleutel/opener dingetje van een blik smac :D

Ga eens langs een opeldealer zou ik zeggen, wellicht kunnen die je verder helpen
ik wou net zeggen, we starten de kever van een vriend met de punt van een zakmes.. :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 22:00
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:33:
[...]

ik wou net zeggen, we starten de kever van een vriend met de punt van een zakmes.. :+
en hopen dat je hem precies hetzelfde geparkeerd hebt als 'ie terugkomt?

*remond heeft 1 sleutel om de deuren los te maken, en een andere sleutel om de auto te starten

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-11 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een vriend van mij zat eens in een micro die niet wou starten met zijn sleutel... Toen hij naar boven keek begreep hij waarom, hij zat in de auto van een buurman 8)7

Hij heeft zijn micro ook weleens geopend met een fietssleutel... Auto's hadden tot begin jaren 90 echt bedroevend slechte sloten... Maar berucht waren de wel de Opel Kadett (sleutel kwijt? pak een schroevendraaier) en autotjes zoals de micra...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Want? Ik doe mijn auto (thuis voor de deur) bijna nooit op slot, soms laat ik zelfs de sleutels in het contact zitten. Maar dat is meestal alleen als ik mijn huis niet op slot gedaan heb. Dan heb ik de huissleutel van dezelfde bos ook niet nodig. Ik woon dan ook niet in Nederland. 8)

Verwijderd

Waar woon jij dan? Het sprookjesbos? :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:28:
Waar woon jij dan? Het sprookjesbos? :X
Ja. In de efteling. :O

Verwijderd

Dacht ik al :+

Zeg het dan gewoon, dan kan ik erheen verhuizen :P

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

De TS zal er wel niets aan hebben maar ik geef toch een tip. Als het echt niet anders kan moet je de cilinders eruit halen en een sleutel erin steken die redelijk past. Je ziet dan dat er palletjes omhoog komen. Slijp deze vlak en je hebt een werkende cilinder/sleutel combi.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:24:
[...]

Want? Ik doe mijn auto (thuis voor de deur) bijna nooit op slot, soms laat ik zelfs de sleutels in het contact zitten. Maar dat is meestal alleen als ik mijn huis niet op slot gedaan heb. Dan heb ik de huissleutel van dezelfde bos ook niet nodig. Ik woon dan ook niet in Nederland. 8)
he dat klinkt bekend, als ik mijn autosleutels kwijt ben ga ik als eerst in de auto kijken :D

En ja ik woon wel in NL, ze moeten er gewoon vanaf blijven

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bestla schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:20:
De TS zal er wel niets aan hebben maar ik geef toch een tip. Als het echt niet anders kan moet je de cilinders eruit halen en een sleutel erin steken die redelijk past. Je ziet dan dat er palletjes omhoog komen. Slijp deze vlak en je hebt een werkende cilinder/sleutel combi.
Wat hij zegt idd.

Verder kun je bij die oude slotjes soms ook die palletjes/plaatjes een beetje omwisselen van plaats, zodat ze beter passen en je niet zoveel hoeft te slijpen (of vijlen).
(Als je teveel eraf slijpt kun je de cylinder op den duur ook draaien zonder een sleutel erin)

Heb zo al vaker een setje verschillende cylinders pas gemaakt op een bestaande sleutel.

[ Voor 6% gewijzigd door u_nix_we_all op 28-08-2007 14:08 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• sjongenelen
update:

ik heb ze besteld bij Luke, na een paar dagen een reactie, daarna netjes 2 sleuteltjes gestuurd gekregen.. :)

opgelost :D :D :D

bedankt voor de tip

you had me at EHLO

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Remond_FRL schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 22:37:
[...]

en hopen dat je hem precies hetzelfde geparkeerd hebt als 'ie terugkomt?

*remond heeft 1 sleutel om de deuren los te maken, en een andere sleutel om de auto te starten
* Dop heeft 1 sleutel voor de deuren, een voor de kofferbak, een voor het contactslot en nog een voor de benzinetank. Het handschoenenkastje kan ook op slot, maar nog nooit behoefte gehad om te testen met welke sleutel dat moet... 8)7

Helaas heb ik niet zoveel aan de tips van firebird en u-nix-we-all, want de sleutels zijn totaal anders.

Wel mooi dat de TS nog sleutels heeft kunnen bestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door DopdeDouwer op 07-10-2007 23:02 ]

Pagina: 1