Hoofdtelefoon Kraakt alleen op computer..

Pagina: 1
Acties:

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 14:53

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Hallo,

ik ben sinds vandaag eigennaar van de Trust 7518 5.1 Silverline Headset, snel even alles aangesloten op de computer, start een muziekje maar het klonk echt vreslijk: de koptelefoon begon tekraken elke keer als je een bas moet horen Toen heb ik mijn MP3 speler en Telefoon aangesloten, maar toen kraakte de headset niet vreemd genoeg. Toen vond ik het helemaal vreemd worden want waarom kraakt mijn headset wel maar mijn Logitech Z-4 Boxen niet.. (ik heb zo'n onboard's geluidskaartje AC97')
kan het mischien zijn dat mijn speakers de "ruis" eruithalen of ligt het aan mijn Geluidskaart of is het mischien mijn headset?

mvg Christian

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Waarschijnlijk geeft je geluidskaart ferquenties door die je nieuwe headset niet goed aan kan.
Wlke player gebruik je? Zit daar mss een equalizer in die een prefix heeft in te trend van headset, laptop speakers o.i.d.?

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 14:53

Kwastie

Awesomeness

Topicstarter
Ok, ik gebruik VLC, heb "Hoofdtelefoon" geselecteerd het wordt alleen maar erger, maar net even iTunes gebruikt, Geen kraak niets.. dus Bedankt

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het lijkt er inderdaad op dat de ene bron lagere frequenties weergeeft dan de ander. kraken zit hem meestal in het laag vandaar. een andere reden kan ik zo niet bedenken. Je kan hem eens op een normale woonkamer versterker testen en daar het laag verder open draaien en zo horen of dat invloed heeft op het kraken. (meer laag betekend niet lager laag maar goed het is wel een indicatie)

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 09:51
Te hoge gain zou ook het probleem kunnen zijn. Als je in de mixer nou eens wat gaat klooien met volumes kom je op een gegeven moment vast wel op een acceptabel geluidje.